Våbentilladelse gennem flugtskytteforening?
- Sako75
- Gold Member
- Interesser: Jagt,dykning, skydning etc
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Våbentilladelse gennem flugtskytteforening?
Har et gevær tilsalg som der kommer en og ser på i aften.
Han er medlem af en flugtskytteforening, hvordan ser en våben tilladelse lige ud til det?
Og er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?
Han er medlem af en flugtskytteforening, hvordan ser en våben tilladelse lige ud til det?
Og er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Re: Våbentilladelse gennem flugtskytteforening?
Så er det da vist via en SKV2.
Det vil sige, at han kan komme og kigge på dit våben, lave en aftale om at købe det, og så sende en ansøgning ind via sin forening.
Når han så har fået tilladelsen, så kommer han og viser dig den, og du giver ham dit våben.
Altså lidt på samme måde, som var det et riflet våben.
Har han jagttegn, så viser han dig bare det, sammen med billedlegitimation, du tager scan/kopi/billede, og det er det (for dit vedkomne). Det er noget nemmere med jagttegn end med SKV.
Husk, at politiet og SKV ikke altid kører så godt sammen, så du bør lige tage et scan/kopi/billede af hans SKV og dernæst melde til politiet, at du har solgt den og overdraget den til den og den, med den og den tilladelse.
EDIT: En SKV-tilladelse er sådan et orange plastikkort i kreditkort størrelse, som beskriver det/de våben (med nummer) som den gælder til.
Desuden indeholder det oplysninger om indehaveren, oplysninger om gældende til, samt om den forening, der har udstedt det, samt en underskrift fra den ansvarlige fra skytteforeningen.
Det vil sige, at han kan komme og kigge på dit våben, lave en aftale om at købe det, og så sende en ansøgning ind via sin forening.
Når han så har fået tilladelsen, så kommer han og viser dig den, og du giver ham dit våben.
Har han jagttegn, så viser han dig bare det, sammen med billedlegitimation, du tager scan/kopi/billede, og det er det (for dit vedkomne). Det er noget nemmere med jagttegn end med SKV.
Husk, at politiet og SKV ikke altid kører så godt sammen, så du bør lige tage et scan/kopi/billede af hans SKV og dernæst melde til politiet, at du har solgt den og overdraget den til den og den, med den og den tilladelse.
EDIT: En SKV-tilladelse er sådan et orange plastikkort i kreditkort størrelse, som beskriver det/de våben (med nummer) som den gælder til.
Desuden indeholder det oplysninger om indehaveren, oplysninger om gældende til, samt om den forening, der har udstedt det, samt en underskrift fra den ansvarlige fra skytteforeningen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Sako75
- Gold Member
Ok så det er med andre ord det sammen kort som jeg har til håndvåben under dds?Langenge skrev:Så er det da vist via en SKV2.
Så lige meget hvad kan kan ikke få det med ud af døren med det samme, medmindre han har jagttegn?
"The only way of discovering the limits of the possible is to venture a little way past them into the impossible."
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Vi tager den lige igen.
Ja, haglgeværer kan indregistreres via SKV (Du skriver "gevær" og at køber er medlem af en flugtskytteforening, så jeg antager at det drejer sig om et glatløbet haglgevær)
Nej, anmeldelse sker ikke via en SKV-2 blanket
Jo, han må gerne tage den med, med det samme (Han skal bare melde erhvervelsen til politiet, senest 8 dage efter erhvervelsen)
Se evt denne tråd om samme emne.
Hér kan du, i øvrigt, også se hvordan Våbenlegitimationen til glatløbede haglgeværer ser ud.
Ja, haglgeværer kan indregistreres via SKV (Du skriver "gevær" og at køber er medlem af en flugtskytteforening, så jeg antager at det drejer sig om et glatløbet haglgevær)
Jo, han må gerne tage den med, med det samme (Han skal bare melde erhvervelsen til politiet, senest 8 dage efter erhvervelsen)
Hér kan du, i øvrigt, også se hvordan Våbenlegitimationen til glatløbede haglgeværer ser ud.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Sako75
- Gold Member
Jeg er med på at han må tage den med på et jagttegn, men må han også tage det med hvis han har en SKV tilladelse på et andet våben med?Agamemnon skrev:Vi tager den lige igen.
- Agamemnon
- Moderator
Hvis han har våbenlegitimation fra en flugtskytteklub, som dét jeg linker til, eller et jagttegn, så ja.
Hvis han har tilladelse til pistol, revolver eller riffel, så nej.
Læs tråden, som der linkes til.... Der står svarene på dine spørgsmål.
Hvis han har tilladelse til pistol, revolver eller riffel, så nej.
Læs tråden, som der linkes til.... Der står svarene på dine spørgsmål.
Senest rettet af Agamemnon 19. feb 2013, 20:36, rettet i alt 1 gang.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Nej!Sako75 skrev:Jeg er med på at han må tage den med på et jagttegn, men må han også tage det med hvis han har en SKV tilladelse på et andet våben med?
Enten skal han forevise jagttegn, eller SKV2 på det specifikke våben.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Sako75
- Gold Member
Tak:-)Fast Fumble skrev:Nej!Sako75 skrev:Jeg er med på at han må tage den med på et jagttegn, men må han også tage det med hvis han har en SKV tilladelse på et andet våben med?
- Agamemnon
- Moderator
@FF...Ikke hvis det er et glatløbet haglgevær.... Så søges der ikke via SKV på det enkelte våben.Fast Fumble skrev:Nej!Sako75 skrev:Jeg er med på at han må tage den med på et jagttegn, men må han også tage det med hvis han har en SKV tilladelse på et andet våben med?
Anmeldelse sker helt på samme måde, som hvis det var erhvervet på et jagttegn..... Til politiet..... indenfor 8 dage...
Registrering af glatløbede haglgeværer og riflede våben er to helt forskellige ting...
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
SKV2 til hagl våben er ikke til specifik et våben men i princippet det samme som et jagt tegn.Fast Fumble skrev:Nej!Sako75 skrev:Jeg er med på at han må tage den med på et jagttegn, men må han også tage det med hvis han har en SKV tilladelse på et andet våben med?
Så han kan godt tage det med med det samme. husk bare kopi af SKV kort og kørekort eller lignende. Så har du din dokumentation iorden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Hovsa - så lærte jeg også noget i dag!

Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 428 times
Åbenbart også jeg. Svarer så bare ikke helt til det, som en del flugtskydningsforeninger opgiverFast Fumble skrev:Hovsa - så lærte jeg også noget i dag!

Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.