Genladere i århus, pas på ved fornyelse..!!

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 24 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Theredmist » 15. jan 2013, 15:05

Jeg var en smut på politigården i Århus i dag for at få fornyet min genladningstilladelse. Det skulle vel egentlig være en smal sag, da jeg har været genlader igennem flere år, men sådan skulle det ikke gå..! Damen der stod i skranken ville have mig til at udfylde en blanket til ansøgning om riffel ( :wall: ) hvilket jeg pænt gjorde opmærksom på ikke var det jeg ønskede..
Hun hentede derefter en lille krøhåret politimand ude bagved og det gjorde ikke min situation lettere.. Han ville vide om jeg søgte til jagt eller skytteforeningsbrug, hvortil jeg svarede at jeg skulle bruge det til dem begge, hvilket også stod på min gamle tilladelse.. Han ville derefter vide hvilken skytteforening jeg tilhørte. Jeg forklarede at jeg hørte hjemme i en sortkrudtsforening, hvilket fik ham helt op på dupperne.
Han nægtede herefter at give mig tilladelse til at lade til foreningsbrug, da min genladningstilladelse kun omfattede røgsvagt. Jeg forklarede at jeg ikke ønskede tilladelse til at oplade med sortkrudt på min matrikel, men at jeg plejer at genlade for kammerater der skyder røgsvagt og at jeg selv støber kugler til min revolver som er en forlader.. Han gjorde mig herefter i skarpe vendinger opmærksom på at hvis jeg ikke selv skød røgsvagt i en forening, så kunne der ikke blive tale om at jeg fik tilladelsen...!!! :evil: :modbat: Desuden ville det fra nu af være ulovligt for mig at støbe projektiler til foreningsbrug... Og at sådan ville det blive fremover for alle der ville søge hos Århus politi....

Her er det så at jeg tænker HVAD F..... HAR DE GANG I INDE VED ÅRHUS POLITI...!?! :mad: :what:

Så vidt jeg ved er den ammunition man oplader ikke nødvendigvis udelukkende til eget brug.. Desuden står der da også på min gamle tilladelse "Til alle kalibre der er lovlige i Danmark"...

Jeg føler det virkelig som chikane mod os alle som seriøse jægere og skytter..
Hvad nu...?? :help: Og er der andre der har haft vrøvl med at få fornyet...??? :???:
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Brugeravatar
Ssaaby
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 10 times
Been thanked: 38 times

Re: Genladere i århus, pas på ved fornyelse..!!

Indlæg af Ssaaby » 15. jan 2013, 16:10

Bed om et skriftligt og begrundet afslag, som du så påklager.

:???:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 144 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 15. jan 2013, 16:33

Hmm.
Find ansøgningen på nettet og søg til alle lovlige kalibre, vedlæg dokumentation for dit kursus og aflever.
Hvis de afviser så klag.
For du benytter vel 777 til nogle af dine ladninger, og tager et skud eller to med røgsvag fra tid til anden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 15. jan 2013, 20:34

Raptor357 skrev:Hmm.
Find ansøgningen på nettet og søg til alle lovlige kalibre, vedlæg dokumentation for dit kursus og aflever.
Hvis de afviser så klag.
For du benytter vel 777 til nogle af dine ladninger, og tager et skud eller to med røgsvag fra tid til anden.
Det var han hylende ligeglad med, da det jo var en sortkrudtsforening og ikke en alm. skytteforening...! Det idiotiske er at jeg ikke engang har tilladelse til sortkrudt, men plejer at købe på banen.. :mad:
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 15. jan 2013, 20:58

Raptor har helt ret. Send en skiftlig ansøgning om fornyelse af din nuværende tilladelse.

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/7EA1C ... 2_0697.pdf

Udfyld den ligesom den forrige tilladelse du fik.

Vent på et skriftligt afslag (det har du krav på). Der skal følge en klagevejledning med afslaget. Klag over afslaget. Få evt. hjælp til formulering her på NVF. Der er ikke noget i vejen for at lade til andre, heller ikke i kalibre du ikke selv har tilladelse til.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 193 times
Been thanked: 349 times

Indlæg af Marius » 15. jan 2013, 22:32

Der kan være god grund til forvirringen.

