:oops:Timber skrev: Du behøver da ikke at maskere dig Tony. Vi kan sagtens genkende dig alligevel.... :giggle:
Men sød skyder.. Er den riflet?????
Men nej den er glat.! - (Ganske almindelig ombygningskit)
:oops:Timber skrev: Du behøver da ikke at maskere dig Tony. Vi kan sagtens genkende dig alligevel.... :giggle:
Men sød skyder.. Er den riflet?????
Refraktorius skrev:Og den er netop meget åben for fortolkning.
Jeg har ikke "fremstillet" en blyant hvis jeg saver 5 cm af enden på den.
Det er også en "påstand" (eller hvad det nu hedder) som støttes på diverse andre fora - sjovt nok lader det til at være specielt våbensmede som støtter den fortolkning.HVK skrev:Helt enig med Refrak. Det er en direkte fejlfortolkning at det kræver en bøssemager at korte et løb....uagtet det er hvad mange våbenkontorer incl. Vores allesammens ven fra Århus.....
hvordan påvirker stålhagl riflingen?Rigbymauser skrev:Hvis man skal skyde hagl i en kal 12 med kortere pibe end 55cm, skal man bare få en riflet pibe på tilladelse og korte den ned til det man syntes. Bare hele våbenet er 60cm eller derover. Det er ikke ulovligt at skyde hagl i sin riffel.
Omvendt hvis man skal bruger en haglbøsse større end ka12 til jagt kan man(hvis man har pengene) få lavet en paradoxriffel i kaliber 8 og skyde haglpatroner i den.
Det er det jeg siger og siger hvergang, nogen gange skal man bare være lidt kreativ.
Den spreder helt vildt. men det er ogå meningen med at man oversaver en haglgevær alligevel.Senserazer skrev:hvordan påvirker stålhagl riflingen?Rigbymauser skrev:Hvis man skal skyde hagl i en kal 12 med kortere pibe end 55cm, skal man bare få en riflet pibe på tilladelse og korte den ned til det man syntes. Bare hele våbenet er 60cm eller derover. Det er ikke ulovligt at skyde hagl i sin riffel.
Omvendt hvis man skal bruger en haglbøsse større end ka12 til jagt kan man(hvis man har pengene) få lavet en paradoxriffel i kaliber 8 og skyde haglpatroner i den.
Det er det jeg siger og siger hvergang, nogen gange skal man bare være lidt kreativ.Jeg ved godt det ikke gør noget riflingen slides hvis man kun skal skyde hagl, men hvis nu man ville plaffe både og.
Haglspreder med 30cm løb...Bum bum. Sgu ikke nogen sniperriffel :alcohol:Rigbymauser skrev:Den spreder helt vildt. men det er ogå meningen med at man oversaver en haglgevær alligevel.Senserazer skrev:hvordan påvirker stålhagl riflingen?Rigbymauser skrev:Hvis man skal skyde hagl i en kal 12 med kortere pibe end 55cm, skal man bare få en riflet pibe på tilladelse og korte den ned til det man syntes. Bare hele våbenet er 60cm eller derover. Det er ikke ulovligt at skyde hagl i sin riffel.
Det er det jeg siger og siger hvergang, nogen gange skal man bare være lidt kreativ.Jeg ved godt det ikke gør noget riflingen slides hvis man kun skal skyde hagl, men hvis nu man ville plaffe både og.
Til orientering kommer jeg just fra våbenkontoret hos Københavns Politi, hvor jeg adspurgte den tilstedeværende om lovligheden i at korte købet ned selv.HappyNanoq skrev:Refraktorius skrev:Og den er netop meget åben for fortolkning. Jeg har ikke "fremstillet" en blyant hvis jeg saver 5 cm af enden på den.Det er også en "påstand" (eller hvad det nu hedder) som støttes på diverse andre fora - sjovt nok lader det til at være specielt våbensmede som støtter den fortolkning.HVK skrev:Helt enig med Refrak. Det er en direkte fejlfortolkning at det kræver en bøssemager at korte et løb....uagtet det er hvad mange våbenkontorer incl. Vores allesammens ven fra Århus.....
Kringlen ligger netop i fortolkning af "fremstilling" i lovteksten.
Som jeg også skrev, så gad han sgu ikke at give mig en skriftlig erklæring, og kunne ikke nævne nogle sager med præcedens.Rigbymauser skrev:Det svar du har fået er et standard svar. Det er bedre for dem at sige det hele er ulovligt end at skulle begynde at sagliggøre hans argument og igen skulle bære et ansvar(hvad ingen i staten kan).
Fik jeg nævnt at jeg måtte afbryde ham midtvejs og påpege at der slet ikke var nogen grund til den tone han lagde for dagen?Rigbymauser skrev:Det som jeg dog vil anfægte er, at han(og alle de andre) ikke er service minded. De er til for os og ikke omvendt.