Jeg har kigget lidt rundt omkring, og kan ikke finde noget i lovgivning om det, det eneste jeg har fundet er på bagsiden af SKV kortet hvor der står :Efterhånden som tiden går, og der er stadig (mig bekendt) ikke en eneste der har fået tilladelse til de nye kalibre, er sortkrudtsregisteret våben nok den eneste lovlig måde at skyde med en .45 her i landet.
Er der nogen her der ved 100% hvordan loven skal fortolkes mht. sortkrudtsvåben der bliver brugt (f.eks indendørs) med røgsvagt om vinteren, eller våben registeret til røgsvagt der bliver brugt med sortkrudt om sommeren? ?
Er det verboten, eller er det bare efter hvad banen er godkendt til?
Et våben må kun benyttes til en skydeaktivitet, som DDS DSkyU eller DFIF har godkendt for det pågældende våben.
Betyder det så at et våben registeret f.eks i en DDS forening ikke må bruges til sortkrudt, IPSC, eller tjenestepistol?
Det er så vidt jeg er orienteret ikke muligt at registere samme våben på flere tilladelser.
Betyder det at man skal have et våben til hver aktivitet der hører til forskellige forbund, selvom et våben egentlig kan bruges til flere forskellige aktiviteter?
Eller er det våbentypen der menes?