Mit spørgsmål er derfor:
Er politiet rimelig large med hvor en haglbøsse (som forresten ikke har nogen slagstift) kommer fra? Den har været i min fars besiddelse i evigheder, han arvede den fra min farfar der døede 20 år inden jeg blev født, han har dog ikke jagttegn.
Og siden jeg har jagttegn kom vi til at snakke over middagsbordet om jeg ikke bare kunne få den overdraget? Det er kun grundet nostalgi vi/jeg gerne vil beholde den, da den er lidt sjov, i det det er en et-løbet lille sag bygget til en mand på størrelse med et 10 årigt barn, og den har været i familien i 3 generationer (mindst) nu.
Kunne nemlig ikke forestille mig at de havde noget imod det (da jeg jo har tilladelse til at eje, og den er totalt ufarlig).
kommer bare lidt i tvivl, når der i lovgivningen/blanketten står alt det med “indenfor 8 dage” og at oplyse tidligere ejer.
da den jo er erhvervet engang i 1970'erne
Skal jeg bare skrive som om den er fundet på loftet i min bedstefars dødsbo og vi først fandt den nu? Skal jeg skrive at min far overdrager den? (kommer han i problemer?) Eller skal jeg bare deaktivere den

På forhånd tak for svar!