Tilladelse til regulering med halvautomat

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Klinge-777
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Ribe-Esbjerg
Has thanked: 1 time

Tilladelse til regulering med halvautomat

Indlæg af Klinge-777 » 2. apr 2012, 18:41

Hej

Jeg har idag modtaget min tilladelse fra politiet på min Anshütz halvautomat i 22 LR. Så troede jeg ellers jeg var klar til rågereguleringen, men nææ nej! Den venlige politimand har vedlagt en seddel hverpå der står, at der til regulering med halvautomat skal søges om tilladelse hos skov og naturstyrelsen, og der står specifikt "med halvautomat", så det er ikke blot den normale tilladelse til regulering? Har i hørt om reglen før ?

Citat: "Af bekendtgørelse nr. 259 af 25.03.11 om vildtskader fremgår, at det kræver særligt tilladelse fra Miljøministeriet - Naturstyrelsen til anvendelse af halvautomatisk salonriffel ved regulering."

Hvor kan jeg søge denne, og evt. over nettet??

Hilsen Simon
Der er altid et alternativ!

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 191 times
Been thanked: 167 times
Kontakt:

Re: Tilladelse til regulering med halvautomat

Indlæg af Wildlife » 2. apr 2012, 19:41

I den bekendtgørelse du omtaler, som du forøvrigt finder her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=136344 står der følgende:
§ 13. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at råge, der optræder i større flokke på ikke høstede og nysåede marker, må reguleres i perioden 1. juli - 30. september.

Stk. 2. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at råge i rågekolonier må reguleres inden redebygning og æglægning, samt til at rågeunger i rågekolonier må reguleres uden for reden i perioden 1. maj - 15. juni.

Stk. 3. Naturstyrelsen kan give tilladelse til regulering af rågeunger på ikke høstede marker i perioden 1. maj til 30. juni.

Stk. 4. Naturstyrelsen kan give tilladelse til, at der ved reguleringen efter stk. 2, kan anvendes salonrifler, der kan indeholde mere end 2 patroner, herunder halvautomatiske salonrifler.
Jeg har fremhævet det væsentlige med fed
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 2. apr 2012, 20:22

Så kan Naturstyrelse også give tilladelse til at anvende en repeter- salonriffel med magasin til 5 patroner til regulering ?

hmmm, de kommer da ikke til at kede sig :rolf: :rolf: :rolf: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Predator
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Predator » 2. apr 2012, 20:43

Det er nu ret simpelt.
Jeg har netop idag søgt om regulering af rågeunger.

Når man udfylder ansøgningen på nettet sætter man blot flueben i en rubrik hvor man samtidig søger om lov til at anvende ½automatisk salonriffel.
Det er fordi Naturstyrelsen sender en kopi til det lokale politi, så de ved at i det område hvor der reguleres, der er der tilladt brug af ½automat. Bare i tilfælde af at fru Jensen ringer og anmelder det.
--
mvh.
en Predator

Besvar