Jamen jeg tror da også at jeg skal starte forfra og så er det bare sådan
Har været i en skytteforening for rigtig mange år siden, hvor formanden ikke gik så højt op i det og skrev under på næsten alle SKV ansøgninger uanset om de havde været medlem i 2 år eller ej og det syntes jeg egentlig ikke er i orden.
Noget af det jeg hæfter mig ved i loven er flg. :
§ 20. Til aktivt skydende medlemmer af skytteforeninger under De Danske Skytteforeninger, Dansk Skytte Union eller Dansk Firmaidrætsforbund kan der gives våbentilladelse til pistoler, hvis
1) ansøgeren er fyldt 20 år,
2) ansøgeren er kendt som en absolut pålidelig person, og
3)
ansøgeren i mindst 2 år har været aktivt skydende medlem af en skytteforening som nævnt ovenfor eller en skytteforening under forbundet af Danske Sortkrudtsskytteforeninger.
Stk. 2. Formanden for ansøgerens skytteforening skal skriftligt bekræfte, at stk. 1, nr. 3, er opfyldt.
Stk. 3. En tilladelse efter stk. 1 kan kun angå våben:
1) der er omfattet af skydeprogrammerne for den organisation, ansøgeren tilhører,
2) som har en totallængde på mindst 210 mm målt uden eventuelt ortopædisk skæfte eller afskruelige dele, og
3) som er godkendt af Rigspolitichefen efter forhandling med de organisationer, der er nævnt i stk. 1.
Ved jo egentlig godt hvad der menes, men der står jo ikke at det skal være de sidste 2 år , vel ?