Hvor lang tid tager det at få en tilladelse?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member
Interesser: Pestcontrol,PCP,Pistolskydning
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 65 times
Been thanked: 19 times

Re: Hvor lang tid tager det at få en tilladelse?

Indlæg af Radis » 16. aug 2013, 12:57

Wildlife skrev:Jeg havde "en del" udfordringer med en ikke nærmere navngiven person i Århus da jeg boede der. Nu nøjes jeg så bare med at vente på en tilladelse på min nye salonriffel i Horsens.. Er spændt på hvor lang tid det kan tage...
Såfremt det ikke er en halvauto, eller noget andet eksotisk... Så forvent 2-3 uger. Det har været behandlingstiden på alle mine rifler i Horsens :razz:

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 16. aug 2013, 13:00

Radis skrev: Såfremt det ikke er en halvauto, eller noget andet eksotisk... Så forvent 2-3 uger. Det har været behandlingstiden på alle mine rifler i Horsens :razz:
Ganske almindelig .22lr, ikke erotisk på nogen måde :)

Jeg prikker høfligt til dem når der er gået 14 dage og hører om der er nyt i sagen.

Tak :)
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Radis » 16. aug 2013, 13:09

Wildlife skrev:
Radis skrev: Såfremt det ikke er en halvauto, eller noget andet eksotisk... Så forvent 2-3 uger. Det har været behandlingstiden på alle mine rifler i Horsens :razz:
Ganske almindelig .22lr, ikke erotisk på nogen måde :)

Jeg prikker høfligt til dem når der er gået 14 dage og hører om der er nyt i sagen.

Tak :)
:offtopic: Hvordan ser en erotisk salonriffel ud :oops:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 16. aug 2013, 13:11

Så er det bare altid mig, de sylter i Horsens :???:

Jeg kan også lige se det for mig:
"Hej...... se, nu er der igen kommet en fra ham Langenge :rolf: Nu skal vi fandme have noget sjov med ham igen. Hvor skal vi gemme den? Hvis nu I går ud, og jeg så får en halv time til at gemme den, så får I andre et år til at se om I kan finde den igen, okay? Så skal vi se hvor mange gange vi kan få ham til at ringe og rykke for den."

:mad:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Radis
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Radis » 16. aug 2013, 13:12

Langenge skrev:Så er det bare altid mig, de sylter i Horsens :???:

Jeg kan også lige se det for mig:
"Hej...... se, nu er der igen kommet en fra ham Langenge :rolf: Nu skal vi fandme have noget sjov med ham igen. Hvor skal vi gemme den? Hvis nu I går ud, og jeg så får en halv time til at gemme den, så får I andre et år til at se om I kan finde den igen, okay? Så skal vi se hvor mange gange vi kan få ham til at ringe og rykke for den."

:mad:
Lol. Stakkels lille mand :twisted:

Brugeravatar
Zax85
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Historisk- og kombi skydning
Geografisk sted: Sjælland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Zax85 » 16. aug 2013, 13:18

Nu er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt vi snakker om påtegning af våben eller blank/samler -tilladelse.

Men såfremt vi har at gøre med påtegning, så har jeg stort set altid måtte vente 2-3 mdr.
Er dog nu heller ikke det store problem for mig. Vi er jo nok et par skytter som køber nyt "legetøj" engang imellem :giggle:

Men en almindelig tilladelse har jeg kun oplevet at få på stedet, imens jeg ventede på at betjenten/kontorfuldmægtige udfyldte papirerne og tog imod min betaling. :thumbup:
"The gun has played a critical role in history. An invention which has been praised and denounced...
Served hero and villain alike... And carries with it moral responsibility. To understand the gun is to better understand history."

Besvar