Skal de tomme hylstre låses inde..?
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Re: Skal de tomme hylstre låses inde..?
Hvorimod et bundstykke er en væsentlig våbendel og skal være låst inde. Magasiner kan Du have i en kommodeskuffe.
Søren
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Det er muligt at et bundstykke er en væsentlig våbendel, men der står altså ikke noget i lovgivningen om at det skal opbevares i sikringsskab.Mausertossen skrev:Hvorimod et bundstykke er en væsentlig våbendel og skal være låst inde. Magasiner kan Du have i en kommodeskuffe.
Søren
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- Lillelars
- Platin Member
- Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
- Geografisk sted: Himmerland
- Has thanked: 6 times
Jamen magasiner skal da være i våbenskabet, det har jeg da altid fået at vide?????????????????, samt bundstkket ligeså???.... så det kunne jeg også godt tænke mig og høre lidt mere om, for hvis ikke alle mine magasinet SKAL være i skabet kommer de sku da ud af skabet, men bundstykkerne bliver sku der inde!!...
Og er der en her inde som eks har det på papir fra en "onkel haps" at tømme hylster må være uden for skabet :krydsser: , for det ville også være MEET lettere for lille mig
Og er der en her inde som eks har det på papir fra en "onkel haps" at tømme hylster må være uden for skabet :krydsser: , for det ville også være MEET lettere for lille mig
Husk og behandler andre, som du selv ville behandles 

- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Prøv at læse diskussionen om emnet på side 2 i denne tråd.Lillelars skrev:Jamen magasiner skal da være i våbenskabet, det har jeg da altid fået at vide?????????????????, samt bundstkket ligeså???.... så det kunne jeg også godt tænke mig og høre lidt mere om, for hvis ikke alle mine magasinet SKAL være i skabet kommer de sku da ud af skabet, men bundstykkerne bliver sku der inde!!...
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning, Jagt
- Geografisk sted: Horsens
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Okay. Jeg satser så og opbevarer mine tomme hylstre uden for skabet.
Magasin og bundstykke til riflerne opbevarer jeg også uden for skabet.
Så er der plads til det hele.
Magasin og bundstykke til riflerne opbevarer jeg også uden for skabet.
Så er der plads til det hele.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Er der noget nyt som man kan forholde sig til ?
Kan man nu opbevare projektiler og hylstere uden for skabet , og henvise til hvor det står hvis fætter blå spørger ?
Der var noget med at JM ville lave er cirkulære hvor i det stod.. er det kommet ?
Skabet er seriøst fyldt.
Kan man nu opbevare projektiler og hylstere uden for skabet , og henvise til hvor det står hvis fætter blå spørger ?
Der var noget med at JM ville lave er cirkulære hvor i det stod.. er det kommet ?
Skabet er seriøst fyldt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Lillelars
- Platin Member
- Interesser: Våben, motorsport, og amikanebiler
- Geografisk sted: Himmerland
- Has thanked: 6 times
HHHmmmm..... nu er jeg igen lidt forvirret
, en af de lokale på våbenkontoret sagde sidst jeg snakkede med ham, at tømme hylster IKKE skulle låses inde i våbenskabet, men da jeg var til DM i Vingsted i går og snakkede med H i butikken, sagde han at de SKULLE være i et våbenskab, og at det ikke var mange dage siden han havde snakket med JM!!!!.... det er godt nok ikke nemt og blive klog på det her

Husk og behandler andre, som du selv ville behandles 

-
- Gold Member
- Kontakt:
Edit: Det er IKKE til at blive klog på.det er godt nok ikke nemt og blive klog på det her

- 7TCU
- This member is
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 22 times
Jeg ville ikke spilde tid på at tænke på det her , skulle der så være skafor blå på skydebanerne til afskudte hylstre ??
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife
-
- Gold Member
- Kontakt:
Jeg ignorerer det også, netop fordi min skraldemand ikke er godkendt til ammo-transport, og det er nu altså hos ham, at mine tomme hylstre ender efter endt jagtdag...
(Tvivler på, at betjenten på kontoret gider have et læs afskudte hylstre hver og hver anden dag)
(Tvivler på, at betjenten på kontoret gider have et læs afskudte hylstre hver og hver anden dag)
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Min forening - og mange, mange andre - sælger vore afskudte hylstre i kilovis til den lokale skrothandel. Jeg mener ikke at have set SkaFor blå skabe dernede, så politiet er ude på tynd is her.
Det vil i øvrigt være en smal sag at samle nogle glemte hylstre op efter politiets næste træning på en af de civile baner, og hvad skal vi så? Melde politiet til politiet? Det skal nok blive hyggeligt.
Det vil i øvrigt være en smal sag at samle nogle glemte hylstre op efter politiets næste træning på en af de civile baner, og hvad skal vi så? Melde politiet til politiet? Det skal nok blive hyggeligt.

Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Been thanked: 13 times
Det' jo den måde vi holder øje med hvad de går og brænder af for tiden. Fiocchi, MEN, osv...Fast Fumble skrev:Min forening - og mange, mange andre - sølger vore afskudte hylstre i kilovis til den lokale skrothandel. Jeg mener ikke at have set SkaFor blå skabe dernede, så politiet er ude på tynd is her.
Nørd-Søren

And the Lord said, “Let there be crackpots.”
- Yamamoto
- Platin Member
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 1 time
En 'spøjs' definition om hylstre skulle i skab fre JM er flg:Hvis de er metalskrot skal de ikke i skab, men hvis intentionen er genladning skal de i skab. Jeg må efterfølgende konstatere at jeg først har intention om at genlade mine nøje sorterede hylstre når jeg hælder dem ned i hylsterføderen, indtil da er de blot metalskrot. Ellers skal jeg finde plads til endnu et 10+ skab...
- Longrifle
- Platin Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Region Hovedstaden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 27 times
Jeg har meget metalskrot derhjemme - og jeg er helt sikker på, at det ikke skal låses inde i skafa blå eller noget som helst andet andet end bag min hoveddør. Min forening har tønder med tomme hylstre på udendørs og indendørs bane, selvfølgelig låst inde på banerne, og i firmaet henstår flere kasser med afskudte hylstre - godt nok låst inde - men ikke i noget der bare kan minde om skafa blå!!!!
Endnu en overfortolkning og italesættelse af et ikke-eksisterende problem......
Vi har store udfordringer i Danmark
Endnu en overfortolkning og italesættelse af et ikke-eksisterende problem......
Vi har store udfordringer i Danmark

Handle so, dass die Maxime deines Willens jederzeit zugleich als Prinzip einer allgemeinen Gesetzgebung gelten könne.