Jeg er ved at sælge mit haglgevær (helt "ufarligt" O/U kaliber 12) til en privat.
Ifm. salg/overdragelse, er det nok at jeg ser hans jagttegn? Skal/må jeg lave en kopi en kopi? Skal jeg bikse en hjemmelavet "kontrakt" sammen, hvor køber kan underskrive, at han d.d. har købt haglgevær xxx serienummer yyy til pris zzz kr. mod forevisning af gyldigt jagttegn?
Jeg har anmeldt mit haglvåben ved politiet og har det optaget i mit EU-åbenpas. Skal jeg foretage mig noget efter salget? Når (hvis) sælger anmelder sig køb inden de 5 dage, bliver den så slettet hos mig?
Salg af haglgevær mellem private
- 357Magnum
- Platin Member
- Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Salg af haglgevær mellem private
..::: 357Magnum :::..
"This is my rifle. There are many like it, but this one is mine"
- Boerge
- Platin Member
- Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
- Geografisk sted: østjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
Re: Salg af haglgevær mellem private
Den burde blive slettet når køber registrerer den -- men men, problemet opstår, hvis han "glemmer" det - og så våbnet på et tidspunkt bliver stjået - eller brugt til noget snavs.
Derfor nok en god ide at sikre sig købers identietet - evt. en lille "købslap" _ selvfølgelig også se jagttegn og fotoid!!
Derfor nok en god ide at sikre sig købers identietet - evt. en lille "købslap" _ selvfølgelig også se jagttegn og fotoid!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
- Marc
- Platin Member
- Interesser: Jagt, våben & detektor
- Geografisk sted: Sønderjylland.
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
Du skal sådan set bare se jagttegn. Erfaring har dog vist at det er en rigtig god idé at tage en kopi.
Køber har 8 dage til at anmelde købet, men sker det ikke er det godt at have en kopi af hans jagttegn, da du på den måde også har navn osv. så du kan kontakte ham.
For en sikkerheds skyld kan man ringe/skrive til våbenkontoret og spørge om våben med serienummer XXX er blevet slettet fra ens navn.
Har 3 gange oplevet at våbenkontoret ikke havde slettet et våben jeg havde solgt, på trods af at køber havde registreret det.
Køber har 8 dage til at anmelde købet, men sker det ikke er det godt at have en kopi af hans jagttegn, da du på den måde også har navn osv. så du kan kontakte ham.
For en sikkerheds skyld kan man ringe/skrive til våbenkontoret og spørge om våben med serienummer XXX er blevet slettet fra ens navn.
Har 3 gange oplevet at våbenkontoret ikke havde slettet et våben jeg havde solgt, på trods af at køber havde registreret det.
Vi er alle i rendestenen, men nogle af os kigger mod stjernerne.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: 4300 Holbæk
Se købers jagttegn eller samlertilladelse og billedeID.
Lav slutseddel med fulde navn, adresse, tlf, jagttegns/samlertilladelses nummer, dato, underskrift, evt. bemærkninger om våbnets stand samt jf. loven skal den registreres inden 8 dage.
Sælger og køber skal begge have en kopi.
Nu kan du efter 8 dage lave en kontrol hos polisen samt oplyse købers navn og kontakt oplysninger.
Sådan har Jeg gjort i min lign. situationer.
Lav slutseddel med fulde navn, adresse, tlf, jagttegns/samlertilladelses nummer, dato, underskrift, evt. bemærkninger om våbnets stand samt jf. loven skal den registreres inden 8 dage.
Sælger og køber skal begge have en kopi.
Nu kan du efter 8 dage lave en kontrol hos polisen samt oplyse købers navn og kontakt oplysninger.
Sådan har Jeg gjort i min lign. situationer.
- 357Magnum
- Platin Member
- Interesser: IPSC + M1 Garand + genladning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 5 times
- Kontakt:
Tak til alle - jeg lavet en fin lille kontrakt med info fra salgsannoncen med plads til alle relevante underskrifter og magiske numre.

..::: 357Magnum :::..
- Riddersholm
- Platin Member
- Interesser: Våben, Jagt, Sport
- Geografisk sted: Rogaland, Norge
Jeg plejer at gøre det vis det ikke er en nær ven at jeg simpelhen sammen med køber udfylder en anmeldse af haglgevær med det samme også tager en kopi før jeg sender den ind med købers underskrift.
Så er jeg 100% sikker på at den i været fald er sendt og om registreret vis ikke Post DK mister skidtet.
Så er jeg 100% sikker på at den i været fald er sendt og om registreret vis ikke Post DK mister skidtet.
"I come in peace, I didn't bring artillery. But I am pleading with you with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all."
- Bushman
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, våben og genladning
- Geografisk sted: Wild West
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Sådan skal det gøresRiddersholm skrev:Jeg plejer at gøre det vis det ikke er en nær ven at jeg simpelhen sammen med køber udfylder en anmeldse af haglgevær med det samme også tager en kopi før jeg sender den ind med købers underskrift.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.