Jeg var lige ude og skyde et par lerduer med en ven i dag ...
Han nævnte for mig der lige var kommet nye regler for transportering af haglvåben som skulle træde i kraft her fra d.1 jan 2013.
S/S og O/U skal skilles ad i de tre dele før de må transporteres og halvautoer samt pumpguns skal også skilles ad i to dele for at må transporteres?
Kan nogen af eller bekræfte denne nye regel?
Nye transport regler for våben i Danmark?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Re: Nye transport regler for våben i Danmark?
MadsF skrev:Jeg var lige ude og skyde et par lerduer med en ven i dag ...
Han nævnte for mig der lige var kommet nye regler for transportering af haglvåben som skulle træde i kraft her fra d.1 jan 2013.
S/S og O/U skal skilles ad i de tre dele før de må transporteres og halvautoer samt pumpguns skal også skilles ad i to dele for at må transporteres?
Hmm, nu har jeg lige skimmet loven igennem, men jeg kan altså ikke finde noget.. Sikker på det ikke er en and, eller noget der er blevet opfundet af en tilfældig sherif på et våbenkontor??
M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Eller en lokalbestemmelse (regel) i den pågældende klub?Timber skrev:MadsF skrev:Jeg var lige ude og skyde et par lerduer med en ven i dag ...
Hmm, nu har jeg lige skimmet loven igennem, men jeg kan altså ikke finde noget.. Sikker på det ikke er en and, eller noget der er blevet opfundet af en tilfældig sherif på et våbenkontor??
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Hovedstadsområdet
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
De tre dele for knækbøsser er jo ikke så slemt. Det er ofte sådan de ligger i vores gamle flotte våbenkufferter.
Men det er da noget af et besvær med at skulle skrue halvautomater osv fra hinanden.
Men det er da noget af et besvær med at skulle skrue halvautomater osv fra hinanden.
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Nye transport regler for våben i Danmark?
Det vil betyde, at de har ændret våbenbekendtgørelsen... Og det har jeg ikke hørt noget om - eller kan finde noget om det for den sags skyld... Det må vist være en and! Ellers vil jeg meget gerne se noget på skrift :-)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- Pistolero
- Silver Member
- Interesser: Fitness & skydevåben
- Geografisk sted: Fyen
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 2 times
Kan heller ikke lige se hvad den lov skulle gøre godt for.
Du misser 100% de skud du aldrig tager.
- MadsF
- Gold Member
- Interesser: Jagt, Fiskeri, Outdoor, Teknik
- Geografisk sted: Vesthimmerland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 4 times
Godt, så er vi to. Jeg tror det må være en misforståelse. Heldigvis da!Hmm, nu har jeg lige skimmet loven igennem, men jeg kan altså ikke finde noget.. Sikker på det ikke er en and, eller noget der er blevet opfundet af en tilfældig sherif på et våbenkontor??
Det tvivler jeg på, det var heller ingen klub da ingen af os er med i en klub, det foregik på privat grund ...Eller en lokalbestemmelse (regel) i den pågældende klub?

Tjae er da lidt træt af at have anskaffet 3 foderaler i stof i denne jagtsæson, hvis jeg bare kan smide den ud nu pga en ny lov + der skal investeres i kuffertDe tre dele for knækbøsser er jo ikke så slemt. Det er ofte sådan de ligger i vores gamle flotte våbenkufferter.

Noget tyder på det er en and ...Det vil betyde, at de har ændret våbenbekendtgørelsen... Og det har jeg ikke hørt noget om - eller kan finde noget om det for den sags skyld... Det må vist være en and! Ellers vil jeg meget gerne se noget på skrift :-)

Er helt enig, der har så vidt jeg ved ikke været nogen episoder som giver en god grund til at stramme lovgivningen yderligere.Kan heller ikke lige se hvad den lov skulle gøre godt for.