SKV - lange sagsbehandlingstider

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Re: SKV - lange sagsbehandlingstider

Indlæg af Mausertossen » 13. jan 2013, 08:18

og så viftede hun en smule med den. Det blev DØDSTILLE foran skranken ved siden af.....
:giggle:
OK, når SKV i Vingsted åbenbart skifter 'metode' hver anden gang kan jeg godt se problemet. Personligt er jeg vel bare for doven/har for mange penge til at gide hente selv, så det bliver over en dansk våbenhandler og dermed ude over problemet med importtilladelsen. Måske vi skulle opfordre SKV til at aftale ensartede retningslinier, trods alt er nettet kommet for at blive og 'mærkelige' skydere fra udlandet vil blive mere udbredte.
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
KennethP
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Sports skydning
Geografisk sted: Viby sj

Indlæg af KennethP » 25. jan 2013, 12:40

Midt & Vestsjælland har super god ekspedition

15 december skrev jeg en ansøgning hos våbensmeden på en .38 super, den 8 janaur var den godkendt af både vingsted og politiet
det syntes jeg er mere en hurtigt ekspedition

sidste år søgte jeg en 9mm og afsendte ansøgning 16 januar, og kunne hente min skyder 3 februar
Et beskidt ildsted giver udgift og harme, men
et rent ildsted giver hygge og varme

Lerfeldt
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af Lerfeldt » 25. jan 2013, 13:38

Til "Mausertossen"..

Jeg kan godt forstå dit synspunkt med at man kan shoppe rundt - og få en dansk våbenhandler til at tage sig af papirgangen. Men det hjælper ikke meget, når private tyske sælgere ikke kan finde ud af at "eksportere" våben udenom en tysk våbenhandler. Jeg kender ikke papirgangen i Tyskland - men mange tyskere vil ikke sende ud af Tyskland. Og at have både en tysk sælger, en tysk våbenhandler OG en dansk våbenhandler involveret er bare for tungt.

Og - nogengange ER der bare en bestemt skyder man vil have fat i - endda til priser langt under de danske. Processen med at lade en tysk våbenhandler tage sig af papirgangen i Tyskland er dog overkommelig, hvis ellers SKV og politi var enige om fremgangsmåden i Danmark. Jeg opfatter det p.t. som om det ved den sidste import var politiet der havde skiftet standpunkt i processen - for jeg fik en SKV-tilladelse 3 uger før importtilladelsen. Nu er begge dele i orden, og pistolen (en Hämmerli 280) ligger i mit våbenskab ;-)

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Mausertossen » 25. jan 2013, 15:54

OK, Lerfeldt, Jeg forstår din træthed over den besværlige sagsgang. Men prøv at importere en håndbygget konkurrenceriffel af en type (næsten) aldrig brugt herhjemme, fra England.... Den historie kan I altid få når jeg har riflen i hånden.
Jeg skyder historisk og har et antal klubkolleger der har importeret håndskydevåben, alt fra en C96 til en DISA M/48 og aldrig haft problemer, Men: Det har altid været fra en tysk våbenhandler der averterer på Egun. Private sælgere er, som Du også påpeger, alt for besværlige.
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Besvar