HJÆLP SØGES (til anke over afslag på våbentilladelse)
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 347 times
- Been thanked: 160 times
Re: HJÆLP SØGES (til anke over afslag på våbentilladelse)
Problemet med halvautomaterne er jo at der ligges op til et skøn af om der forelægger særlige omstændigheder eller behov hos den enkelte udsteder af tilladelser. Man kan derfor ikke bruge præcedens til noget som helst for der er jo ikke to helt ens mennesker.
Før der kommer nogen helt objektive kriterier kan vi ikke forvente en ensartet sagsbehandling. Indtil da er jeg helt på linie med Lycon: lad nu være med at ødelægge det for dem der er så heldige at bo i en fornuftig politikreds fordi du er uheldig at have en skrankepave. Du får intet positivt ud af det og er man uheldig er der en der mister sin tilladelselse. Det er irriterende ad H... til at det er sådan og krænker min retsfølelse, men det er nu engang sådan landet ligger lige pt.
Jeg er selv smadder misundelig, men sætter min lid til at det store arbejde der bliver lagt på sportsskyttesiden kan hjælpe med at øge antallet af AR-15 i DK og dermed måske også den generelle accept af systemets kvaliteter.
Før der kommer nogen helt objektive kriterier kan vi ikke forvente en ensartet sagsbehandling. Indtil da er jeg helt på linie med Lycon: lad nu være med at ødelægge det for dem der er så heldige at bo i en fornuftig politikreds fordi du er uheldig at have en skrankepave. Du får intet positivt ud af det og er man uheldig er der en der mister sin tilladelselse. Det er irriterende ad H... til at det er sådan og krænker min retsfølelse, men det er nu engang sådan landet ligger lige pt.
Jeg er selv smadder misundelig, men sætter min lid til at det store arbejde der bliver lagt på sportsskyttesiden kan hjælpe med at øge antallet af AR-15 i DK og dermed måske også den generelle accept af systemets kvaliteter.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 592 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Og den udtalelse bringer mig tilbage til mit eget udsagn, for det bliver kun endnu mere aktuelt:Timsen skrev: Det handler om at alle skal være lige for loven i et retssamfund - og vi har krav på at blive behandlet ens og jfr. loven.
Aka lighed for loven. Men der er ikke lighed for loven, det ser vi jo hele tiden, specielt i tilladelsesafgørelser, nogle mennesker er bare mere lige end andre, sådan er det. Det eneste du opnår ved at på pege at andre må er at kompromittere deres tilladelser, og det får du ikke en tilladelse af. Som Froe rigtig skriver kan de med et pennestrøg tilbagekalde de allerede udstedte tilladelser, og så har du lighed for loven, men får du det bedre af det?Lycon skrev:og det du egentligt siger med sådan en henvendelse er faktisk bare: "Buuhu... når jeg ikke må, så må han heller ikke".
Som jeg skrev, tag udgangspunkt i hvad loven foreskriver nu, og tag kampen derfra, og ikke hvad andre må.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Fint nok Christian,men jeg ærgrer mig nu stadig ikke over ikke at bo i den rigtige politikreds men at være medlem af det forkerte forbund....Chrstn_Olsen skrev:Problemet med halvautomaterne er jo at der ligges op til et skøn af om der forelægger særlige omstændigheder eller behov hos den enkelte udsteder af tilladelser. Man kan derfor ikke bruge præcedens til noget som helst for der er jo ikke to helt ens mennesker.
Og dette på trods af at det ansøgte ikke træder udenfor reglerne, blot fornærmer nogens politiske ståsted, eller hvad det nu er der bliver fornærmet....

-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
And there were crackpots.
- Evildoc
- Bronze Member
- Interesser: Rhodesia
- Geografisk sted: glamsbjerg
- Been thanked: 1 time
jeg er så lige blevet ringet rigspolitiet der fortæller at jeg skulle forvente at der kan gå op til et år på sagsbehandlingen på min klage over fynspoliti
det er til at få laaange løg af

Greater love hath no man than this that he lay down his life for his friends
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Og med det samme svarede du, at så vil du også klage over sagsbehandlingstiden, ikke?Evildoc skrev:jeg er så lige blevet ringet rigspolitiet der fortæller at jeg skulle forvente at der kan gå op til et år på sagsbehandlingen på min klage over fynspoliti
Det ville jeg have gjort.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Evildoc
- Bronze Member
hvor sender jeg den hen, er det samme sted
- Evildoc
- Bronze Member
Nu har justitsministeriet så bedt rigspolitiet om en udtalelse på bagrund af min klage over rigspolitiets langsomme sagsbehandling
så håber jeg det hjælper

-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Der kan ikke være noget galt i at henvise til lignende sager, faktisk så er det jo det, som både anklagere og forsvarere bruger hovedparten af deres forberedelsestid til, før de går i retten. Jeg er så godt klar over, at der skal træffes en bestemmelse i hvert enkelt tilfælde, men den bør altid være begrundet.
Jeg forstår ikke den med en opringning, hvis du har henvendt dig skriftligt, så har du også krav på et skriftligt svar, og hvordan klager man over noget, som er blevet sagt i en telefon? Jeg ville kun akceptere en telefonisk henvendelse, hvis det var til min fordel, og hvor har de dit nummer fra?
Jeg forstår ikke den med en opringning, hvis du har henvendt dig skriftligt, så har du også krav på et skriftligt svar, og hvordan klager man over noget, som er blevet sagt i en telefon? Jeg ville kun akceptere en telefonisk henvendelse, hvis det var til min fordel, og hvor har de dit nummer fra?
- Carsten Bo
- Platin Member
- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Dit nummer. Det udfylder du når du ansøger om våbentilladelse.
Via sky
Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
I never feel guilty eating anything
Carsten
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Jf. forvaltningsloven så er det kun afgørelser, hvor der er et specifikt krav om at det skal være skriftligt
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.