Hun hentede derefter en lille krøhåret politimand ude bagved og det gjorde ikke min situation lettere.. Han ville vide om jeg søgte til jagt eller skytteforeningsbrug, hvortil jeg svarede at jeg skulle bruge det til dem begge, hvilket også stod på min gamle tilladelse.. Han ville derefter vide hvilken skytteforening jeg tilhørte. Jeg forklarede at jeg hørte hjemme i en sortkrudtsforening, hvilket fik ham helt op på dupperne.
Han nægtede herefter at give mig tilladelse til at lade til foreningsbrug, da min genladningstilladelse kun omfattede røgsvagt. Jeg forklarede at jeg ikke ønskede tilladelse til at oplade med sortkrudt på min matrikel, men at jeg plejer at genlade for kammerater der skyder røgsvagt og at jeg selv støber kugler til min revolver som er en forlader.. Han gjorde mig herefter i skarpe vendinger opmærksom på at hvis jeg ikke selv skød røgsvagt i en forening, så kunne der ikke blive tale om at jeg fik tilladelsen...!!!

Her er det så at jeg tænker HVAD F..... HAR DE GANG I INDE VED ÅRHUS POLITI...!?!

Så vidt jeg ved er den ammunition man oplader ikke nødvendigvis udelukkende til eget brug.. Desuden står der da også på min gamle tilladelse "Til alle kalibre der er lovlige i Danmark"...
Jeg føler det virkelig som chikane mod os alle som seriøse jægere og skytter..
Hvad nu...??