jeg tror vidst som lover idag er udformet, maa man ikke koebe neckknives?.
Kunne man ikke bare koebe en tilsvarende lille knive og binde om halsen( i skede)?.
Ligesom kasteknive er de ulovlige, men der er ikke ulovligt at kaste med knive, bare ikke de er fremstillet som "kasteknive".
Hvornaar er en kniv en neckknife??. Er det naar fabrikanten har fremstillet kniven m. skede som "neckknife?. Eller er der et spoergsmaal om der er en lille kaede i bundet i skeden?.
Neck knifes?
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Neck knifes?
Nok bare endnu et tilfælde af manglen på klare definitioner.
På den ene side en fordel, da det giver domstolene mulighed for at lave et skøn i den aktuelle sag. På den anden side en ulempe af præcis samme årsag......
På den ene side en fordel, da det giver domstolene mulighed for at lave et skøn i den aktuelle sag. På den anden side en ulempe af præcis samme årsag......
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Frank P
- Gold Member
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Neck knifes?
En af mine favoritter, udover Morgan Kane (forfatteren var en slags norsk Sven Hazel!), er Edge. En cowboy psykotisk helt med en barberbladsskarp kniv siddende i nakken, og som har reddet ham ud af mange skumle situationer. Læs mere her
Men al den Western-lore har, nutidigt, Joe Lansdale indfriet hos mig. Han er go'!!!!!
Men al den Western-lore har, nutidigt, Joe Lansdale indfriet hos mig. Han er go'!!!!!
Frihed er lig med menneskelig autenticitet