Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Sol
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagtriffel
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner

Indlæg af Sol » 8. nov 2012, 18:06

Jeg har i dag fået min våbentilladelse :eek: til repeter riffel, så det er bare dejligt. Men jeg havde også søgt om at måtte erhverve og besidde 1000 patroner til denne riffel.

Der står i våbentilladelsen 500, så jeg kan godt regne ud at det er et afslag. Men der står ikke noget om det, ingen begrundelse, klagevejledning ingen ting!!

Er der nogen som ved om det er svært at opnå en sådan tilladelse? og bør der ikke være en skriftlig begrundelse for afslaget når jeg nu har søgt?

PS, det kan jo godt være det bare er en fejl, fordi de ikke har opdaget der er skrevet et højere antal end normalt... Men alligevel, måske er det ikke og jeg vil gerne være forberedt inden jeg kontakter dem.

hilsen sol.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Re: Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner

Indlæg af Timber » 8. nov 2012, 18:30

Sol skrev:Jeg har i dag fået min våbentilladelse :eek: til repeter riffel, så det er bare dejligt. Men jeg havde også søgt om at måtte erhverve og besidde 1000 patroner til denne riffel.

Der står i våbentilladelsen 500, så jeg kan godt regne ud at det er et afslag. Men der står ikke noget om det, ingen begrundelse, klagevejledning ingen ting!!

Er der nogen som ved om det er svært at opnå en sådan tilladelse? og bør der ikke være en skriftlig begrundelse for afslaget når jeg nu har søgt?

PS, det kan jo godt være det bare er en fejl, fordi de ikke har opdaget der er skrevet et højere antal end normalt... Men alligevel, måske er det ikke og jeg vil gerne være forberedt inden jeg kontakter dem.

hilsen sol.
Det er fordi systemet automatisk skriver 500 stk. på... Jeg spurgte om det samme da jeg skulle registrere min nye .17'er, og der kunne de heller ikke give tilladelse til flere.. Hvilket så åbenbart er noget forholdsvis nyt, da min tilladelse på min salonriffel giver mig lov til at erhverve op til 2000 stk... Så jeg frygter lidt når den skal fornys...

Lidt kuk kuk synes jeg...
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 8. nov 2012, 19:12

Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!

Jeg skrev så et pænt brev, og gjorde opmærksom på at 200 stk. ingenlunde rakte, samt at jeg købte dem i kasser af minimum 800 stk. af gangen, ikke mindst af økonomiske årsager. En uge senere dumpede den nye tilladelse med 2000 stk. ind af døren, no questions asked. Så stor ros herfra til Helsingør politi for håndtering af den lille ansøgning.
Vedhæftede filer
Ammunition_US_M1_Container_2.jpg
Ammunition_US_M1_Container_2.jpg (98.11 KiB) Vist 1584 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 8. nov 2012, 21:50

Lycon skrev:Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!

Jeg skrev så et pænt brev, og gjorde opmærksom på at 200 stk. ingenlunde rakte, samt at jeg købte dem i kasser af minimum 800 stk. af gangen, ikke mindst af økonomiske årsager. En uge senere dumpede den nye tilladelse med 2000 stk. ind af døren, no questions asked. Så stor ros herfra til Helsingør politi for håndtering af den lille ansøgning.
Hmm, jeg gjorde da også opmærksom på at jeg havde tilladelse til at besidde 2000 stk til .22'eren, og at jeg normalt køber mellem 500 og 1000 stk. af gangen til den, da de ligger pakket sådan. Men de sagde at de ikke kunne rette i systemet???? :???: Det skal også nævnes at det er våbenkontoret i Vordingborg, og de plejer da ellers at være yderst fornuftige..
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Sol
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagtriffel
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af Sol » 9. nov 2012, 13:10

Så er problemet løst :biggrin:

Jeg havde en fornuftig snak med Viborg våbenkontor og de vil fremsende en ny tilladelse med godkendelse af det antal patroner jeg havde søgt.

Brugeravatar
Hammertime
Gold Member
Gold Member
Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times

Sv: Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner

Indlæg af Hammertime » 9. nov 2012, 15:37

Lycon skrev:Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!

Må man spørger hvor du køber dine patroner? Har selv en US carbin men syntes godt nok patronerne er dyre hos min lokale jagtbutik :-(

Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
Legends never die

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Re: Sv: Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patro

Indlæg af Lycon » 9. nov 2012, 15:52

Hammertime skrev:

Må man spørger hvor du køber dine patroner? Har selv en US carbin men syntes godt nok patronerne er dyre hos min lokale jagtbutik :-(

Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
Det er gennem mit netværk af gamle modstandsfolk, så det er jo kun krigsammunition. Til jagt køber jeg bare en æske med 50 softpoint, og da det er meget begrænset hvad jeg skyder på jagt i forhold til træning, er prisen her ligegyldig.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Besvar