1
Til brug for din skydning sortkrudtskytteforeningen skal du udfylde denne her:
Ansøgning til køb af sortkrudt, fænghætter samt fremstilling af projektiler til eget eller salg til foreningsmedlemmer (402.98K)
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/6123 ... 1_0505.pdf
Men kun med kryds ved fænghætter og projektiler. Da du jo alligevel køber krudt på banen afmålt i glasrør og alt det der.

2
Dernæst skal du have fornyet til genladningstilladelse til røgsvagt krudt, der skal du bruge denne her:
Ansøgning om tilladelse til genopladning af ammunition (923.09K)
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/7EA1 ... 2_0697.pdf

Som sagerne står, ville jeg nok vælge to forskellige dage at aflevere ansøgningerne på - men der er altså ikke noget fordækt eller forkert ved det :mrgreen:
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Predator
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Predator » 15. jan 2013, 23:02

Mapzter skrev: Der er ikke noget i vejen for at lade til andre, heller ikke i kalibre du ikke selv har tilladelse til.
Det er så lige præcis den ret jeg mistede da jeg fornyede min ladetilladelse i foråret.
Før stod der "alle lovlige jagtkalibre" og på den nye var der tilføjet "jævnfør gyldige våbentilladelser"

Jeg ringede og klagede, men blev afvist med den begrundelse at jeg jo ikke måtte lade til andre end mig selv. Hvis jeg ville det, skulle jeg søge om erhvervsmæssig genladning.

Jeg har skrevet om det før, her på NVF.
--
mvh.
en Predator

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 16. jan 2013, 07:18

Og det er jo netop ikke erhvervsmæssigt hvis man lader for en kammerat der selv betaler for komponenterne...!! :wall: Men som det lød til på århus politi, så er det fast kutyme fremover.. :cry:

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 16. jan 2013, 07:19

Predator skrev:
Mapzter skrev: Der er ikke noget i vejen for at lade til andre, heller ikke i kalibre du ikke selv har tilladelse til.
Det er så lige præcis den ret jeg mistede da jeg fornyede min ladetilladelse i foråret.
Før stod der "alle lovlige jagtkalibre" og på den nye var der tilføjet "jævnfør gyldige våbentilladelser"

Jeg ringede og klagede, men blev afvist med den begrundelse at jeg jo ikke måtte lade til andre end mig selv. Hvis jeg ville det, skulle jeg søge om erhvervsmæssig genladning.

Jeg har skrevet om det før, her på NVF.
Klagede du så...?????

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 16. jan 2013, 14:06

I dag fik jeg en opringning fra Århus våbenkontor.. Det var Jan ham selv... Det var ham jeg havde snakket med den dag jeg var dernede.. Kendte ham dog ikke af udseende da jeg aldrig har mødt ham før..
Han følte sig stødt over mit indlæg her på siden, hvilket absolut ikke har været min hensigt.. Så det må du undskylde Jan når du læser det her..
Men det stod dog klart at vi havde forskellige opfattelser af både det hændte fra den dag og af hvordan vi hver især tolkede reglerne...
Da vi først kom i tale om det med regler fik vi os faktisk en helt god snak.. Jeg fastholder dog stadig at ville påklage afgørelsen, bla. fordi jeg ikke kan få fornyet min gamle tilladelse med "tilladelse til genladning af alle lovlige kalibre".... Det gør at jeg ikke kan genoplade til de af mine kammerater der skyder i skytteforening mere... Den tilladelse jeg vil få tilsendt er udelukkende til at jeg kan genlade jagtammunition.. Dog kunne jeg få mulighed for at genlade som før, hvis jeg selv meldte mig ind i en anden, røgfri skytteforening og søgte derefter.. Og så er der et "men" mere.. Hvis nu min kammerat går på jagt med en bøjlespænder i 357, så må jeg gerne lade til ham, men han må ikke skyde med ammunitionen i sin forening... Eller det må han vel gerne, men jeg må bare ikke have ladet patronerne til ham, eller....????????????????????????????????????????????? :TOS: En positiv ting er dog at Jan, ligesom mange af os andre, mener der skal gøres op med kontoransatte som intet ved om våben, og som reelt forkludrer og besværliggør tingene mht tilladelser.. En positiv udmelding som jeg personligt gerne hørte mere til fra politiet.. Og gerne i medierne...
Jeg afventer nu og så ser vi ad...

