Jeg har i dag fået min våbentilladelse :eek: til repeter riffel, så det er bare dejligt. Men jeg havde også søgt om at måtte erhverve og besidde 1000 patroner til denne riffel.
Der står i våbentilladelsen 500, så jeg kan godt regne ud at det er et afslag. Men der står ikke noget om det, ingen begrundelse, klagevejledning ingen ting!!
Er der nogen som ved om det er svært at opnå en sådan tilladelse? og bør der ikke være en skriftlig begrundelse for afslaget når jeg nu har søgt?
PS, det kan jo godt være det bare er en fejl, fordi de ikke har opdaget der er skrevet et højere antal end normalt... Men alligevel, måske er det ikke og jeg vil gerne være forberedt inden jeg kontakter dem.
hilsen sol.
Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Re: Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner
Det er fordi systemet automatisk skriver 500 stk. på... Jeg spurgte om det samme da jeg skulle registrere min nye .17'er, og der kunne de heller ikke give tilladelse til flere.. Hvilket så åbenbart er noget forholdsvis nyt, da min tilladelse på min salonriffel giver mig lov til at erhverve op til 2000 stk... Så jeg frygter lidt når den skal fornys...Sol skrev:Jeg har i dag fået min våbentilladelse :eek: til repeter riffel, så det er bare dejligt. Men jeg havde også søgt om at måtte erhverve og besidde 1000 patroner til denne riffel.
Der står i våbentilladelsen 500, så jeg kan godt regne ud at det er et afslag. Men der står ikke noget om det, ingen begrundelse, klagevejledning ingen ting!!
Er der nogen som ved om det er svært at opnå en sådan tilladelse? og bør der ikke være en skriftlig begrundelse for afslaget når jeg nu har søgt?
PS, det kan jo godt være det bare er en fejl, fordi de ikke har opdaget der er skrevet et højere antal end normalt... Men alligevel, måske er det ikke og jeg vil gerne være forberedt inden jeg kontakter dem.
hilsen sol.
Lidt kuk kuk synes jeg...
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Lycon
- Moderator
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!
Jeg skrev så et pænt brev, og gjorde opmærksom på at 200 stk. ingenlunde rakte, samt at jeg købte dem i kasser af minimum 800 stk. af gangen, ikke mindst af økonomiske årsager. En uge senere dumpede den nye tilladelse med 2000 stk. ind af døren, no questions asked. Så stor ros herfra til Helsingør politi for håndtering af den lille ansøgning.
Jeg skrev så et pænt brev, og gjorde opmærksom på at 200 stk. ingenlunde rakte, samt at jeg købte dem i kasser af minimum 800 stk. af gangen, ikke mindst af økonomiske årsager. En uge senere dumpede den nye tilladelse med 2000 stk. ind af døren, no questions asked. Så stor ros herfra til Helsingør politi for håndtering af den lille ansøgning.
- Vedhæftede filer
-
- Ammunition_US_M1_Container_2.jpg (98.11 KiB) Vist 1584 gange
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Hmm, jeg gjorde da også opmærksom på at jeg havde tilladelse til at besidde 2000 stk til .22'eren, og at jeg normalt køber mellem 500 og 1000 stk. af gangen til den, da de ligger pakket sådan. Men de sagde at de ikke kunne rette i systemet????Lycon skrev:Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!

M.v.h. Timber

-
- Bronze Member
- Interesser: jagtriffel
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Så er problemet løst
Jeg havde en fornuftig snak med Viborg våbenkontor og de vil fremsende en ny tilladelse med godkendelse af det antal patroner jeg havde søgt.

Jeg havde en fornuftig snak med Viborg våbenkontor og de vil fremsende en ny tilladelse med godkendelse af det antal patroner jeg havde søgt.
- Hammertime
- Gold Member
- Interesser: 2 Verdenskrig, skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 42 times
Sv: Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patroner
Må man spørger hvor du køber dine patroner? Har selv en US carbin men syntes godt nok patronerne er dyre hos min lokale jagtbutik :-(Lycon skrev:Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!
Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
Legends never die
- Lycon
- Moderator
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Re: Sv: Tilladelse til erhverv og besidde mere end 500 patro
Det er gennem mit netværk af gamle modstandsfolk, så det er jo kun krigsammunition. Til jagt køber jeg bare en æske med 50 softpoint, og da det er meget begrænset hvad jeg skyder på jagt i forhold til træning, er prisen her ligegyldig.Hammertime skrev:Må man spørger hvor du køber dine patroner? Har selv en US carbin men syntes godt nok patronerne er dyre hos min lokale jagtbutik :-(Lycon skrev:Da jeg i sidste måned fik min US Carabin tilladelse lød den på kun 200 stk. uagtet at jeg havde skrevet 2000 på ansøgningen. Damn det er hvad der løber igennem den på en glad træningsweekend!
Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”