Jeg har haft en halvautomatisk riffel til salg, som nu er solgt til en dansker bosat på Grønland.
For det første: må han godt eje en halvauto på Grønland?
Hvordan udføre jeg denne til ham
Hvordan eller hvem kan sende den op til ham?
Badaka
Halvautomatisk riffel på Grønland?
-
- Platin Member
- Interesser: Våben & Jagt
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 1 time
Re: Halvautomatisk riffel på Grønland?
hvad jeg ved af. må man eje alt på nær atomvåben på grønland.
Men der er et par stykker her inde som bor på grønland. Så mon ikke du får svar.
Men der er et par stykker her inde som bor på grønland. Så mon ikke du får svar.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 970 times
- Kontakt:
Halvautomater og håndvåben og atomvåben (eller dvs amerikanerne må gerne efterlade dem deroppe når deres fly dratter ned). Halvautomater er vist kun til fangere synes jeg at huske Happy har skrevet på et tidspunkt.Brønden skrev:hvad jeg ved af. må man eje alt på nær atomvåben på grønland.
Mon ikke du bare skal se en import-tilladelse fra køber, det er jo hans dokumantation for han må indføre skyderen?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Køber skal anskaffe en importtilladelse. Han sender en kopi til dig, som du afleverer som bilag, når du søger om eksporttilladelse. Når der er styr på både import- og eksporttilladelse kontaktes fragtmand. Jeg vil tro Royal Artic Line kan klare det for dig...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 262 times
Våbenloven for Grønland:
http://www.sslug.dk/~chlor/www.retsinfo ... 59498.html
(Den er desværre ikke på Retsinformation mere, da de har fjernet rent grønlandske love)
Her er et udtræk:
Handelsprocedure:
Køberen heroppe skal bruge en Importtilladelse, fra det lokale politi.
Køber afleverer importilladelse til dig.
Du afleverer Kopi af Importtilladelse til dit lokale politi, samtidig med at du søger om Eksporttilladelse.
Når du har Eksporttilladelse, så kontakter du Royal Arctic Line Spedition(RAL) i Ålborg, og aftaler forsendelsen.
Hvis du er i nærheden af Ålborg, så aftaler I bare, at du afleverer våbenet, forsvarligt indpakket, hos RAL, og de sørger så for transporten, med skib.
RAL sender gerne, med Modtageren Betaler.
Hvis modtageren kommer med en Importtilladelse, hvor der står Ladesystem: "halvautomatisk" ell. lign. så er alt godt, hvis ikke, så er sagen nok lidt "fishy..."
Da jeg importerede en Rossi Lever i .44 Magnum, der var det rigeligt, at papirerne blev sendt på e-mail og skrevet ud.
http://www.sslug.dk/~chlor/www.retsinfo ... 59498.html
(Den er desværre ikke på Retsinformation mere, da de har fjernet rent grønlandske love)
Her er et udtræk:
Fangere med erhverstilladelse kan købe halvautomatiske våben, uden våbentilladelse.§ 1. Det er forbudt uden tilladelse fra politimesteren i Grønland
at indføre, tilvirke, erhverve, besidde, bære eller anvende
1) pistoler, revolvere og andre korte håndskydevåben,
2) hel- og halvautomatiske geværer, herunder halvautomatiske glatløbede haglgeværer, som kan indeholde mere end 2 haglpatroner,
3) maskinpistoler,
4) maskingeværer,
5) piber, låsestole, bundstykker og baskyler til de våben, der er nævnt under nr. 1-4,
6) ammunition til de våben, der er nævnt under nr. 1-4, derunder også patronhylstre, tændskruer, fænghætter, brandrør og projektiler.
Stk. 2. Luft- og fjederbøsser er undtaget fra forbudet i stk. 1.
Handelsprocedure:
Køberen heroppe skal bruge en Importtilladelse, fra det lokale politi.
Køber afleverer importilladelse til dig.
Du afleverer Kopi af Importtilladelse til dit lokale politi, samtidig med at du søger om Eksporttilladelse.
Når du har Eksporttilladelse, så kontakter du Royal Arctic Line Spedition(RAL) i Ålborg, og aftaler forsendelsen.
Hvis du er i nærheden af Ålborg, så aftaler I bare, at du afleverer våbenet, forsvarligt indpakket, hos RAL, og de sørger så for transporten, med skib.
RAL sender gerne, med Modtageren Betaler.
Hvis modtageren kommer med en Importtilladelse, hvor der står Ladesystem: "halvautomatisk" ell. lign. så er alt godt, hvis ikke, så er sagen nok lidt "fishy..."
Da jeg importerede en Rossi Lever i .44 Magnum, der var det rigeligt, at papirerne blev sendt på e-mail og skrevet ud.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Platin Member
- Interesser: Bukkejagt og riflede våben
- Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 15 times
Tusind tak for de gode svar.
Jeg håber den lokale chief er med på at give en importtilladelse.
Badaka
Jeg håber den lokale chief er med på at give en importtilladelse.
Badaka
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Jeg tror ikke på det går. Han får ikke importtilladelse til riflen.
Det er kun folk eller institutioner med erhvervsfangerbevis der får lov at købe halvautomater, og det er altså meget få danskere der har et erhvervsfangerbevis. Til gengæld er det ingen hemmelighed, at der driver en del halvautomatiske salonrifler og andet rundt der handles mellem folk uden særlig skelen til hvilket fangerbevis de har, men det foregår uden myndighedernes medvirken.
Da jeg selv boede i Nuuk arvede jeg et halvautomatisk jagtgevær fra min far. Af sentimentale grunde ville jeg gerne beholde geværet, og det fik jeg også lov til. Jeg afmonterede gasstemplet og udfyldte hele magasinrøret med en blomsterpind. Så importerede jeg geværet som et enkeltskudshaglgevær. Det gik fint igennem, og jeg kan da i sandhedens interesse oplyse, at det forblev et enkeltskudsvåben i hele min "grønlandstid". Da jeg senere flyttede til Danmark registrerede jeg det som halvautomat igen, for "ombygningen" accepteres jo ikke som sådant under det danske regime. Jeg måtte derfor ansøge om udførselstilladelse til et enkeltskudshaglgevær, og indførselstilladelse til det samme haglgevær som 5-skuds halvautomat. Men det gik fint, ingen problemer der
.
Det er kun folk eller institutioner med erhvervsfangerbevis der får lov at købe halvautomater, og det er altså meget få danskere der har et erhvervsfangerbevis. Til gengæld er det ingen hemmelighed, at der driver en del halvautomatiske salonrifler og andet rundt der handles mellem folk uden særlig skelen til hvilket fangerbevis de har, men det foregår uden myndighedernes medvirken.
Da jeg selv boede i Nuuk arvede jeg et halvautomatisk jagtgevær fra min far. Af sentimentale grunde ville jeg gerne beholde geværet, og det fik jeg også lov til. Jeg afmonterede gasstemplet og udfyldte hele magasinrøret med en blomsterpind. Så importerede jeg geværet som et enkeltskudshaglgevær. Det gik fint igennem, og jeg kan da i sandhedens interesse oplyse, at det forblev et enkeltskudsvåben i hele min "grønlandstid". Da jeg senere flyttede til Danmark registrerede jeg det som halvautomat igen, for "ombygningen" accepteres jo ikke som sådant under det danske regime. Jeg måtte derfor ansøge om udførselstilladelse til et enkeltskudshaglgevær, og indførselstilladelse til det samme haglgevær som 5-skuds halvautomat. Men det gik fint, ingen problemer der

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.