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin

Indlæg af Marius » 16. jan 2013, 14:10

Theredmist skrev:I dag fik jeg en opringning fra Århus våbenkontor.. Det var Jan ham selv... Det var ham jeg havde snakket med den dag jeg var dernede.. Kendte ham dog ikke af udseende da jeg aldrig har mødt ham før..
Han følte sig stødt over mit indlæg her på siden, hvilket absolut ikke har været min hensigt.. Så det må du undskylde Jan når du læser det her..
Men det stod dog klart at vi havde forskellige opfattelser af både det hændte fra den dag og af hvordan vi hver især tolkede reglerne...
Da vi først kom i tale om det med regler fik vi os faktisk en helt god snak.. ...
Det er saftsuseme god service :numberone:
Håber at I finder ud af det. Som nævnt i mit indlæg er der, som jeg ser det, tale om 2 forskellige nødvendige tilladelser.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 16. jan 2013, 14:46

Marius skrev:
Theredmist skrev:I dag fik jeg en opringning fra Århus våbenkontor.. Det var Jan ham selv... Det var ham jeg havde snakket med den dag jeg var dernede.. Kendte ham dog ikke af udseende da jeg aldrig har mødt ham før..
Det er saftsuseme god service :numberone:
Håber at I finder ud af det.
Ja, det er overordentlig god service!
At en repræsentant for et våbenkontor læser med herinde, og måske endda i fremtiden kan deltage i tråde med afklaringer, vil være intet mindre end imponerende!

Jeg frekventerer mange forskellige fora, og deltagelse af "de rette kapaciteter" er virkelig guld! I stedet for kilometer lange tråde med spekulationer, gætterier og forsøg på logiake slutninger, kan man få opridset forvaltningspraksis på få sekunder. Tro er godt, viden er ALTID bedre!

Fx er der repræsentanter fra flere af de større tv importører på Recordere.dk, der er en STI Representative på 1911forum.com i STI/SVI subforum'et, der er en synsmand og en motorcykelbetjent på Dansk Off-road MC Klub's forum...

Og husk det nu, drenge og piger - god service skal påskønnes HVER GANG, for det gør livet lettere for alle parter.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 16. jan 2013, 20:26

Theredmist skrev:En positiv ting er dog at Jan, ligesom mange af os andre, mener der skal gøres op med kontoransatte som intet ved om våben, og som reelt forkludrer og besværliggør tingene mht tilladelser.. En positiv udmelding som jeg personligt gerne hørte mere til fra politiet.. ..
Jeg er ganske uenig i ovennævnte. Hvad er det som gør en politimand specielt kompetent og kyndig ift. viden om våben i forhold til en kontoransat? Jeg mener nu ikke, at man bliver specielt vidende om jagt- & foreningsvåben, blot fordi man er uddannet på 9mm pistol og MP5. Nu er "kontoransat" også et vidt begreb og kan være alt fra en HK'er til en jurist. Personligt synes jeg det ville være at foretrække med en jurist aka en rigtig kontornusser, da han vil bedømme en ansøgning om tilladelse ud fra lovens bogstav. Langt de fleste sager, jeg har hørt om med nægtelse af tilladelse er givet af politifolk, der har indført "selvstrammere" ud fra egne holdninger til forskellige våben mv. Endvidere ift sagsbehandling, herunder administration af love, bekendtgørelser, cirkulærer mv, så er det vist ingen hemmelighed at en politiuddannelse ikke er den store akademiske uddannelse. For blot få år siden krævede det ej heller studentereksamen for at blive politimand. DERFOR lad os få nogle fuldmægtige ind som sagsbehandlere og send politifolkene ud i den virkelige verden for at lave det de er uddannede til; nemlig at fange kriminelle...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 17. jan 2013, 16:53

Jeg vil da håbe at de læser med oppe fra hillerød polities våbenkontor,for de levere en top service :blink: .FIk lige idag
en tilladelse
på en original
kurzmauser i
6,5KP.

