Nu taler jeg ikke om at rette en anmeldelse med det samme - men spørge D.Herrer i den blå klub til råds.!LQS skrev:rodet fra grønland om at involvere politiet, nej stop nu, hvorfor dog ikke blot tale med naboen selv?
MVH søren
Nu kender jeg intet til forhistorien om hvorfor manden er utilfreds med folkene i rækkehusene, men "klager og småchikanerier" kunne tyde på en nabostrid der er kørt af sporet - der skal i virkeligheden ikke så meget til.
Lige så snart der er våben indblandet ud over det normale og det MÅSKE kan linkes sammen med en evt nabostrid, så er der i min verden grund til bekymring - specielt når han ser ud til at lide af Superman-syndrom hvor han er maskeret og med sikkerhedsbriller, måske i den tro at så kan ingen genkende ham.
Det eneste jeg siger er - BRUG SYSTEMET - det er der af en årsag.!
Polisen er der også for at rådgive og berolige den bekymrede borger.!
Det eneste jeg også kommer ind på, er at man roligt kan rådspørge polisen anonymt - altså så de ikke tager det som en anmeldelse. HVIS de mener der er noget unormalt eller ulovligt, skal de nok sige til og spørge videre ind til det.
Amerikanerne skriver det så flot på deres politibiler : TO PROTECT AND SERVE
De er der for at beskytte befolkningen, og servicere befolkningen - hvilket kan være rådgive om landets love, og hvordan folk skal forholde sig i en given situation.
Her hjælper et internetforum desværre meget lidt, idet det højest kan blive "andenmands fortolkning" som ikke holder nogen som helst steder i det system som tager over i tilfælde af en anmeldelse. Bare se forskellene i folks meninger allerede.