Jeg var i dag ude og hjælpe en ven, med at forberede en renovering af hans 1. sal, på et ældre landsted han har. I skunken finder vi så en salonriffel, som jo nok ikke er registret nogen steder.
Hvordan er reglerne for at få registret sådan en fætter- Vil Sofus betjent bare sige "Haps, det var pænt af dig at komme med den" og så er det det? Eller kan man få den gjort lovlig, og så betale sine 420 kroner for en våbentilladelse, og være glad?
Registering af fundet uregistret salonriffel?
-
- Bronze Member
- Interesser: Historiske våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Been thanked: 1 time
Re: Registering af fundet uregistret salonriffel?
Skunkvåben kan ikke lovligt registreres. Den skal afleveres hos politiet til destruktion.
- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
- Has thanked: 6 times
Jo de kan så, ring til dit lokale våbenkontor og få en snak med dem om jeres fund så finder i nok en løsning.
-
- Bronze Member
- Interesser: Historiske våben
- Geografisk sted: Nordjylland
Det er samme problemstilling som her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=3&t=39233
- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
- Has thanked: 6 times
Der er sku ingen problemer med en salonriffel, hvis du har et jagttegn så burde du kunne få den på en jagtilladelse.
Der er masser af gamle salonrifler uden papir og jeg kender flere der har fået lavet papir på salonrifler uden bøvl fra politiet.
Der er masser af gamle salonrifler uden papir og jeg kender flere der har fået lavet papir på salonrifler uden bøvl fra politiet.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Den med at skunkvåben ikke kan registreres var en del af politiets nu nedskudte selvstrammer om halvautomaterne, og er forhåbentlig død sammen med den.
En glemt salonriffel i en skunk er jo sådan set uden lovformelig ejer, men der er intet principielt til hinder for, at den registreres på en våbentilladelse til finderen ligesom en hvilken som helst anden salonriffel. Men lur mig om ikke en og anden magtfuldkommen embedsmand kan finde på at sige nej alligevel.
En glemt salonriffel i en skunk er jo sådan set uden lovformelig ejer, men der er intet principielt til hinder for, at den registreres på en våbentilladelse til finderen ligesom en hvilken som helst anden salonriffel. Men lur mig om ikke en og anden magtfuldkommen embedsmand kan finde på at sige nej alligevel.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.