Aflivning af anskudt gås? kan man få regulerings tilladelse?
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt ,våben
- Geografisk sted: sydfyn
Aflivning af anskudt gås? kan man få regulerings tilladelse?
var lige ude og fodre idag. og kiggede lidt til det lille andehul jeg har, der plaskede der en syg/anskudt gås rundt . var ikke så meget i tvivl . hentede salonriflen og aflivede det stakkels dyr , men hvad siger juraen om det , og kan nogen få regulerings tilladelse nu? har et stort vådområde ikke så langt herfra, og kan godt forstå hvis de der bor nærmere end jeg er træt af deres skræppen hele natten. men derfor er det jo ikke sikkert de må skyde på dem
Senest rettet af Castle 11. mar 2012, 18:38, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift Justeret. Indlæg flyttet.
Begrundelse: Overskrift Justeret. Indlæg flyttet.
- Langebo
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
aflivning af anskudt gås nu ?????
aflivning af nødsted vildt er ok.
Der kan meddeles tilladelse til regulering af Sns også gæs , Det er en afgørelse fra gang til gang
Der bliver reguleret noget kronvildt på Djursland hvert år ,mest kalv eller smaldyr afh årstid
Sent from my iPad using Tapatalk
Der kan meddeles tilladelse til regulering af Sns også gæs , Det er en afgørelse fra gang til gang
Der bliver reguleret noget kronvildt på Djursland hvert år ,mest kalv eller smaldyr afh årstid
Sent from my iPad using Tapatalk
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: Aflivning af anskudt gås? kan man få regulerings tillade
Det skulle såmænd ikke undre mig om man kunne komme i knibe for at aflive et stykke tilskadekommet vildt, også selvom det er helt indlysende, at man har handlet korrekt. Emsige forbipasserende og våbenforskrækkede politifolk kan sikkert få en masse galt i halsen over det.
Da jeg tog jagttegn for 30 år siden lærte vi om de tre S´er. Ikke Charme, Selvtillid og Lækkert hår, men Shoot, Shovel and Shut up. Dengang handlede det om omstrejfende katte, som efter datidens regler måtte skydes bare de var 150 meter hjemmefra. Men S´erne har nok også en vis berettigelse i dette tilfælde.
Da jeg tog jagttegn for 30 år siden lærte vi om de tre S´er. Ikke Charme, Selvtillid og Lækkert hår, men Shoot, Shovel and Shut up. Dengang handlede det om omstrejfende katte, som efter datidens regler måtte skydes bare de var 150 meter hjemmefra. Men S´erne har nok også en vis berettigelse i dette tilfælde.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.