25 våben per hustand eller per person ? ( skafor blå)
-
- Newbie
- Interesser: Jagt & våben
- Geografisk sted: sydsjælland
- Has thanked: 2 times
25 våben per hustand eller per person ? ( skafor blå)
Hej
Mit spørgsmål går på om hvis man er 2 i hustanden der har taget jagttegn og man f.eks køber 2 våbenskabe, gælder reglen om 25 våben så per person eller for hele husstanden ?
Mig og konen bestod den 17 september i år :)
Mark
Mit spørgsmål går på om hvis man er 2 i hustanden der har taget jagttegn og man f.eks køber 2 våbenskabe, gælder reglen om 25 våben så per person eller for hele husstanden ?
Mig og konen bestod den 17 september i år :)
Mark
- Carsten Bo
- Platin Member
- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Re: 25 våben per hustand eller per person ? ( skafor blå)
Tillykke med tegnene, og velkommen herinde. Jeg er sikker på at der snart kommer en som har styr på lovstoffet og svarer på spørgsmålet. Jeg er selv i samme båd, da min kone også har jagttegn. Dog har vi ikke 25 våben tilsammen endnu. 

Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
I never feel guilty eating anything
Carsten
- ACE1
- Banned
- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
For en forening gælder dette:
Så mit gæt er at det samme gælder for en husstand, uanset hvor mange der bor der.Har en forening over 25 våben eller mere end 10 særligt farlige våben, skal disse opbevares i en boks med EN 1143-1 grade 1 (tidligere kaldet Skafor-rød, hovedgruppe 2).
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Ganske korrekt!ACE1 skrev:For en forening gælder dette:
Så mit gæt er at det samme gælder for en husstand, uanset hvor mange der bor der.Har en forening over 25 våben eller mere end 10 særligt farlige våben, skal disse opbevares i en boks med EN 1143-1 grade 1 (tidligere kaldet Skafor-rød, hovedgruppe 2).
Opbevaringskravet for våben og ammo er ikke pr person, det er pr opbevaringssted. Tilsammen må I altså ikke opbevare mere end 25 rifler eller 10 pistoler, før opbevaringskravene bliver ret dyre at honorere.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Formuleringen er 25 våben totalt, heraf op til 10 "særligt farlige" våben.Fast Fumble skrev: Ganske korrekt!
Opbevaringskravet for våben og ammo er ikke pr person, det er pr opbevaringssted. Tilsammen må I altså ikke opbevare mere end 25 rifler eller 10 pistoler, før opbevaringskravene bliver ret dyre at honorere.
så der er plads til op til 15 almindelige rifler/haglgeværer og ti pistoler/halvautomater/uplomberede pumpguns.
(Der er ikke nogen "omregningsfaktor", det har vi heldigvis fået slået fast)
Og hvor luftgeværer og pistoler hører til, det er vist også uafklaret?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Det er så et område hvor svenskerne helt har tabt sutten. 6 tilladelser pr mand, og så skal man endda kunne motiverer de sidste to.
The Yeti
The Yeti
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Ja, det er godtnok langt ude. Bemærk, at en dansker sagtens kan have 30 pistoler og 50 rifler i samlingen hvis han har lyst, men så skal han bare have Skafor rød boks/skab og alarm med døgnbemandet overvågning. Bare lige for at strø salt i såret.The Yeti skrev:Det er så et område hvor svenskerne helt har tabt sutten. 6 tilladelser pr mand, og så skal man endda kunne motiverer de sidste to.
The Yeti
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Jeps, og samtidig kan han købe guldøl og snaps i dagligvarebutikker, uden at skulle forbi systembolaget...Lassescout skrev:Ja, det er godtnok langt ude. Bemærk, at en dansker sagtens kan have 30 pistoler og 50 rifler i samlingen hvis han har lyst, men så skal han bare have Skafor rød boks/skab og alarm med døgnbemandet overvågning. Bare lige for at strø salt i såret.The Yeti skrev:Det er så et område hvor svenskerne helt har tabt sutten. 6 tilladelser pr mand, og så skal man endda kunne motiverer de sidste to.
The Yeti

