må man mon skyde lerduer på havet?
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
må man mon skyde lerduer på havet?
Hej er der en der ligger inde med lidt om man må skyde lerduer på havet ?
som udgangs punkt vil jeg sige det må man ikke, men ville være den optimale træning til havjagt
og da jagten er fri på havet kan det jo ikke sidestilles med skydning i en stats skov
Men kom frisk med bud vi skal have det debat om det
er der etv noget lovgivning om dette
som udgangs punkt vil jeg sige det må man ikke, men ville være den optimale træning til havjagt
og da jagten er fri på havet kan det jo ikke sidestilles med skydning i en stats skov
Men kom frisk med bud vi skal have det debat om det
er der etv noget lovgivning om dette
Lerche der glæder sig til 16 maj
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: må man mon skyde lerduer på havet
Jeg har da skudt lerduer fra dækket på færgen til Færøerne, men det var i 1984, så de kan have lavet det om siden. Til gengæld mener jeg de nyere duer er ret giftfrie og miljørigtige, så jeg kan ikke lige se hvad der skulle forbyde det.
Sømanden der instruerede var forresten meget grundig med at oplyse om, at man ikke skulle falde for fristelsen til at skyde på de måger der hang efter skibet. Selvom de udgjorde et let mål, ville det være umuligt at affange en tilskadeskudt, så alle overholdt dette forbud.
Sømanden der instruerede var forresten meget grundig med at oplyse om, at man ikke skulle falde for fristelsen til at skyde på de måger der hang efter skibet. Selvom de udgjorde et let mål, ville det være umuligt at affange en tilskadeskudt, så alle overholdt dette forbud.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Lerche
- Platin Member
her sejlede i jo i internationalfarvand om reglerne ikke kan være noget andet der udeLassescout skrev:Jeg har da skudt lerduer fra dækket på færgen til Færøerne, men det var i 1984, så de kan have lavet det om siden. Til gengæld mener jeg de nyere duer er ret giftfrie og miljørigtige, så jeg kan ikke lige se hvad der skulle forbyde det.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
jo, det er da rigtigt nok, men indenfor dansk territorialfarvand gælder vel danske regler.
Og som jeg lige husker det, må du jo gerne dyrke noget målskydning der hvor du må gå på jagt. Bare ikke mere end 5 gange om året samme sted, så du må lige ro lidt længere ud 6. gang
Og som jeg lige husker det, må du jo gerne dyrke noget målskydning der hvor du må gå på jagt. Bare ikke mere end 5 gange om året samme sted, så du må lige ro lidt længere ud 6. gang

Hilsen Lasse.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Som jeg forstår reglerne, så er det helt okay. Bare du ikke forstyrre noget eller nogen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
I dansk territorial-farvand gælder danske regler.
I Internationalt farvand gælder de regler som hører til det land skibet er indregistreret under (det flag skibet sejler under).
Kaptajnen er politimyndighed og kan sige god for det, såfremt indregistreringslandets regler ellers tillader det.
Med til Maskinmesteruddannelsen hører sø-ret/sø.lovgivning som vi blev terpet lidt i ;)
I Internationalt farvand gælder de regler som hører til det land skibet er indregistreret under (det flag skibet sejler under).
Kaptajnen er politimyndighed og kan sige god for det, såfremt indregistreringslandets regler ellers tillader det.
Med til Maskinmesteruddannelsen hører sø-ret/sø.lovgivning som vi blev terpet lidt i ;)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- BoneCollector
- Newbie
- Interesser: Jagt.. krudt eller bue
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 1 time
Re: må man mon skyde lerduer på havet?
men må man så gå ned på stranden og skyde ud over havet med sit jagtgevæer efter lerduer ?? eller hvad
"If at first you don't succeed, skydiving is not for you."
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Hvis du står på stranden, er det straks en helt anden situation og nogle helt andre regler. Kommer blandt andet an på, hvilken strand og hvor henne.bonecollector skrev:men må man så gå ned på stranden og skyde ud over havet med sit jagtgevæer efter lerduer ?? eller hvad
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Lerche
- Platin Member
jeg er ret sikker på fra alle strande er det en no go med mindre man har jagtretten derLangenge skrev:Hvis du står på stranden, er det straks en helt anden situation og nogle helt andre regler. Kommer blandt andet an på, hvilken strand og hvor henne.bonecollector skrev:men må man så gå ned på stranden og skyde ud over havet med sit jagtgevæer efter lerduer ?? eller hvad
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Ang, færdsel på strande er der en fejl i jagtprøve , og undervisning, det er forbudt at færdes på offentlige strande med skydevåben ifølge jagtloven,hvordan kommer man så på havjagt ??? 

står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- BoneCollector
- Newbie
- Interesser: Jagt.. krudt eller bue
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 1 time
det os mig der ikke udtrykker mig rigtigt mente jo ikke bellevue strand.. men privat strand som i ens egen, selvom der ikke er "jagt" på stranden står man jo stadi på land og skyder ud over vandet .. tråden handlede jo enlig om man måtte skyde til havs fra sin båd.. mit var bare et tillægsspørgsmål..
men hvor langt skal man fra land før man er til havs ? for jeg tænker også på og ligge i prammen og træne ikke langt ude fra min strand eller næsten på land så kunne ens ven fyre due efter due af mens man får trænet
men hvor langt skal man fra land før man er til havs ? for jeg tænker også på og ligge i prammen og træne ikke langt ude fra min strand eller næsten på land så kunne ens ven fyre due efter due af mens man får trænet
"If at first you don't succeed, skydiving is not for you."
- Lerche
- Platin Member
Jeg tror du glemmer hvor man lovlig kan komme i vandet, slæbe steder etc intet problemKeldda skrev:Ang, færdsel på strande er der en fejl i jagtprøve , og undervisning, det er forbudt at færdes på offentlige strande med skydevåben ifølge jagtloven,hvordan kommer man så på havjagt ???
endvidere hvis du har en op anket båd må du gå den korteste vej med skyde våben til båden