Hej!
Jeg har fået mulighed for at arve en salonriffel. Hvad skal jeg bruge for at komme på jagt med sådan en fætter?
Jeg har jagttegn og går ud fra at jeg selvfølgelig skal have en bære-tilladelse.
MEN.. Skal man have bestået riffelprøven for at gå på jagt med sådan en fætter? og i så fald, kan man tage riffelprøven med en salonriffel ?`
På forhånd tak :)
- Undskyld hvis det står et sted.. Men har søgt på dette fora og på nettet uden svar på mine spørgsmål :)
Jagt med salonriffel - Hvad skal jeg bruge?
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: Jagt med salonriffel - Hvad skal jeg bruge?
hvis jeg forstår rigtig bliver du ejer af den så er en våben tilladelse du skal have
ud over dette skal du kun sætte dig ind i hvilke vildt arter du må skyde med den os så af sted
der er ingen ekstra prøver da det kun er til riflede våben med central tænding = jagt riffel
dog vil jeg da kraftig andbefale du træner en del inden du skyder til vildt med den
denne træning vil også komme dig til gaven når du engang vil have en jagt riffel tekniken er den samme jo
ud over dette skal du kun sætte dig ind i hvilke vildt arter du må skyde med den os så af sted
der er ingen ekstra prøver da det kun er til riflede våben med central tænding = jagt riffel
dog vil jeg da kraftig andbefale du træner en del inden du skyder til vildt med den
denne træning vil også komme dig til gaven når du engang vil have en jagt riffel tekniken er den samme jo
Lerche der glæder sig til 16 maj
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
- Been thanked: 1 time
Det hedder sig at vis du ikke tænker dig at skyde klovbærendevildt behøver du ikke tage riffel prøven.
Og som sagt så overholder en 22er anslagsenergi ikke til noget klovbærende.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
- PeptoBizmo
- Platin Member
- Geografisk sted: Midtjylland.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Hvad så med dem der skyder gæs og ræv med for eksempel en .223?Riddersholm skrev:Det hedder sig at vis du ikke tænker dig at skyde klovbærendevildt behøver du ikke tage riffel prøven.

Det er som Lerche skriver meget nemt. Kun riffelprøve til centraltændte rifler.
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.