Har søgt i forum og ikke fundet endelig svar endnu, men er sikker på det er vendt tidligere.
Historien er at Jeg og en god ven vil erhverve os en af de dyre browning O/U, på jagttegn.
Kan der være flere registrerede ejere(evt. bruger og ejer), hvor begge må benytte geværet?
Kan geværet have 2 opbevarings adresser?
God aften
Flere ejere af samme våben?
- Imcses
- Silver Member
- Interesser: jagt,ski,fiskeri,,,,
- Geografisk sted: Midtsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Sv: Flere ejere af samme våben?
Der kan godt tage flere ejere på. F.ekS hvis du skal til Sverige med våben skal det være som ejer og der brugte vi det system på riffel og hagl.
Mener ikke flere adresser går.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Mener ikke flere adresser går.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: 4300 Holbæk
- Been thanked: 1 time
Re: Flere ejere af samme våben?
Et nyt spørgsmål er kommet op.
Hvis et jagtgevær er registreret hos mig, må Jeg så "udlåne" dette til en med jagttegn til brug uden Jeg er tilstede på den pågældende jagt.
Altså må jeg overdrage mit våben til en jæger?
Hvis et jagtgevær er registreret hos mig, må Jeg så "udlåne" dette til en med jagttegn til brug uden Jeg er tilstede på den pågældende jagt.
Altså må jeg overdrage mit våben til en jæger?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Re: Flere ejere af samme våben?
Der er om ikke andet en 8 dages frist på at registrere det hos en ny ejer, så hvis du forærer ham bøssen når jagten starter, så har han 8 dage til at få den registreret. Når jagten er slut forærer han dig bøssen retur og den er aldrig blevet afmeldt hos dig...
Jeg ved ikke om det er helt efter reglerne, men haglbøsser er jo knap så stramt reguleret som riflede våben.
Jeg ved ikke om det er helt efter reglerne, men haglbøsser er jo knap så stramt reguleret som riflede våben.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor