semiauto gevær på SKV?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Sharpsole
Bronze Member
Bronze Member
Been thanked: 1 time

semiauto gevær på SKV?

Indlæg af Sharpsole » 30. aug 2012, 16:46

Davs.Er der ikke bare én der vil skære ud i pap for mig hvorfor de korte énhånds betjente rifler må skyde semi-auto,hvorimod de lange man sætter til skulderen IKKE må???
Det er da nemmere at dreje rundt og lave ulykker med de korte end de lange.De gamle stopklodser fra unionen og dds ævler om at "sådan er det også med jagtrifler."!!
Hvad rager det mig som vil SKV registrere en Tokarev SVT40? Det i forvejen forbudt at gå på jagt med SKV våben,så bland det udenom
Næste argument er:"Vi vil ikke se militær-rifler på vores baner"???Åndsvagt argument igen,de fleste af de rigtigt fede 9 mm. pistoler er da en form for militær eller politi-våben og fordi en skyder nu engang er lavet til "government"brug er den vel ikke mere modbydelig af den grund?Jeg diskuterede det engang med en person fra DSU.Vedkommende flygtede til sidst ud på toilettet da jeg gennemhullede samtlige argumenter.Jeg håber at folk fra unionen og DDS også læser det her.Mange af de restriktioner som vi skytter får trukket ned over hovedet kommer nemlig ikke fra myndighederne,men fra vores egen øverste ledelse.
Venlig hilsen Sharpole
SHARPSOLE

Brugeravatar
Ssaaby
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 10 times
Been thanked: 38 times

Re: semiauto gevær på SKV?

Indlæg af Ssaaby » 30. aug 2012, 17:18

sharpsole skrev:Davs.Er der ikke bare én der vil skære ud i pap for mig hvorfor de korte énhånds betjente rifler må skyde semi-auto,hvorimod de lange man sætter til skulderen IKKE må???
Det er da nemmere at dreje rundt og lave ulykker med de korte end de lange.De gamle stopklodser fra unionen og dds ævler om at "sådan er det også med jagtrifler."!!
Hvad rager det mig som vil SKV registrere en Tokarev SVT40? Det i forvejen forbudt at gå på jagt med SKV våben,så bland det udenom
Fordi de fleste gamle stopklodser helst ser at skydning foregå med en Sauer eller Mauser med diopter, dog helst en luftbøsse, iført skydebriller og lædertøj med flere indstillingsmuligheder og remme end et gennemsnitligt gimp-suit?
sharpsole skrev:Næste argument er:"Vi vil ikke se militær-rifler på vores baner"???Åndsvagt argument igen,de fleste af de rigtigt fede 9 mm. pistoler er da en form for militær eller politi-våben og fordi en skyder nu engang er lavet til "government"brug er den vel ikke mere modbydelig af den grund?
Fordi en Mauser, som er den ene af de to tilladte våben i den slags menneskers øjne, absolut ikke på nogen måde er en millitærriffel... Og hvis den var, ville den ihvertfald ikke have været i brug i 2 verdenskrige... punktum!

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 9 times

Indlæg af Mindstorm » 30. aug 2012, 17:26

Fordi der ikke findes nogle dicipliner til halvauto riffel i de store forbund :nutkick:
Mvh Mindstorm

Brugeravatar
Sharpsole
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Sharpsole » 30. aug 2012, 18:10

Mindstorm skrev:Fordi der ikke findes nogle dicipliner til halvauto riffel i de store forbund :nutkick:
Jamen så lad os få nogle discipliner i det store marxistiske forbund.DSF har faktisk SAO (semi-auto-open),og de er fuldgyldige medlemmer af DSU.
SHARPSOLE

Brugeravatar
Mindstorm
Platin Member
Platin Member
Interesser: IPSC, våbenteknik
Geografisk sted: Struer
Been thanked: 9 times

Indlæg af Mindstorm » 30. aug 2012, 21:28

sharpsole skrev:
Mindstorm skrev:Fordi der ikke findes nogle dicipliner til halvauto riffel i de store forbund :nutkick:
Jamen så lad os få nogle discipliner i det store marxistiske forbund.DSF har faktisk SAO (semi-auto-open),og de er fuldgyldige medlemmer af DSU.
Der er også blevet arbejdet på det i mange år, fra DSF's side, men det er ligesom ikke rigtig blevet til noget endnu. Tænk vi har ikke engang fået lov til at få de fire nye kalibre endnu, selvom de blev godkendt for snart et år siden... :???:
Mvh Mindstorm

GBBF83
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Historiskskydning
Geografisk sted: Midt-Sjælland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af GBBF83 » 30. aug 2012, 21:47

Er fuldstændig enig i de argumenter som du nævner.

Men det virker som om, at man inden for skyde-sporten bruger mere tid på, at se skævt til hinanden. Hvilket jo bare resulterer i en stærk modvilje til, at støtte de "nye" ideer som dukker op fra forskellig side. (Ingen nævnt ingen glemt).

Samtidigt er der en trend, at en psykopat et sted i Europa eller andet sted i verden får lyst til, at skyde vildt omkring sig. Hver gang jurister og politikerne er begyndt at bløde op for semi-automatiske rifler. Hvorefter nyhederne bruger en uge på, at fortælle om de uhyggelige mennesker, der har våben liggende derhjemme (I kender sangen). Og så er års lobby arbejde spildt og de argumenter som du nævner har ingen indflydelse på Vox populis.

Jeg har hørt, at de historiske skytter arbejder på, at kunne få semi-automatiske våben med i et skydeprogram. Så man på den måde kan komme videre med lobby arbejdet op igennem systemet. Men ting tager (lang) tid :wall:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 30. aug 2012, 21:50

GBBF83 skrev:Men det virker som om, at man inden for skyde-sporten bruger mere tid på, at se skævt til hinanden. Hvilket jo bare resulterer i en stærk modvilje til, at støtte de "nye" ideer som dukker op fra forskellig side. (Ingen nævnt ingen glemt).
Hvem mener du ser skævt til hvem, og hvad har det med semi-auto rifler at gøre?

DSF har arbejdet for SKV tilladelser til Semi-Auto i mange år, det er bare ikke lykkedes endnu.
GBBF83 skrev:Jeg har hørt, at de historiske skytter arbejder på, at kunne få semi-automatiske våben med i et skydeprogram. Så man på den måde kan komme videre med lobby arbejdet op igennem systemet. Men ting tager (lang) tid :wall:
Fremragende! Jo flere der arbejder på sagen, jo større chance for succes!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

GBBF83
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Historiskskydning
Geografisk sted: Midt-Sjælland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af GBBF83 » 30. aug 2012, 23:03

@Fast Fumble

Som jeg skrev i parentes -ingen nævnt ingen glemt. Da det hurtigt kan blive en debat om hvilket forbund, som står i vejen for andre. I stedet for hvordan man kan udvikle skydesporten i Danmark.

Der er, som du nævner, flere forbund/foreninger, der arbejder på at forbedre forholdene for deres gren af skydesporten. I dette tilfælde semi-automatiske våben på SKV.
Det som jeg mente med "at se skævt til og "modarbejde" gik på de forskelle, der er imellem forbundene og foreningerne. Hvor et forbund, hvor 98 % af medlemmerne skyder med .22 og 6,5 mm, ikke nødvendigvis støtter (forstår) et ønske fra de sidste 2 % om semi-automatiske rifler i .30-06 eller 7,62x54R. Og slet ikke ønsker, at trække på sin goodwill inde i JM. Så man på den måde uforvarnt kommer til at modarbejde en gren af skydesporten. Det er den historie, som jeg har fået fra to forskellige kilder, så jeg har valgt at tro på den.

Men det kunne være rart, hvis man kunne få gjort op med det ulogiske, i reglerne for semi-auto pistoler vs. semi-auto rifler.

Brugeravatar
Sharpsole
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Sharpsole » 31. aug 2012, 03:34

Nemlig,vi hører hele tiden:"Det må i ikke.",eller, "VI har vedtaget......."
Men jeg har endnu aldrig hørt et ordentligt argument.Og det er det der pisser mig af. :evil:
Som det er nu:Énhåndsrifler må,tohånds- der lægges til skulderen må ikke.Misforstå mig ikke,jeg elsker at skyde pistol\revolver
SHARPSOLE

Brugeravatar
SIBs
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: pistolskydning, og naturen
Geografisk sted: Fynsland

Indlæg af SIBs » 27. sep 2012, 11:16

Uden at vide det helt nøjagtig men er DSU ikke lige netop et "spin-off" af den debat? Forstået sådan at det er tidligere DSF'ere der lavede en Ny "union" netop for at komme til at skyde semi-auto?
"Nothing is more destructive of respect for the government and the law of the land than passing laws which cannot be enforced." -Albert Einstein

Brugeravatar
Sharpsole
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Sharpsole » 27. sep 2012, 15:01

SIBs skrev:Uden at vide det helt nøjagtig men er DSU ikke lige netop et "spin-off" af den debat? Forstået sådan at det er tidligere DSF'ere der lavede en Ny "union" netop for at komme til at skyde semi-auto?
Øhh,hvad mener du ?Spin off.Jeg er en gammel gubbe og ikke helt med på moderne retorik.
Jeg ved at formanden fra DSF har ikke besvaret mine sidste mails til ham hvor jeg spørger om hvordan det går med at registrere SA geværer.
Og nyhedsbrevene desangående var fjernet sidste gang jeg var på deres udmærkede hjemmeside.Det er ikke en kritik,de har vel deres grunde.
SHARPSOLE

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 27. sep 2012, 16:28

Sharpsole skrev:Og nyhedsbrevene desangående var fjernet sidste gang jeg var på deres udmærkede hjemmeside.Det er ikke en kritik,de har vel deres grunde.[/b]
Du finder formandens nyhedsbreve her: http://www.dsf.dk/nyheder/nyhedsbreve
Jeg har ikke kendskab til at der er fjernet nogen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Besvar