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

- The Yeti
- Platin Member
Ja her synes jeg at de danske regler giver god mening. Det der er risikoen er at mange våben stjæles ved et indbrud, ikke at en ellers fornuftig person pludseligt bliver gal af at få et våben ekstra.Lassescout skrev:Ja, det er godtnok langt ude. Bemærk, at en dansker sagtens kan have 30 pistoler og 50 rifler i samlingen hvis han har lyst, men så skal han bare have Skafor rød boks/skab og alarm med døgnbemandet overvågning. Bare lige for at strø salt i såret.The Yeti skrev:Det er så et område hvor svenskerne helt har tabt sutten. 6 tilladelser pr mand, og så skal man endda kunne motiverer de sidste to.
The Yeti
The Yeti
- The Yeti
- Platin Member
Jeg arbejder i Danmark, så det kan jeg også - ikke at jeg benytter mig af det ret ofte.Timber skrev:Jeps, og samtidig kan han købe guldøl og snaps i dagligvarebutikker, uden at skulle forbi systembolaget...Lassescout skrev:Ja, det er godtnok langt ude. Bemærk, at en dansker sagtens kan have 30 pistoler og 50 rifler i samlingen hvis han har lyst, men så skal han bare have Skafor rød boks/skab og alarm med døgnbemandet overvågning. Bare lige for at strø salt i såret.The Yeti skrev:Det er så et område hvor svenskerne helt har tabt sutten. 6 tilladelser pr mand, og så skal man endda kunne motiverer de sidste to.
The Yeti![]()
The Yeti
-
- Platin Member
Nåhr ja, det er da også rigtigt.. Rent faktisk har jeg også boet som knægt over i Sverige fra 78-82.. Jeg kan huske at vi altid købte rugbrød når vi var i Danmark. Ved så ikke om de har "opfundet" det nu...The Yeti skrev:Jeg arbejder i Danmark, så det kan jeg også - ikke at jeg benytter mig af det ret ofte.Timber skrev:Jeps, og samtidig kan han købe guldøl og snaps i dagligvarebutikker, uden at skulle forbi systembolaget...Lassescout skrev:Ja, det er godtnok langt ude. Bemærk, at en dansker sagtens kan have 30 pistoler og 50 rifler i samlingen hvis han har lyst, men så skal han bare have Skafor rød boks/skab og alarm med døgnbemandet overvågning. Bare lige for at strø salt i såret.The Yeti skrev:Det er så et område hvor svenskerne helt har tabt sutten. 6 tilladelser pr mand, og så skal man endda kunne motiverer de sidste to.
The Yeti![]()
The Yeti
M.v.h. Timber

-
- Platin Member
Så mangler de bare øllet og snapsen, samt at give lov til over 6 stk våben, så er vi vist ved at være der...The Yeti skrev:Man kan købe både rugbrød og leverpostej i butikkerne her i Malmø
The Yeti

M.v.h. Timber

- Holmux
- Silver Member
- Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Ups !! skal vi tælle halv automatiske jagt våben med i den puljeRefraktorius skrev:Formuleringen er 25 våben totalt, heraf op til 10 "særligt farlige" våben.Fast Fumble skrev: Ganske korrekt!
så der er plads til op til 15 almindelige rifler/haglgeværer og ti pistoler/halvautomater/uplomberede pumpguns.
(Der er ikke nogen "omregningsfaktor", det har vi heldigvis fået slået fast)
Og hvor luftgeværer og pistoler hører til, det er vist også uafklaret?

Så er jeg hvis tæt på spærre grænsen, ikke fordi sikkerheden kan blive meget bedre, jeg tror nok jeg er i klasse 2, men det var nu rart at vide, det kunne jo eventuelt havde en effekt når man søger nye tilladelser

