Kan jeg have jagttegn uden at være medlem af jagtforening?
- Verny
- Bronze Member
- Interesser: Lerdue skydning
- Geografisk sted: sydsjælland
Kan jeg have jagttegn uden at være medlem af jagtforening?
Skal man være medlem af en jagtforening for at bibeholde sit jagt tegn? Jeg er feks medlem af skovby jagtforening, men har jo jagttegn, og tænker at jeg melder mig ud af Skovbo, om jeg så stadig må beholde mit jagttegn og gå på jagt? :-)
Senest rettet af Refraktorius 25. okt 2012, 08:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift suppleret
Begrundelse: overskrift suppleret
Heinrich
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Kan jeg have jagttegn uden at være medlem af jagtforenin
Den dukker sjovt nok ofte op, så du får en copy-paste fra et andet emne:
Refraktorius skrev:Vi skal måske lige rydde en væsentlig, men åbenbart udbredt misforståelse af vejen: Du skal ikke indberette dit vildtudbytte til Danmark jægerforbund.Rasmus-Bech skrev:Hej alle sammen. Hvornår skal jeg indberette sit vildt udbytte til Danmark jægerforbund
Som det allerede er nævnt skal det ske til Naturstyrelsen (Man bliver automatisk viderestillet når man skriver http://www.jagttegn.dk)
Jægerforbundet er en privat interesseorganisation, og det eneste du er pligtig til over for dem, er at betale dit kontingent hvis du har lyst til at være medlem.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Mon ikke misforståelsen skyldes, at hvis man har våben på SKV, så bortfalder våbentilladelsen hvis man melder sig ud af foreningen. Er man vant til den sammenkobling, er det vel nærliggende at tro, at man også skal være medlem af Jægerforbundet for at have jagtvåben
Min egen "karriere" forløb omvendt. Først tog jeg jagttegn og begyndte at gå på jagt. Så blev jeg medlem af jagtfoeningen (for at komme med til de hyggelige foreningsjagter). Endelig meldte jeg mig ind i skytteforeningen for at blive bedre til at skyde med riffel. Så jeg har aldrig været i tvivl om, at man selvfølgelig kan have jagttegn og gå på jagt uden at være medlem af Jægerforbundet. Og har heller aldrig været i tvivl om, at hvis man vil have skytteforeningsvåben, skal man selvfølgelig være medlem af en skytteforening.

Min egen "karriere" forløb omvendt. Først tog jeg jagttegn og begyndte at gå på jagt. Så blev jeg medlem af jagtfoeningen (for at komme med til de hyggelige foreningsjagter). Endelig meldte jeg mig ind i skytteforeningen for at blive bedre til at skyde med riffel. Så jeg har aldrig været i tvivl om, at man selvfølgelig kan have jagttegn og gå på jagt uden at være medlem af Jægerforbundet. Og har heller aldrig været i tvivl om, at hvis man vil have skytteforeningsvåben, skal man selvfølgelig være medlem af en skytteforening.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Man kan jo så også vælge at være medlem af Strand & Havjagten i stedet.
Ellers bare stå udenfor. Og det er jo helt i orden.
Ellers bare stå udenfor. Og det er jo helt i orden.
/Nick