Brugeravatar
Ssaaby
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, våben og natur
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 10 times
Been thanked: 38 times

Indlæg af Ssaaby » 17. jan 2013, 18:55

Kruffe skrev:
Theredmist skrev:En positiv ting er dog at Jan, ligesom mange af os andre, mener der skal gøres op med kontoransatte som intet ved om våben, og som reelt forkludrer og besværliggør tingene mht tilladelser.. En positiv udmelding som jeg personligt gerne hørte mere til fra politiet.. ..
Jeg er ganske uenig i ovennævnte. Hvad er det som gør en politimand specielt kompetent og kyndig ift. viden om våben i forhold til en kontoransat? Jeg mener nu ikke, at man bliver specielt vidende om jagt- & foreningsvåben, blot fordi man er uddannet på 9mm pistol og MP5. Nu er "kontoransat" også et vidt begreb og kan være alt fra en HK'er til en jurist. Personligt synes jeg det ville være at foretrække med en jurist aka en rigtig kontornusser, da han vil bedømme en ansøgning om tilladelse ud fra lovens bogstav. Langt de fleste sager, jeg har hørt om med nægtelse af tilladelse er givet af politifolk, der har indført "selvstrammere" ud fra egne holdninger til forskellige våben mv. Endvidere ift sagsbehandling, herunder administration af love, bekendtgørelser, cirkulærer mv, så er det vist ingen hemmelighed at en politiuddannelse ikke er den store akademiske uddannelse. For blot få år siden krævede det ej heller studentereksamen for at blive politimand. DERFOR lad os få nogle fuldmægtige ind som sagsbehandlere og send politifolkene ud i den virkelige verden for at lave det de er uddannede til; nemlig at fange kriminelle...
Lige præcis omtalte person er konsulent ved Østjyllands politi og har vist mere end blot politiskolens basisuddannelse bag sig. Har selv talt med ham i flere situationer, og han har altid virket meget villig til at vejlede - og det ud fra en tydelig større viden end en tilfældig patruljerende betjent.

På grund af nogle særlige forhold vedr. mine genladningsmuligheder rådgav og hjalp Jan også mig med min tilladelse, så kan også kun tilslutte mig at han yder en god service til borgerne.

Dog vil jeg i det konkrete tilfælde mene, at hvis din tilladelse er "til privat brug at genlade..." så er den lige præcis ikke begrænset til "til eget brug at genlade..."
Derfor mener jeg at du ved fornyelsen burde få en tilladelse med ens ordlyd.

Brugeravatar
Thoett
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 3 times

Indlæg af Thoett » 17. jan 2013, 20:14

På min der blev fornyer i oktober 2012 ved Viborg står der følgende Der meddeles dem tilladelse til genopladning af alle lovlige patroner til jagt i Danmark eller til skytteforenings brug og det er tilladelsen der gælder for genladning til eget eller privat brug
Hilsen Thoett

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 18. jan 2013, 07:16

Thoett skrev:På min der blev fornyer i oktober 2012 ved Viborg står der følgende Der meddeles dem tilladelse til genopladning af alle lovlige patroner til jagt i Danmark eller til skytteforenings brug og det er tilladelsen der gælder for genladning til eget eller privat brug
Akkurat som min den gamle.. :cry:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 18. jan 2013, 21:25

Jamen er det ikke bare halvautomaterne om igen ?

For nogen tid siden besluttede politiet helt selv, at "Jagt i udlandet" ikke længere var gyldig grund til at give tilladelse til en halvautomatisk jagtriffel. Så blev der en mængde ballade, og Rigspolitiet udsendte et skæld-ud cirkulære med besked til politiet om, at hvis reglerne skal strammes, så skal det gøres centralt fra, det er ikke noget politiet bestemmer.

Nu har Århus politi så besluttet at lave indskrænkninger i den frihed genladere hidtil har haft, til at genlade de kalibre de vil, til det brug de har eller måske får indenfor tilladelsens gyldighed. Jagt eller skytteforening er jo bare to forskellige veje til den samme tilladelse. Det er ikke hver sin vej til hver sin tilladelse.