Holmux
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Du er der ikke helt... Du mangler vist den faste linje til alarmcentralen?Holmux skrev:Så er jeg hvis tæt på spærre grænsen, ikke fordi sikkerheden kan blive meget bedre, jeg tror nok jeg er i klasse 2, men det var nu rart at vide, det kunne jo eventuelt havde en effekt når man søger nye tilladelser
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Ja, det skal de.Nic skrev:havd så hvis man har nogle på samle tilladelse skal de også tælles med i regnskabet
Der er nogle specielle regler omkring forladere, som jeg ikke kan huske, men generelt så skal de.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
- Nic
- Bronze Member
- Interesser: Jagt og Våben
- Geografisk sted: Lolland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
det var da ærgerligt for tror da ikke de fleste samlere vil begrænse deres "hobby" pga den regel
og da trist at deres samling ryger i knuseren hvis de bliver knaldet
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Der er nok ikke nogen samlere, der ønsker at blive "knaldet", så jeg er sikker på, at de overholder loven angående opbevaring!Nic skrev:det var da ærgerligt for tror da ikke de fleste samlere vil begrænse deres "hobby" pga den regel
Og jo, nogle vælger at begrænse deres hobby, grundet reglerne for opbevaring af mere end 25 stk. Og andre vælger at betale det, det koster med skafor rød og alarm.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Holmux
- Silver Member
Skal der graves kobber ned i jorden for at det fungere, kan man ikke nøjes med GSM ? hmm jeg vil havde pengene tilbageFast Fumble skrev:Du er der ikke helt... Du mangler vist den faste linje til alarmcentralen?Holmux skrev:Så er jeg hvis tæt på spærre grænsen, ikke fordi sikkerheden kan blive meget bedre, jeg tror nok jeg er i klasse 2, men det var nu rart at vide, det kunne jo eventuelt havde en effekt når man søger nye tilladelser

Holmux
- Langenge
- This member is
Du behøver ikke kobber. Du skal blot være koblet op til en, af rigspolitiet godkendt, døgnbemandet alarmcentral.Holmux skrev:Skal der graves kobber ned i jorden for at det fungere, kan man ikke nøjes med GSM ? hmm jeg vil havde pengene tilbageFast Fumble skrev:Du er der ikke helt... Du mangler vist den faste linje til alarmcentralen?Holmux skrev:Så er jeg hvis tæt på spærre grænsen, ikke fordi sikkerheden kan blive meget bedre, jeg tror nok jeg er i klasse 2, men det var nu rart at vide, det kunne jo eventuelt havde en effekt når man søger nye tilladelser
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
- Holmux
- Silver Member
Så er den hjemme i olieLangenge skrev:Du behøver ikke kobber. Du skal blot være koblet op til en, af rigspolitiet godkendt, døgnbemandet alarmcentral.Holmux skrev:Skal der graves kobber ned i jorden for at det fungere, kan man ikke nøjes med GSM ? hmm jeg vil havde pengene tilbageFast Fumble skrev:Du er der ikke helt... Du mangler vist den faste linje til alarmcentralen?Holmux skrev:Så er jeg hvis tæt på spærre grænsen, ikke fordi sikkerheden kan blive meget bedre, jeg tror nok jeg er i klasse 2, men det var nu rart at vide, det kunne jo eventuelt havde en effekt når man søger nye tilladelser

Holmux
- Langenge
- This member is
Loven siger
2) Der skal installeres automatisk indbrudsalarmeringsanlæg, hvorfra alarm skal indgå til en af Rigspolitiet godkendt døgnbemandet kontrolcentral.
- Meulengracht
- Silver Member
- Interesser: Sportsskydning, Jagt
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 14 times
Hej Mark.
Til lykke med jagttegnet til dig og fruen.
Og velkommen her på NVF.
Jeg bestod lige efter jer i Ornebjerg, og kan godt se problemet med plads :-)
Her må jeg sælge ud af mine gamle banerifler for at få plads i 7'er skabet.
Jagtvåben og ammunition yngler i en utrolig fart :-D
Der er fristelser alle vegne.
Knæk og bræk.
Hilsen Meulengracht
Til lykke med jagttegnet til dig og fruen.
Og velkommen her på NVF.
Jeg bestod lige efter jer i Ornebjerg, og kan godt se problemet med plads :-)
Her må jeg sælge ud af mine gamle banerifler for at få plads i 7'er skabet.
Jagtvåben og ammunition yngler i en utrolig fart :-D
Der er fristelser alle vegne.

Knæk og bræk.
Hilsen Meulengracht
Hilsen Meulengracht
Livet er kedeligt uden krudtrøg :-)
Livet er kedeligt uden krudtrøg :-)
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Et lille afledt spørgsmål, findes der en oversigt over hvilke der er godkendte? Og skal anlægget være koblet på skabet eller blot på huset? (jeg tænker her på perimetersikring af bygningen samt PIR sensorer i relevante rum)Langenge skrev:Loven siger2) Der skal installeres automatisk indbrudsalarmeringsanlæg, hvorfra alarm skal indgå til en af Rigspolitiet godkendt døgnbemandet kontrolcentral.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."