Hej igen
Nu er jeg selv nyjæger, med jagttegn fra d. 4/5-11 og riffelprøve fra forrige mandag. så jeg er nok ikke lige den rette at spørge. Men jeg har da en mening. en riffel fra S og L går man sjældent galt i byen med og beretta plejer at lave nogle rigtig gode haglbøsser. så min konklusion er at hvis du selv føler dig tilpas ved dine våben, så skal de nok gøre deres del af arbejdet.
Mit eget valg blev en baikal ij 27 12/76 o/u med automatisk sikring og ejektor. valget var nemt, da jeg fik den foræret af min mor, som har lagt jagten på hylden.
Riffelvalget blev en sauer 202 jaguar costom 6,5*55 med en tasco euroclass 3-12*52 på ryggen. under en tur til sjælland var kæresten og jeg i hubertushuset, hvor de havde vidunderet til salg i kommision. Jeg gik forbi den, men min kæreste spurgte om jeg ikke skulle have den, for den så da pæn ud. og som hun sagde, du har jo lige fået penge tilbage i skat. når ligefrem kæresten opfordrer, så siger man da ikke nej.
Det skal lige siges at jeg er linksskytte, så riflerne hænger ikke på træerne, og når man nu "får lov" til at købe sådan en fed riffel, slog jeg til. Jeg har ikke fortrudt siden. Den skyder som en drøm.
Held og lykke med riffelprøven til efteråret. Du skal ikke være nervøs. der er ingen ben i at bestå. Så længe du har en indskudt riffel og husker at se igennem løbet inden ladning.
Knæk og bræk
Peter