Men er der egentlig nogle regler om hvor lange de må være?
Jeg fik engang af vide at de havde en maks længde, før de røg over i kategorien "slagvåben" er der hold i det

Edit: den jeg er vil have hedder 8d
Great Dane skrev: effekten ved de efterfølgende slag er at sammenligne med paprøret fra en køkkenrulle
Niels skrev:Great Dane skrev: effekten ved de efterfølgende slag er at sammenligne med paprøret fra en køkkenrulle
Det er nok fordi de har haft et "problem" med at sikkerhedsfolk og private vagtværn ikke må bære knipler som mange ellers gerne vil - og derfor omgås loven ved at bære Maglite lygter i stedet, og af samme årsag påberåber sig uskyld "Da man jo ikke havde andet i situationen."Cp-medic skrev:Politiet har givet en del advarsler til sikkerhedsfolk da behovet kan dækkes af meget mindre og kraftige lygter men så længe den ligger derhjemme er det ikke et problem
Jeg tror ellers godt jeg kan finde en 6D, hvis du er lidt kækGreat Dane skrev:Niels skrev:Great Dane skrev: effekten ved de efterfølgende slag er at sammenligne med paprøret fra en køkkenrulle
Ja ja, men jeg lægger ikke knold til første gok
Cp-medic skrev:Nej det er mest dørmænd og centervagter de er efter men det er da så grælt at det er en del af undervisningen på amu kursus nu.
Nu ved jeg ikke hvornår du var vagt men det er vist her de sidste par år de er blevet strikse
Der står intet om remme eller stropper i Våbenloven.JMJ skrev:hej drenge .
et redskab af den art skal vel være forsynet med en strop eller rem
for at kunne kaldes et slagvåben .
mvh jmj.