Så for at skære det helt ud i pap:
Du har bestilt noget tilladelseskrævende uden at have en tilladelse. Politiet taget fat i nakken på dig og du vil nu forsøge at argumentere for at det er ok at hente tilladelen bagefter "når man nu har opdaget at det er ulovligt uden".
For mig svarer det lidt til at blive stoppet uden kørekort og så spørge om man ikke lige kan tage et kørekort og vise det senere
Umiddelbart har Århus advokatur en ret god og ren sag, idet ukendtskab til loven ikke diskulperer din handling.
Magasinerne er ulovligt indført og at de så senere bliver lovlige med en tilladelse, ændre jo ikke på at de kom ind i DK på ulovlig vis.
Mht. om en tilladelse vil kunne have tilbagevirkende kraft, så tvivler jeg stærkt på det.
Det vil jo medføre at vi alle kan begynde at bestille hjem uden tilladelse, og så bare betale for en tilladelse HVIS vi bliver snuppet i tolden. Det er et smuthul jeg nægter at tro Politiet vil være specielt glade for.
Men hvis Aalborg politi har sagt at det kan ske, så ville jeg da straks ringe til ham der står for tilladelserne og høre om han evt. har prøvet det før, eller det bare var hans egen holdning.
Held og lykke. Det skal nok gå. Hvis du ellers er ustraffet kan du jo bare forklare din sag i retten og nok slippe med en bøde og et rap over nallerne. Det forekommer mig nu også en kende uagtsomt ikke at nærlæse våbenloven, når nu man ved hvor strikse regler der er på området.