Mon det bare er ulovlig omgang med hittegods....

Og det er præcis hvad langt de fleste ville gøre , i smell a rat. :shame:Great Dane skrev:Hvis han har taget dem hjem og gemt dem af vejen er det jo for at beholde dem, hvis han havde bragt dem hjem efter fundet og så kontaktet politiet med det samme, så var der næppe sket noget med hans straffeattest. Det er sgu for dumt.
Pudsigt efternavn at have i en sag om våben.Tom4000 skrev:http://www.sn.dk/Ustraffet-familiefar-p ... kel/257607
Enig.Lasse68 skrev:Hvis politiet banker på døren og man har tre oversavede ikkeregistrerede haglgeværer liggende, så synes jeg det er svært at finde formildende omstændigheder.
TheDarkSide skrev: Jeg ville aldrig gemme dem derhjemme, uden at lade politiet vide det.
Nu er 1 år efter de nye skærpelser jo ikke at regne for højt, idet jeg mener at minimumsstraffen for besiddelse af skydevåben er 1 år.Boerge skrev:Uden at kunne vide det med med sikkerhed, så tror jeg der stikker noget mere under i denne sag. Og et års ubetinget fængsel siger mig, at han også har haft ammunition til geværerne - det plejer og være udslagsgivende for den høje straf.
HELT enig. Det er den Ubetingede fængselsstraf, der gør ondt på mig her. Jeg tvivler på, at manden er blevet et bedre menneske efter et år i spjældet, og samlet set, bliver det en enorm omkostning for både manden, familien og samfundet som helhed.Hula skrev:en betinget fængselsdom ville efter min mening være passende . Et år bag tremmer er både forkert fordi det at fjerne folk fra samfundet via fængsel kun BURDE være for netop det , eller for simpel hævn .
Vi får intet ud af at fjerne sådan en som ham fra kone , børn , job og skatteindbetaling . Og vi burde ikke som samfund følge behov for hævn for denne offer løse overtrædelses .