Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
P-F-V-A-C
- Bronze Member

- Interesser: Skydning, Jagt & fiskeri
- Geografisk sted: Falster
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Der var en tanke der strejfet mig, jeg ved godt jeg ikke må bruge min halvauto riffel i DK som den er men hvad hvis at hele gassystemet er afmonteret og ligger der hjemme? nu er det vel med et en repeter riffel
Jeg har nu også en repeter riffel jeg normalt bruger her hjemme men er der nogen der ved om det er tilladt at "begrænse" og bruge halvauto i DK på den måde?
Panzer er det nye sort.
-
ACE1
- Banned

- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
Jeg tvivler på at det er nok.
Det kræver en permanent anordning, således at der f.eks. skal spåndannende værktøj til at fjerne anordningen.
Ellers ville du f.eks. også kunne gå på jagt i DK uden magasin, og på denne måde kun have et skud til rådighed ad gangen.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
-
Rixen
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: ....
- Geografisk sted: ....
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 16 times
Jeg fik grønt lys fra våbenkontoret i Viborg, til at indregistrere en OA-15, med gassystemet fjernet.
De krævede dog at der var en erklæring fra en bøssemager, på at det var gjort og at det er permanent.
Planen var at korte piben ned til bag gaskanalen, så denne fjernes helt.
-
Holmux
- Silver Member

- Interesser: Jagt (Big Game), IPSC, Skeet
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 5 times
Jeg kikkede lidt på samme løsning men kunne ikke rigtigt få det til at fungere mekanisk, så jeg kom aldrig så langt som til at spørge våben kontoret og så har jeg svært ved at skulle tage et perfekt våben og degradere det til noget som det ikke var beregnet til.
Da jeg registrerede våbnet, fik jeg den besked at jeg kunne nitte et magasin fast til rammen, der kun kunne holde et skud, hmmm.... Nej tak, det kunne selvfølgelig aldrig falde mig ind

I får lige et billede, jeg syndes det ville være synd sætte en boremaskine i et eller andet sted :shame:
-
Vedhæftede filer
-

- Bennelli_300wsm.jpg (89.85 KiB) Vist 1790 gange
Holmux
-
P-F-V-A-C
- Bronze Member

- Interesser: Skydning, Jagt & fiskeri
- Geografisk sted: Falster
- Has thanked: 1 time
Ja jeg ville aldrig ødelægge riffelen ved at få det gjort permanent, det kan være jeg skal prøve at høre våben kontoret hvad de siger.
Men hvis det nu er totalt no og så går det for som sagt har jeg også en anden riffel så det var da bare for at kunne lufte min Tigr lidt oftere end når jeg er i Sverige

Panzer er det nye sort.
-
Carsten Bo
- Platin Member

- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Holmux skrev:Jeg kikkede lidt på samme løsning men kunne ikke rigtigt få det til at fungere mekanisk, så jeg kom aldrig så langt som til at spørge våben kontoret og så har jeg svært ved at skulle tage et perfekt våben og degradere det til noget som det ikke var beregnet til.
Da jeg registrerede våbnet, fik jeg den besked at jeg kunne nitte et magasin fast til rammen, der kun kunne holde et skud, hmmm.... Nej tak, det kunne selvfølgelig aldrig falde mig ind

I får lige et billede, jeg syndes det ville være synd sætte en boremaskine i et eller andet sted :shame:
Hvad med at lime magasinet fast? Der er lige så permanent som en nitte.
Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
-
ACE1
- Banned

- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 37 times
På en riffel fra AR familien ville jeg gøre følgende:
1. svejse gashullet til på en gammel gasblok
2. skrue gasblokken på piben
3. give skruen/skruerne på gasblokken en svejseklat
Ved reetablering fjernes svejseklatten med en vinkelsliber, og en ny gasblok monteres.
Den lukkede gasblok kan bruges igen en anden gang, og riflen får ingen ar eller huller nogen steder.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
-
Evildoc
- Bronze Member

- Interesser: Rhodesia
- Geografisk sted: glamsbjerg
jeg ville borre et hul igennem magasin og magasinbrønd så det passer til 2 skud og så en bolt igennem hvor jeg svejser møtrikken på så skal den ikke omkring politiet igen nemlig

Greater love hath no man than this that he lay down his life for his friends