SKV tilladelse hvis man har plet på straffeattesten?
-
- Newbie
- Interesser: Våben fra 1 og 2 Verdenskrig
- Geografisk sted: skive
hej jeg vil gerne lige høre om det er helt umuligt at få en SKV tilladelse hvis man har en plet på straffe attesten jeg går meget op i skydning både flugt skydning riffel samt pistol skydning og vil gerne til at have min egen men 

Senest rettet af Castle 9. jun 2012, 11:39, rettet i alt 2 gange.
Begrundelse: Overskrift Justeret.
Begrundelse: Overskrift Justeret.
-
- Bronze Member
- Interesser: 1 Verdenskrig. Barberknive
- Geografisk sted: København
- Geografisk sted: Hjemløs
Re: SKV tilladelse hvis man har plet på straffeattesten?
Hmmm. Alt afhænger vil af hvad man har begået.
Prøv evt at søge lidt på emnet, det har før været til debat her på forumet.
Venligst
Staun
Prøv evt at søge lidt på emnet, det har før været til debat her på forumet.
Venligst
Staun
Kan man ikke bruges til andet, så kan man altid bruges som et dårligt eksempel.
- Ssaaby
- Silver Member
- Interesser: Jagt, våben og natur
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 38 times
Hvorvidt du kan vandelsgodkendes er efter Våbenbekendtgørelsen § 37, stk. 1 lagt op til et individuelt skøn af den enkelte.
Desuden skal formanden i din forening også give sit samtykke til at du må få en SKV2 (eller SKV3).
Hvis du eksempelvis er tidligere dømt for personfarlig kriminalitet, for at have overtrådt våbenlovgivningen eller er kendt for at omgås med kriminelle, skal du nok regne med et afslag.Våbenbekendtgørelsen skrev:§ 37. Våbentilladelse, samtykke til våbenpåtegning og jagttegn samt andre tilladelser eller godkendelser efter våbenloven og denne bekendtgørelse kan kun gives til personer, om hvis personlige forhold og hidtidige vandel, der ikke foreligger oplysninger, som gør det betænkeligt at imødekomme ansøgningen.
Desuden skal formanden i din forening også give sit samtykke til at du må få en SKV2 (eller SKV3).
-
- Newbie
jeg kom op og slås som 15 årig og blev desvære dømt
min egen skyld tak kan det blive et problem? jeg er 21 nu hvis det er til nogen hjælp :)

-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Som sagt er det en vurdering hver gang, så der er nok ikke meget andet at gøre end at søge og håbe det bedste.
Improvise, adapt, overcome!
-
- Newbie
- Ssaaby
- Silver Member
- Interesser: Jagt, våben og natur
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 38 times
Du kan jo også prøve at ringe til det lokale våbenkontor og spørge? Det er ikke sikkert at de kan give dig et konkret svar, men måske mere et prej om hvad du kan forvente. Du kan starte med at bede din formand lave en SKV3 til våbentransport. Hvis du kan vandelsgodkendes til sådan en (gratis) våbenpåtegning, kan du nok også få en SKV2.
-
- Newbie
det vil jeg sætte på min to do liste :D tak
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Nu er jeg ikke formand for en skytteforening, men jeg ville nok have forståelse for at man en gang har været ung og dum, såfremt man ellers virker moden og seriøs omkring skydesporten her 6 år senere.Alexandervedel skrev:jeg kom op og slås som 15 årig og blev desvære dømtmin egen skyld tak kan det blive et problem? jeg er 21 nu hvis det er til nogen hjælp :)
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- Lani1966
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Bushcraft
- Geografisk sted: Syd for Køge, Nord for Tyskland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Øhh.. Efter mit bedste vidende, så giver en bødestraf (Iht Straffe- og nakotika-loven) en plettet straffeattest på 2 år. Får du en betinget dom (samme lovgivninger), så er din straffeattest plettet i 3 år. Og sidst, en ubetinget dom = fængselsstraf = 5 år med en plettet straffeattest.
Og jeg er overbevidst om, at din "forsegelse" så langt tilbage IKKE vil have indvirkning på dit ønske.
Meenn.. Er man i tvivl, så der ingen tvivl. Prøv og kontakt dem som ovenstående indlæg anbefaler
VH
Og jeg er overbevidst om, at din "forsegelse" så langt tilbage IKKE vil have indvirkning på dit ønske.
Meenn.. Er man i tvivl, så der ingen tvivl. Prøv og kontakt dem som ovenstående indlæg anbefaler
VH
Jeg er lidt ligesom Bacon - Fed, men uimodståelig lækker...
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Politiet kan se sagerne op til 10 år efter der er faldet dom/afgørelse/tiltalefrafald osv.
Den private straffeattest medtager betingede domme i 3 år, de andre ting bortfalder, efter 5 år.
Men som nævnt tidligere, det er en vurdering for politiet, i den enkelte sag. Start som nævnt ovenfor, med en SKV3, hvis du ikke allerede har denne.
Jeg ville heller ikke betragte et slagsmål som 15 årig, som et problem, hvis du ellers virker som en fornuftig mand i dag.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/

