Jeg har et spørgsmål til våbenloven omkring import.
Jeg har netop været på ferie i Florida hvor jeg har besøgt mine forældre og samtidig været på vildsvinejagt. Det ene svin får jeg lavet et kranie/skalmontage af. På pladen hvor kraniet bliver monteret, bliver også sat en messingplade med sted og dato.
Derudover var planen at fræse lidt ind i pladen og få monteret hylsteret fra den kugle der nedlagde vildsvinet.
Hvordan er reglerne mht sådan et tomt hylster? Jeg går ikke ud fra, at jeg bare kan få mine forældre til, at sende det hjem i en kuvert?
Sidespørgsmål: Skal afskudte brugte patronhylstre opbevares i våbenskabet i DK?
Import af tomt hylster
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Import af tomt hylster
Den med import ved jeg ikke det store om, men uha dit sidespørgsmål er farligt
Den har været vendt herinde før (mere end én gang vist) og folk er vist ikke blevet helt enige endnu... Det er lidt an på hvordan man tolker lovtekstens definition af "ammunitionsdele".
Hvis du er genlader, så hør din lokale politikreds hvordan de tolker reglen (det er jo dem, der kan komme ud og se til dig). Hvis du ikke er genlader ville jeg være ligeglad, så kommer de alligevel ikke og kigger medmindre de har en kendelse, og så er hylstre nok ikke dit største problem :-D

Hvis du er genlader, så hør din lokale politikreds hvordan de tolker reglen (det er jo dem, der kan komme ud og se til dig). Hvis du ikke er genlader ville jeg være ligeglad, så kommer de alligevel ikke og kigger medmindre de har en kendelse, og så er hylstre nok ikke dit største problem :-D
Improvise, adapt, overcome!
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt og sportsskydning
- Geografisk sted: København
Jeg er ikke genlader, men er bare lidt hys med det der med korrekt opbevaring. Det vil være så ærgerligt at få en bøde og risikere at miste tilladelser m.m. pga. forkert opbevaring. Jeg har pt en pose i våbenskabet med brugte riffelhylstre, der på et tidspunkt gerne skulle genlades. De hylstre ville jeg bare gerne smide i et andet skab, hvis det alligevel ikke behøvede at være opbevaret i våbenskab. De fylder jo :-)K.M. skrev:Den med import ved jeg ikke det store om, men uha dit sidespørgsmål er farligtDen har været vendt herinde før (mere end én gang vist) og folk er vist ikke blevet helt enige endnu... Det er lidt an på hvordan man tolker lovtekstens definition af "ammunitionsdele".
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Som sagt så er det lidt et fortolkningsspørgsmål, så hvis du er lidt hys med det, så spørg din lokale kreds. Men som også sagt kan de ikke komme og kontrollere din opbevaring hvis du ikke er genlader eller samler, medmindre de har en kendelse (og så er det nok ikke pga. hylstre uden for våbenskab).
Jeg har selv mine hylstre uden for skab, da der ikke lige er plads i skabet til den mængde mig og konen producerer... Men jeg har da tænkt over at jeg skulle have spurgt sheriffen hvad han synes, nu jeg har fået genladningstilladelse, så de kan komme bare de har lyst.
Jeg har selv mine hylstre uden for skab, da der ikke lige er plads i skabet til den mængde mig og konen producerer... Men jeg har da tænkt over at jeg skulle have spurgt sheriffen hvad han synes, nu jeg har fået genladningstilladelse, så de kan komme bare de har lyst.
Improvise, adapt, overcome!
-
- Bronze Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Jylland
Bor et lille hul i hylsteret, så er du ude over den slags problemer.
Husk det skal være synligt.
Det hjælper ikke og bore et hul og så skjule det ved at vende det inde mod pladen.
Mvh
Rex
Husk det skal være synligt.
Det hjælper ikke og bore et hul og så skjule det ved at vende det inde mod pladen.
Mvh
Rex