Hej NVF
Jeg har nu kigget rundt i forskellige tråde og jeg er stadig lidt i tvivl om hvordan disse regler er :(
Altså jeg havde tænkt mig at købe en Gerber 1406 tactical, men den bliver sendt fra kina, så hvad er reglerne for dette?
Og så er der en tysk hjemme side som jeg har kigget lidt på og kunne tænkte mig at bestille lidt fra http://www.messerdepot.de
Så hvordan er reglerne når det er indenfor EU og uden for EU, skal der import tilladelse til alt.
Og så skal de lige siges de knive jeg har kigget på er fixed blades med klinger på over 12 cm
Mvh
Blamoi
Hjælp til import af knive!
- Bino
- Gold Member
- Interesser: Flugtskydning,paintball,våben.
- Geografisk sted: Roskilde
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Import af knive hjælp :)
For at undgå problemer er det lettest at få en import tilladelse til alle de knive man vil have ind i landet. Om det er inden/uden for eu er lige meget angående Importtilladelsen, det betyder derimod noget ang told/moms.
Så søg du blot en tilladelse, og når den er kommet så bestiller du dine knive, og venter spændt på at de dukker op. når de så er kommet så glæder du dig over dem , og smider nogle billeder her ind så vi andre kan savle med :-)
Så søg du blot en tilladelse, og når den er kommet så bestiller du dine knive, og venter spændt på at de dukker op. når de så er kommet så glæder du dig over dem , og smider nogle billeder her ind så vi andre kan savle med :-)
Ham som var med fra starten.
- Scrapper
- Platin Member
- Interesser: Knive, bushcraft, vandring
- Geografisk sted: Kokkedal
De 12 cm betyder vist ikke så meget for tilladelsen(som er god ide), men de 12cm kan give dig problemer i forhold til Post Danmark, der sender knivene retur. Du skal finde en alternativ leverandør end Post Danmark.
Jeg er blevet forestået DHL, UPS eller TNT. Samt, at neutral indpakning er en god ide...
Jeg er blevet forestået DHL, UPS eller TNT. Samt, at neutral indpakning er en god ide...
- Scout
- Platin Member
- Interesser: Våbenhistorie
- Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Endvidere koster det 160 kroner bare at åbne pakken, hvis den falder i kløerne på Pest DK. Det er bare sådan en 'service' Pest Dk yder.
Så kommer det gebyrer oven i hatten.
Det er noget nemmere at bestille fra EU, da vores kære politikere og Pest DK gør hvad de kan, for at gøre import fra non-EU lande surt.
Så kommer det gebyrer oven i hatten.
Det er noget nemmere at bestille fra EU, da vores kære politikere og Pest DK gør hvad de kan, for at gøre import fra non-EU lande surt.
-
- Gold Member
- Interesser: knive, især STORE knive
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har snakket med dem fra messerdepot og de sender ikke med pestDK, ellers er der nogle der kender nogle gode sider til knive, undskyld jeg er er ny herinde og er forholdsvis ny samler.
Jeg leder nemlig efter en SOG seal pup, men har ikke haft held med at finde den, grunden til dette er at jeg ar storebroren SOG seal 2000 men kunne godt bruge en lidt mindre en :)
Jeg leder nemlig efter en SOG seal pup, men har ikke haft held med at finde den, grunden til dette er at jeg ar storebroren SOG seal 2000 men kunne godt bruge en lidt mindre en :)
Hilsen Mads
Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?
Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?
- Scrapper
- Platin Member
- Interesser: Knive, bushcraft, vandring
- Geografisk sted: Kokkedal
Gå ind på heinnie.com.
Der er rigtig meget lækkert udstyr. Og hvis der er en kniv de ikke har hjemme, så skaffer de den som regel til dig...
De har Seal Pup kniven i deres sortiment...
Der er rigtig meget lækkert udstyr. Og hvis der er en kniv de ikke har hjemme, så skaffer de den som regel til dig...
De har Seal Pup kniven i deres sortiment...