Der er kun ét at sige til det: Århus politi er gået ud over deres kompetence, idet det ikke tilkommer dem at lave stramninger eller indskrænkninger i, hvad genladere må eller ikke må, det er noget Justitsministeriet bestemmer. Så de der får begrænsede tilladelser bør klage over vilkårene til Rigspolitiet.

Så vil jeg da næsten tro, at RP igen er så venlige at forklare våbenkontorerne hvem der laver reglerne.
Senest rettet af Lassescout 18. jan 2013, 21:31, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Predator
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning med krudtvåben
Geografisk sted: Jylland øst
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Predator » 18. jan 2013, 21:29

Det gælder så osse Sønderborg Politi :cry:
--
mvh.
en Predator

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 329 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 18. jan 2013, 22:58

Hold på jeres ret og klag skriftligt!
Spørg ind til hvilke lovændringer det er der har gjort den tilladelse I hidtil har haft, ulovligt.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 49 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Indlæg af Timsen » 19. jan 2013, 00:41

Min oplevelse (Fyns Politi) var, at da jeg var inde og aflevere ansøgninger om tilladelse til genladning af røgsvagt, fik jeg påtalt (mundtligt) at jeg KUN kunne få tilladelse til at lade til de våben jeg havde en tilladelse til - enten via skytteforening, jagttegn eller polititilladelse.

Min ansøgning var afleveret skriftligt, og efter ca. 1½ uge (så vidt jeg lige husker) fik jeg fint svar - og tilladelse til genladning af alle godkendte/lovlige kalibrer i Danmark til skytteforenings- eller jagtbrug.
Altså MERE end det som jeg verbalt fik at vide jeg kunne få - så det var noget misvisende det ham betjenten stod og sagde da jeg var der, og lugtede en smule af en personlig holdning til tingene, frem for en lovbaseret - og det er jo naturligvis ikke ret heldigt.

Anyways - jeg fik tilladelsen, og er godt tilfreds med resultatet og svartiden. Men det viser bare stadig, at det er meget subjektive vurderinger man møder på forskellige våbenkontorer og de betjente der sidder der - så søg på skrift, få tilladelse/afslag på skrift, klag på skrift, hvis det du har brug for tilladelse til, ikke bliver givet.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 19. jan 2013, 14:32

Så kom der svar fra Århus våbenkontor...
Af min nye tilladelse fremgår det: "Tilladelse til genopladning af ammunition (herunder fremstilling af projektiler) til eget eller privat brug med røgsvagt krudt.
Der meddeles dem tilladelse til genopladning af alle lovlige patroner til jagt i Danmark".

Så langt så godt... Min gamle gav tilladelse "til alle lovlige kalibre"..
Dvs at jeg med min nuværende tilladelse ikke længere kan lade eks 9mm til mine kammerater i skytteregi..
Hvis jeg vil det, siger Århus politi, skal jeg gå ud og melde mig ind i en skytteforening der skyder røgsvagt..
Men hvorfor i alverden skal JEG bruge penge på at melde mig ind i en ekstra forening, når det er mine KAMMERATER der skal bruge ammunitionen..!!??!! :mad:
Selv skyder jeg sortkrudsrevolver, men med min nye tilladelse må jeg ikke længere støbe projektiler til den, medmindre jeg har en sortkrudtstilladelse..!
Jeg har imidlertid ikke brug for en sortkrudtstilladelse da jeg ikke bruger/lader enhedspatroner, men en forlader og derfor køber mit krudt afmålt på banen... Jeg kan stadig godt købe krudt på banen, men jeg kan kun skyde med min revolver hvis jeg går ud og indkøber fabrikslavede projektiler nu... :evil: Jeg må også godt skyde med røgsvagt triple 777, men da det er en sortkrudtsforening jeg er med i, må jeg altså stadig ikke støbe selv, da jeg ikke har sortkrudtstilladelse..!!!!!!!!!
Jeg har ubetinget tænkt mig at indklage denne sag for justitsministeriet, men kunne godt tænke mig lidt hjælp til formuleringen.. Er der nogen herinde der har erfaringen udi slige sager...?? :???: Systemet er en stor modstander og jeg er nok ikke den første (eller sidste) der bliver trynet af det, men jeg mener det er vigtigt der bliver taget fat på det. Vi skal alle have fornyet vores tilladelser før eller siden, men hvis vi skal undgå yderligere indskrænkninger (Læs: Halvautomater, "militærlignende våben" etc), så må vi også gøre noget for det selv...
Anybody out there..?? :help:

