Jeg er i den heldige situation at jeg lige har bestået jagtprøven, og dermed også skal ud og have våben, våbenskab osv.
Måske er det bare mig der er dum? men jeg kan altså ikke finde den officielle lovgivning på området nogen steder, derfor stiller jeg nu mine (dumme?) spørgsmål herinde.
Skal skabet boltes fast i både væg og gulv eller behøver det kun være en af delene?
Skal man fjerne lister langs væggen, så skabet kommer til at stå helt op ad væggen?
Såfremt det skal boltes fast til ENTEN gulv eller væg, er det så i orden hvis det bare er et trægulv man har?
Hvilke krav er der til størrelsen/dimensioneringen af de bolte man skal bruge, hvis man bolter det fast til en væg, skal væggen så gennemboltes eller skal man bruge noget der ekspandere i væggen eller hvad?
Og til sidst: Er det en god idé at vente med at købe våbenskab til jeg ved præcist hvilket haglgevær jeg skal have mig? Jeg tænker på om jeg kan komme til at købe et gevær der er længere end skabet er højt så det ikke kan være derinde?
På forhånd tak for hjælpen, og bær over med mig hvis I synes at spørgsmålene er for dumme.