"Køb af ammunition" ved ansøgning om køb af riffel.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Århus
"Køb af ammunition" ved ansøgning om køb af riffel.
Hej. I politiets ansøgningsskema for køb af riffel kan man også afkrydse "køb af ammunition". Man kan så yderligere oplyse ammo-type, ammo-mærke etc. Jeg er ved at købe riffel og får måske lidt forskellig ammunition med fra sælger i handlen. Men skal jeg så til at anføre det på skemaet også? Det kan da ikke passe, at man som riffel-ejer, hver gang man vil købe ammunition, skal ansøge politiet om det med oplysninger om type, mærke etc.? Er der nogen, som kender til feltets anvendelse?
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: "Køb af ammunition" ved ansøgning om køb af riffel.
Med en våbentilladelse må du også automatisk anskaffe ammunition i den/de kalibre du har våbentilladelse(r) til. Jeg vil tro at feltet er til at købe ammunition hvis man ikke har en våbentilladelse. Så du skal bare krydse af i "køb af våben".
Improvise, adapt, overcome!
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: 4300 Holbæk
- Been thanked: 1 time
Du skal ikke ansøge om køb af ammunition, ved alm. riffeltilladelse. Den er en del af tilladelsen.
På selve tilladelsen er nederst en "box" hvori forhandler notere den mængde ammunition du køber.
På selve tilladelsen er nederst en "box" hvori forhandler notere den mængde ammunition du køber.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Jeg mener at du som hovedregel får tilladelse til riflen samt 500 stk ammunition. Hvis man vil træne rigtig meget, og har mulighed for at købe stort ind, skulle der ikke være noget principielt i vejen for at få tilladelse til f. eks. 2.000 stk ammunition. Det er til det formål du skal bruge feltet. Skal du bare have almindelige mængder liggende, rækker det med det du får tilladelse til automatisk, og så skal du ikke bruge ammunitionsfeltet.
Jeg selv har sjældent mere end én riffel af hvert kaliber i skabet, så når jeg sælger en riffel, giver jeg altid den ammunition jeg har liggende med oven i handelen. Så har køberen noget at gå i gang med, og jeg er sluppet af med ammunition jeg ikke længere må have, da jeg ikke længere har en våbentilladelse til kaliberen.
Jeg selv har sjældent mere end én riffel af hvert kaliber i skabet, så når jeg sælger en riffel, giver jeg altid den ammunition jeg har liggende med oven i handelen. Så har køberen noget at gå i gang med, og jeg er sluppet af med ammunition jeg ikke længere må have, da jeg ikke længere har en våbentilladelse til kaliberen.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.