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin

Indlæg af Marius » 19. jan 2013, 15:02

Theredmist skrev:Så kom der svar fra Århus våbenkontor...
Af min nye tilladelse fremgår det: "Tilladelse til genopladning af ammunition (herunder fremstilling af projektiler) til eget eller privat brug med røgsvagt krudt.
Der meddeles dem tilladelse til genopladning af alle lovlige patroner til jagt i Danmark".

Så langt så godt... Min gamle gav tilladelse "til alle lovlige kalibre"..
Dvs at jeg med min nuværende tilladelse ikke længere kan lade eks 9mm til mine kammerater i skytteregi..
Hvis jeg vil det, siger Århus politi, skal jeg gå ud og melde mig ind i en skytteforening der skyder røgsvagt..
Men hvorfor i alverden skal JEG bruge penge på at melde mig ind i en ekstra forening, når det er mine KAMMERATER der skal bruge ammunitionen..!!??!! :mad:
Selv skyder jeg sortkrudsrevolver, men med min nye tilladelse må jeg ikke længere støbe projektiler til den, medmindre jeg har en sortkrudtstilladelse..!
Jeg har imidlertid ikke brug for en sortkrudtstilladelse da jeg ikke bruger/lader enhedspatroner, men en forlader og derfor køber mit krudt afmålt på banen... Jeg kan stadig godt købe krudt på banen, men jeg kan kun skyde med min revolver hvis jeg går ud og indkøber fabrikslavede projektiler nu... :evil: Jeg må også godt skyde med røgsvagt triple 777, men da det er en sortkrudtsforening jeg er med i, må jeg altså stadig ikke støbe selv, da jeg ikke har sortkrudtstilladelse..!!!!!!!!!
Jeg har ubetinget tænkt mig at indklage denne sag for justitsministeriet, men kunne godt tænke mig lidt hjælp til formuleringen.. Er der nogen herinde der har erfaringen udi slige sager...?? :???: Systemet er en stor modstander og jeg er nok ikke den første (eller sidste) der bliver trynet af det, men jeg mener det er vigtigt der bliver taget fat på det. Vi skal alle have fornyet vores tilladelser før eller siden, men hvis vi skal undgå yderligere indskrænkninger (Læs: Halvautomater, "militærlignende våben" etc), så må vi også gøre noget for det selv...
Anybody out there..?? :help:
jeg har tidligere i traaden angive hvad du skal goere mht. stoebetilladelse og fænghætter ifbm. sortkrudt.
Senest rettet af Marius 19. jan 2013, 17:54, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: præcisering

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 19. jan 2013, 17:11

Fantastisk, der findes jagtvåben der bruger 357mag, 9mm, 38spec og alle mulige andre håndvåben kalibrer. Så når du lader 9mm er det jagt ammunition.

Tingene er ikke så bøvlede med mindre man gør dem bøvlede.

/bofh
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Theredmist » 23. jan 2013, 07:15

bofhenator skrev:
Fantastisk, der findes jagtvåben der bruger 357mag, 9mm, 38spec og alle mulige andre håndvåben kalibrer. Så når du lader 9mm er det jagt ammunition.

Tingene er ikke så bøvlede med mindre man gør dem bøvlede.

/bofh
Se det har jeg ikke selv tænkt på....!!!!!! :numberone: :respekt: :fun: :DancingBanana: :rolf: :eek: He he... Det ser ud til jeg slipper for alt bøvlet med at skulle gennem den juridiske vridemaskine så :nutkick: Genialt.... :giggle: Tror at jeg her vil tillade mig at lukke emnet for mit eget vedkommende... :blink:

Besvar