Hej alle
Jeg har lige fået jagttegn, og har fået min fars riffel. Jeg er derfor ved at søge våbentilladelse til denne, og har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.
Det er en midland gun co. riffel kal . 30.06. Med mauser lås, 5 patroner, fast magasin. Min fars våbentilladelse blev desværre stjålet med hans pung, så vi har ikke den gamle tilladelse at kopiere fra, (og det var sælgeren i sin tid der udfyldte den oprindelige tilladelse for ham).
Der er en del specifikationer der skal oplyses - måske nogen kan be- eller afkræfte om nedenstående er korrekt, og et godt råd vedr. modellen modtages gerne:
Art: jagtriffel
Fabrikat: Midland gun co.
Model: ? gode råd modtages?
Fabrikationsnummer: Det er indgraveret et femcifret tal på piben, som jeg gætter på er fabrikationsnummeret.
Patrontal: 5
Kaliber: 30.06
Ladesystem: repeter
Totallængde: 109 cm
Pibelængde: 56 cm
Jeg er også i tvivl om hvorvidt jeg skal søge om tilladelse til at købe ammunition, eller om dette er indforstået, når man søger om tilladelse til riflen.
Med forhånd tak for hjælpen
Våbentilladelse: hvordan finder jeg oplysninger om riflen?
-
- Newbie
- Interesser: Riffeljagt
- Geografisk sted: Østjylland
Våbentilladelse: hvordan finder jeg oplysninger om riflen?
Senest rettet af Refraktorius 22. sep 2013, 19:09, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift suppleret
Begrundelse: Overskrift suppleret
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: 4300 Holbæk
- Been thanked: 1 time
Re: Våbentilladelse
Først oplysningerne til tilladelsen.
Det ser ud til at I har fået fyldt de vigtigste oplysninger, det nr. du finder på låsestolen eller piben er våbnets nr.
Er der ikke oplyst andet end Midland gun co., så lad vær at udfyld model.
Giv kun de oplysninger som en bekræftes ved at se på våbnet, ved du modellen hedder noget specielt men det ikke fremgår af våbnet og du har oplyst dette kan en "emsig uvidende paragrafrytter" lave mere skade end gavn ved en kontrol.
Når du søger tilladelsen vil du automatisk få tilladelse til at erhverve og bruge den kaliber våbnet er. Dette fremgår af den endelige tilladelse i bunden af tilladelsen.
vh
Det ser ud til at I har fået fyldt de vigtigste oplysninger, det nr. du finder på låsestolen eller piben er våbnets nr.
Er der ikke oplyst andet end Midland gun co., så lad vær at udfyld model.
Giv kun de oplysninger som en bekræftes ved at se på våbnet, ved du modellen hedder noget specielt men det ikke fremgår af våbnet og du har oplyst dette kan en "emsig uvidende paragrafrytter" lave mere skade end gavn ved en kontrol.
Når du søger tilladelsen vil du automatisk få tilladelse til at erhverve og bruge den kaliber våbnet er. Dette fremgår af den endelige tilladelse i bunden af tilladelsen.
vh
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Uden at se riflen vil jeg gætte på at det er en Model 2100. Ligner den denne her: http://www.northfloridashooting.com/ima ... d_2100.htm
Never confuse verbosity with veracity.
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Jeg fik to riffel tilladelser efter dødsbo , politiet oplyste mig om alle nødvendige ting til at skrive på tilladelsen , de har det jo til at ligge.
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- Charlie don't surf
- Silver Member
- Interesser: Samlervåben og Sortkrudt
- Geografisk sted: Thy_
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 28 times
Re: Våbentilladelse: hvordan finder jeg oplysninger om rifle
Hvis der er tilladelse på riflen, er det da bare at få din far til at ringe til det lokale våbenkontor. Så kan han få en ny (muligvis mod gebyr, alt efter hvor I bor)
Desuden skal bortkomne tilladelser straks meldes til politiet.
Desuden skal bortkomne tilladelser straks meldes til politiet.
Charlie Lima Lima