Den private straffeattest medtager betingede domme i 3 år, de andre ting bortfalder, efter 5 år.
Men som nævnt tidligere, det er en vurdering for politiet, i den enkelte sag. Start som nævnt ovenfor, med en SKV3, hvis du ikke allerede har denne.
Jeg ville heller ikke betragte et slagsmål som 15 årig, som et problem, hvis du ellers virker som en fornuftig mand i dag.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/

Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Lasse68
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Girls, guns and rock'n roll
- Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 59 times
Der findes 2 registre. Strafferegistret og kriminalregistret (KR). Det sidste bruges som et efterforskningsregister. Her skrives alt ind. Selv gamle vidneafhøringer findes her. Her slettes aldrig noget. Om så policen også kigger i KR ved en SKV-ansøgning, ved jeg ikke.
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Velkommen på forum Alexandervedel
, her er mit bud på et svar:
Hvis du har holdt din sti ren i de 6 år der er gået siden, så er jeg 100 % sikker på, at du kan få både jagttegn, våbentilladelser og SKV. Det skyldes at under "normale" omstændigheder vil politiet se helt bort fra sager der er mere end 5 år gamle når de vurderer din vandel. Især fordi du kun var 15 år da det skete, kan sagen nemt henlægges som ungdommelig kådhed der for længst er overstået.
Men hvis du de seneste 5 år er blevet et "kendt ansigt" hos politiet f.eks. i kraft af din omgangskreds og fritidsbeskæftigelse er sagen en anden. Hvis du f.eks. hænger ud i et bandemiljø og tit har været til stede sammen med personer der er anholdt og siden dømt for indbrud, vold m.m. kan politiet sagtens nægte samtykke til SKV / jagttegn m.m.
Nu ved jeg jo intet om, hvilken person du er, og hvad du laver i din fritid, men mit budskab er egentlig helt enkelt: det du gjorde for 6 år siden er glemt, men det du har gjort de sidste 5 år har betydning, også selvom du ikke er dømt i den periode.

Hvis du har holdt din sti ren i de 6 år der er gået siden, så er jeg 100 % sikker på, at du kan få både jagttegn, våbentilladelser og SKV. Det skyldes at under "normale" omstændigheder vil politiet se helt bort fra sager der er mere end 5 år gamle når de vurderer din vandel. Især fordi du kun var 15 år da det skete, kan sagen nemt henlægges som ungdommelig kådhed der for længst er overstået.
Men hvis du de seneste 5 år er blevet et "kendt ansigt" hos politiet f.eks. i kraft af din omgangskreds og fritidsbeskæftigelse er sagen en anden. Hvis du f.eks. hænger ud i et bandemiljø og tit har været til stede sammen med personer der er anholdt og siden dømt for indbrud, vold m.m. kan politiet sagtens nægte samtykke til SKV / jagttegn m.m.
Nu ved jeg jo intet om, hvilken person du er, og hvad du laver i din fritid, men mit budskab er egentlig helt enkelt: det du gjorde for 6 år siden er glemt, men det du har gjort de sidste 5 år har betydning, også selvom du ikke er dømt i den periode.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Schweizertossen
- Gold Member
- Interesser: Historisk riffel skydning WW2
- Geografisk sted: Onsild.st
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Alexandervedel skrev:hej jeg vil gerne lige høre om det er helt umuligt at få en SKV tilladelse hvis man har en plet på straffe attesten jeg går meget op i skydning både flugt skydning riffel samt pistol skydning og vil gerne til at have min egen men

For at være lidt nysgerrig, hvad er det for et våben du vil have??
-
- Newbie
en carl gustav 6 5 x 55 og til flugt skydning en baikal mp 153 hvis det kan lade sig gøre er på SU så det skal jo helst være noget til fornuftige penge :krydsser:
- Great Dane
- Platin Member
- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Alexandervedel skrev:en carl gustav 6 5 x 55 og til flugt skydning en baikal mp 153 hvis det kan lade sig gøre er på SU så det skal jo helst være noget til fornuftige penge :krydsser:
Go for it...

Mvh Great Dane