Jeg skal have fornyet min genladningstilladelse, den udløber i år og jeg har også lige skiftet adresse, men jeg syntes ikke lige at jeg kan finde en blanket på politiets hjemmeside, som jeg kan udfylde og sende ind, kan det passe?
Hvad er det ord ret der bør står på en genladningstilladelse, at den giver ret til: "at genlade alle lovlige kalibre" eller hvad?, damen på kontoret vidste ikke hvad der skulle stå, så jeg har 5 specifikke kalibre som jeg må lade til, hun ville ikke skrive mere end jeg havde tilladelse til den gang, men der kan jo ske meget i løbet af 10år.
Fornyelse af genladningstilladelse...
-
- Silver Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 1 time
Re: Fornyelse af genladningstilladelse...
Jeg mener der står "alle gængse kalibre til jagt og skytteforeningsbrug" på min.
-
- Silver Member
- Interesser: Meget svingende :)
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Fornyelse af genladningstilladelse...
Du får jo et brev fra politiet at det er tid til fornyelse. Ellers ligger blanketten her. http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/7EA1C ... 2_0697.pdf
Ved adresse ændring skal den alligevel opdateres.
"Alle lovlige kalibre til jagt i danmark."
Ved adresse ændring skal den alligevel opdateres.
"Alle lovlige kalibre til jagt i danmark."
Charlie don't surf; "Som følge af jeg har fuldstændig mistet interessen for våben, sælger jeg hermed ud, så der kan blive råd til min nye hobby - nemlig juleplatter"...
priceless
priceless
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Der skal stå "alle lovlige kalibre"
ellers løber man ind i problemer hvis man køber sig noget der er lidt anderledes end det 90% skyder med.
ellers løber man ind i problemer hvis man køber sig noget der er lidt anderledes end det 90% skyder med.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
På min står "Jagt og skytteforeningsammunition". Det dækker ganske godt det jeg kunne finde på at lade 

Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Mindstorm
- Platin Member
- Interesser: IPSC, våbenteknik
- Geografisk sted: Struer
- Been thanked: 9 times
Takker for svar
Vær i bare glade for at i ikke har min tilladelse, tror jeg har fem kalibre, der skal dække over både riffel og håndvåben, kan dog tilføje at de i butikkerne ikke læser hvad der står på tilladelsen alligevel

Vær i bare glade for at i ikke har min tilladelse, tror jeg har fem kalibre, der skal dække over både riffel og håndvåben, kan dog tilføje at de i butikkerne ikke læser hvad der står på tilladelsen alligevel

Mvh Mindstorm