Hej
Jeg har idag modtaget min tilladelse fra politiet på min Anshütz halvautomat i 22 LR. Så troede jeg ellers jeg var klar til rågereguleringen, men nææ nej! Den venlige politimand har vedlagt en seddel hverpå der står, at der til regulering med halvautomat skal søges om tilladelse hos skov og naturstyrelsen, og der står specifikt "med halvautomat", så det er ikke blot den normale tilladelse til regulering? Har i hørt om reglen før ?
Citat: "Af bekendtgørelse nr. 259 af 25.03.11 om vildtskader fremgår, at det kræver særligt tilladelse fra Miljøministeriet - Naturstyrelsen til anvendelse af halvautomatisk salonriffel ved regulering."
Hvor kan jeg søge denne, og evt. over nettet??
Hilsen Simon
Tilladelse til regulering med halvautomat
- Klinge-777
- Gold Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Ribe-Esbjerg
- Has thanked: 1 time
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 167 times
- Kontakt:
Re: Tilladelse til regulering med halvautomat
I den bekendtgørelse du omtaler, som du forøvrigt finder her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=136344 står der følgende:
Jeg har fremhævet det væsentlige med fed§ 13. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at råge, der optræder i større flokke på ikke høstede og nysåede marker, må reguleres i perioden 1. juli - 30. september.
Stk. 2. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at råge i rågekolonier må reguleres inden redebygning og æglægning, samt til at rågeunger i rågekolonier må reguleres uden for reden i perioden 1. maj - 15. juni.
Stk. 3. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af rågeunger på ikke høstede marker i perioden 1. maj til 30. juni.
Stk. 4. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at der ved reguleringen efter stk. 2, kan anvendes salonrifler, der kan indeholde mere end 2 patroner, herunder halvautomatiske salonrifler.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Så kan Naturstyrelse også give tilladelse til at anvende en repeter- salonriffel med magasin til 5 patroner til regulering ?
hmmm, de kommer da ikke til at kede sig
.
hmmm, de kommer da ikke til at kede sig

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning med krudtvåben
- Geografisk sted: Jylland øst
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Det er nu ret simpelt.
Jeg har netop idag søgt om regulering af rågeunger.
Når man udfylder ansøgningen på nettet sætter man blot flueben i en rubrik hvor man samtidig søger om lov til at anvende ½automatisk salonriffel.
Det er fordi Naturstyrelsen sender en kopi til det lokale politi, så de ved at i det område hvor der reguleres, der er der tilladt brug af ½automat. Bare i tilfælde af at fru Jensen ringer og anmelder det.
Jeg har netop idag søgt om regulering af rågeunger.
Når man udfylder ansøgningen på nettet sætter man blot flueben i en rubrik hvor man samtidig søger om lov til at anvende ½automatisk salonriffel.
Det er fordi Naturstyrelsen sender en kopi til det lokale politi, så de ved at i det område hvor der reguleres, der er der tilladt brug af ½automat. Bare i tilfælde af at fru Jensen ringer og anmelder det.
--
mvh.
en Predator
mvh.
en Predator