Ulovligt at have våben i kommision hos en våbenhandler.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
EGJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben, skydning og jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Ulovligt at have våben i kommision hos en våbenhandler.

Indlæg af EGJ » 21. jul 2013, 18:15

I56 skrev:Jeg kan fuldt ud tilslutte mig "Holmux" indlæg. En af de love, der har været mest debatteret på NVF, er knivloven, der netop er et resultat af populisme. En italiensk turist bliver dræbt med kniv i København, hvorefter en politiker straks foreslår et forbud mod knive. Det undrer mig, at reaktionen ikke var den samme, da en hollænder forsøgte at påkører kongefamilien med en bil. Det var ellers en god anledning til at slippe af med bilerne :giggle:
Øhhh... den kommentar har jeg godt nok svært ved at tolke. Først tiljubler du sammen med Holmux ønsket om at indføre populisme hos politiet. Bagefter kommer du med et eksempler på den elendighed populismen medfører. Kan dit indlæg give nogen som helst mening :???:

Grisjägaren
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af Grisjägaren » 21. jul 2013, 19:46

Kan det vi har i Sverige være noget da vi taler om forening.bare i Dansk udgave. http://www.vapenagaren.se/

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Langenge » 21. jul 2013, 21:05

Nu er vi vist ved at komme ret langt :offtopic: her.
Men IMHO er det ikke nemt med en forening af den slags.
Man kunne forestille sig en fælles forening af sportsskytter og medlemmer af Jægerforbundet, men der er jo MANGE, der ikke er medlemmer af disse 2 forbund. Jægere uden medlemskab af Jægerforbundet, samlere og 4,5mm luftbøsse-have-skytter. Men mange af disse "uorganiserede" skytter, er jo netop uorganiserede, FORDI de foretrækker at være uorganiserede.

EDIT: Vi havde jo lidt samme problematik i forbindelse med luftbøsseloven.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Holmux
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Holmux » 21. jul 2013, 22:13

Det at man ikke er organiseret har vel også noget at gøre med de organisationer der er i dag og hvilke interesser de repræsenterer, der har været mange tråde her på NVF der omhandler den skarpe opdeling der er imellem de forskellige organisationer her hjemme og den lidt intolerante holdning man har til hinanden.
Jeg har ingen kendskab til hvor meget de forskellige organisationer hjælper medlemmerne med juridiske sager, men har gennem mine egne erfaringer fået en fornemmelse af at mange spørgsmål ikke helt kan besvares af de enkelte organisationer og at man få lidt et forskelligt svar alt efter hvem man spørger.

Det der for mig går Dansk våbenlov kompliceret er ikke så meget selve reglerne, men mere på grund af at de kære folkevalgte der skal administrerer loven ikke alle er lige godt opdateret på reglerne og hvad der er kotume blandt skytterne, dette kunne vi jo med en stærk organisation, være behjælpelig med :blink:

Hvis vi vil havde indflydelse, tror jeg vi vil havde større succes ved at påvirke vores demokratiet, med et demokrati blandt de våben interesserede :thumbup:
Holmux

Brugeravatar
I56
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben & bøssemagerarbejde
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Indlæg af I56 » 22. jul 2013, 11:10

EGJ skrev: Øhhh... den kommentar har jeg godt nok svært ved at tolke. Først tiljubler du sammen med Holmux ønsket om at indføre populisme hos politiet. Bagefter kommer du med et eksempler på den elendighed populismen medfører. Kan dit indlæg give nogen som helst mening :???:
Beklager at jeg først kom til at referere til det forkerte indlæg (Holmux). Det er senere blevet rettet, så det er dit indlæg jeg tilslutter mig :bowdown:

Besvar