Aflivning af anskudt gås? kan man få regulerings tilladelse?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Slowhand
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt ,våben
Geografisk sted: sydfyn

Aflivning af anskudt gås? kan man få regulerings tilladelse?

Indlæg af Slowhand » 11. mar 2012, 13:38

var lige ude og fodre idag. og kiggede lidt til det lille andehul jeg har, der plaskede der en syg/anskudt gås rundt . var ikke så meget i tvivl . hentede salonriflen og aflivede det stakkels dyr , men hvad siger juraen om det , og kan nogen få regulerings tilladelse nu? har et stort vådområde ikke så langt herfra, og kan godt forstå hvis de der bor nærmere end jeg er træt af deres skræppen hele natten. men derfor er det jo ikke sikkert de må skyde på dem
Senest rettet af Castle 11. mar 2012, 18:38, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift Justeret. Indlæg flyttet.

Brugeravatar
Langebo
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

aflivning af anskudt gås nu ?????

Indlæg af Langebo » 11. mar 2012, 16:24

aflivning af nødsted vildt er ok.

Der kan meddeles tilladelse til regulering af Sns også gæs , Det er en afgørelse fra gang til gang

Der bliver reguleret noget kronvildt på Djursland hvert år ,mest kalv eller smaldyr afh årstid

Sent from my iPad using Tapatalk

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Re: Aflivning af anskudt gås? kan man få regulerings tillade

Indlæg af Lassescout » 12. mar 2012, 08:17

Det skulle såmænd ikke undre mig om man kunne komme i knibe for at aflive et stykke tilskadekommet vildt, også selvom det er helt indlysende, at man har handlet korrekt. Emsige forbipasserende og våbenforskrækkede politifolk kan sikkert få en masse galt i halsen over det.

Da jeg tog jagttegn for 30 år siden lærte vi om de tre S´er. Ikke Charme, Selvtillid og Lækkert hår, men Shoot, Shovel and Shut up. Dengang handlede det om omstrejfende katte, som efter datidens regler måtte skydes bare de var 150 meter hjemmefra. Men S´erne har nok også en vis berettigelse i dette tilfælde.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar