Regler for hund i bil
- SSG69
- Gold Member
- Interesser: Militærhistorie og skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Regler for hund i bil
Hvilke regler er der for at have en hund i bilen, når man er ude og køre.
Jeg tænker på om der er krav om at hunden må være på sædet ved siden af mig, skal være i et bur, spændt fast eller andet ?
MVH
SSG69
Jeg tænker på om der er krav om at hunden må være på sædet ved siden af mig, skal være i et bur, spændt fast eller andet ?
MVH
SSG69
Klagt nicht, kämpft!
- Castle
- Moderator
- Interesser: Skydning.
- Geografisk sted: Nordsjælland.
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 3 times
Re: Regler for hund i bil
Du kan måske finde lidt her.
Americans have the right and advantage of being armed - unlike the citizens of other countries whose governments are afraid to trust the people with arms.
- SSG69
- Gold Member
- Interesser: Militærhistorie og skydning
- Been thanked: 4 times
Tak for det hurtige svar, jeg kunne ikke finde det under love og regler.
Min hund bliver bare siddende på sædet ved siden af mig, det nyder han
mvh
SSG69

Min hund bliver bare siddende på sædet ved siden af mig, det nyder han

mvh
SSG69
Klagt nicht, kämpft!
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Konklusionen her er at der ikke er en lov om at hunden skal fastspændes , det MÅ der være , jeg har på Tv set den berømte/berygtede Marlo udstede en 600kr bøde for en løs foxterrier på et passagersæde , incl et større foredrag om hunde der susede ind i nakken på folk ved div uheld.Castle skrev:Du kan måske finde lidt her.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- LAU
- Gold Member
- Interesser: Autoteknik & skydning.
- Geografisk sted: Vejen
Har intet på skrift, men en rar trafikbetjent sagde min vuffer skulle spændes fast, som last.
"Nej, det er ikke spor provokation. Jeg er bare en klodsmajor, Det ville ligne mig dårligt at provokere”.
- Boerge
- Platin Member
- Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
- Geografisk sted: østjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
Tror du skal over i færdselslovens § 82, stk. 1. og 3. Stk. 1 handler bl.a. om gods, der kan forhindre førerens frie manøvrering.
Stk. 3 siger bl.a.: Gods skal være anbragt på en sådan måde, at det ikke kan frembyde fare for personer.
En vuffer må være at betragte som gods!!
Stk. 3 siger bl.a.: Gods skal være anbragt på en sådan måde, at det ikke kan frembyde fare for personer.
En vuffer må være at betragte som gods!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 29 times
Du tænker på Vlado?Keldda skrev:Konklusionen her er at der ikke er en lov om at hunden skal fastspændes , det MÅ der være , jeg har på Tv set den berømte/berygtede Marlo udstede en 600kr bøde for en løs foxterrier på et passagersæde , incl et større foredrag om hunde der susede ind i nakken på folk ved div uheld.Castle skrev:Du kan måske finde lidt her.
Jeg ved ikke om det er hans selvfede måde at "belære" folk på, eller hvad det er, men jeg bliver så træt når han toner frem på skærmen.
Jeg ville nok ikke tage hans ord for at tingene forholder sig sådan.
Men hvor får man et svar man kan regne med?
Den vinkel med at hunden betragtes som gods tror jeg på, men det er vel en vurderingssag om det er til gene/fare for føreren?
Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
- Labgirl
- Silver Member
- Interesser: Jagt,hund
- Geografisk sted: Østjylland
Se her: http://hundenyheder.dk/spaend-hunden-fast-i-bilen/Hunde defineres teknisk set som ”gods”, og der er derfor heller ingen formelle krav til, hvorledes hunden skal anbringes under bilkørsel, bortset fra at de ikke må være til gene for føreren af bilen, f.eks. ved at tage udsynet.
Se her: http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregl ... edyr-bilenDer findes ikke en lovgivning, når det kommer til at transportere kæledyr i bilen. Men løse kæledyr i bilen kan være farlige for bilens passagerer ved en kollision. Kæledyret risikerer også at komme til skade, hvis det ikke er sikret i bur eller sele.
Regler eller ej, hund i bur eller sele er en god ide!
Hvis du gerne vil have din hund på sædet ved siden af dig, så giv den en sele på. Hvis du googler "sikkerhedssele til hund" kommer der adskillige netbutikker op som sælger dem og sender direkte til din dør.
- Keldda
- Platin Member
Jep , bare omdøbt til et mere dansk klingende navnK_Nielsen skrev:Du tænker på Vlado?Keldda skrev:Konklusionen her er at der ikke er en lov om at hunden skal fastspændes , det MÅ der være , jeg har på Tv set den berømte/berygtede Marlo udstede en 600kr bøde for en løs foxterrier på et passagersæde , incl et større foredrag om hunde der susede ind i nakken på folk ved div uheld.Castle skrev:Du kan måske finde lidt her.
Jeg ved ikke om det er hans selvfede måde at "belære" folk på, eller hvad det er, men jeg bliver så træt når han toner frem på skærmen.
Jeg ville nok ikke tage hans ord for at tingene forholder sig sådan.
Men hvor får man et svar man kan regne med?
Den vinkel med at hunden betragtes som gods tror jeg på, men det er vel en vurderingssag om det er til gene/fare for føreren?

- Keldda
- Platin Member
Javist , men der mangler jo både sukker , kød/melboller , osv div købmandsvarer , vi mangler et forbud mod at transportere plastposer med over 500 gram uden fastspænding.Labgirl skrev:Se skemaet Keldda

- Keldda
- Platin Member
Den havde jeg luretLabgirl skrev:Nu var det ikke kun din sikkerhed jeg tænkte på