Vi har I en anden tråd diskuteret hvad det koster herhjemme at have en "ulovlig" patron, her et eksempel på hvad det kan give i USA. :USA:
Det er lige efter mit hjerte, tillad alt til lovlydigere borgere som i USA, og dem der i forvejen er straffet, og fundet i besiddelse af ammunition og våben skal pakkes væk: http://www.atf.gov/press/releases/2011/ ... ition.html
Måske 15 år for én 9mm patron er i overkanten, men for et skydevåben ville det være passende, forudsat at vi havde samme våbenlov som i USA.
15 år's fængsel for besiddelse af én patron!
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
15 år's fængsel for besiddelse af én patron!
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: 15 år's fængsel for besiddelse af én patron!
Arh, én 9mm patron - og en Makarov-pistol.
Men de bliver pissefornærmede når en "felon" gør noget som helt firkantet set er ulovligt.
(firkantet som - må ikke besidde ammunition..... betyder, end ikke én enkelt patron.!)
Men de bliver pissefornærmede når en "felon" gør noget som helt firkantet set er ulovligt.
(firkantet som - må ikke besidde ammunition..... betyder, end ikke én enkelt patron.!)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Han er ikke dømt for en Makarov eller narko, kun én 9mm patron. Der er overvejende sandsynlighed for at han også har været i besiddelse en Markarov og narko, da det er fundet i det område hvor fra han undløb, men det er ikke beviseligt hans, og han er ikke dømt for det.HappyNanoq skrev:Arh, én 9mm patron - og en Makarov-pistol.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Ah... =o)
Jeg tænkte "dansk" - eftersom de fandt den, måtte han have haft adgang til den, ergo måtte den være hans. (Dk politi kunne sikkert få det til at hænge fast på ham)
Men det understreger bare de skarpe linier lovgivningen har "overthere" - har man brudt loven, ja/nej?, hvis så - then go to jail and if you pass go, don't collect 500$.
Jeg tænkte "dansk" - eftersom de fandt den, måtte han have haft adgang til den, ergo måtte den være hans. (Dk politi kunne sikkert få det til at hænge fast på ham)
Men det understreger bare de skarpe linier lovgivningen har "overthere" - har man brudt loven, ja/nej?, hvis så - then go to jail and if you pass go, don't collect 500$.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
- Lotus
- Silver Member
- Interesser: Ting der siger bang
- Geografisk sted: Syddjurs
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Grunden til de 15 år, er at de sætter stemplet "karriere forbryder" på ham.
Det er noget der virker, og hvis folk overtræder loven gentagne gange er den bedste løsning da også at sende dem væk 15 år eller mere, de forstår jo åbenbart ikke en hentydning.
Det er noget der virker, og hvis folk overtræder loven gentagne gange er den bedste løsning da også at sende dem væk 15 år eller mere, de forstår jo åbenbart ikke en hentydning.
- BoPe
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 38 times
Umiddelbart en noget hård dom!
Nu har han dog to domme for indbrud på felony niveau og en felony børnemishandlingsdom - det gør den mere spiselig (han lyder ikke som den mest lovlydige borger i byen).
Havde det været en felony for ukorrekt og forsent registrering af importerede orkideer eller en muslingeskal fra Thailand - så havde sitiuationen været anderledes.
Det er problem i USA som i Danmark at der går inflation i straffen når politikerne "vil gøre noget". I Danmark et det lige pt. 1 års fængsel for et hvert skydevåben, i USA er forkert udfyldt papirarbejde en felony som koster stemmeret og retten til at besidde våben.
Tossen lyder dog til at være en felon af den gamle skole - heldigvis
Nu har han dog to domme for indbrud på felony niveau og en felony børnemishandlingsdom - det gør den mere spiselig (han lyder ikke som den mest lovlydige borger i byen).
Havde det været en felony for ukorrekt og forsent registrering af importerede orkideer eller en muslingeskal fra Thailand - så havde sitiuationen været anderledes.
Det er problem i USA som i Danmark at der går inflation i straffen når politikerne "vil gøre noget". I Danmark et det lige pt. 1 års fængsel for et hvert skydevåben, i USA er forkert udfyldt papirarbejde en felony som koster stemmeret og retten til at besidde våben.
Tossen lyder dog til at være en felon af den gamle skole - heldigvis