Hej alle
Har i går været på politistationen (Hillerød) for at få omregistreret en US carbin som jeg ønsker at købe.
Jeg regnede i virkeligheden med at det ville være let da den er plomberet til 2 skud ifht. jagt. Derudover har jeg aldrig tidligere haft bøvl med dem tidligere, så jeg blev noget forundret over at hun ikke ville give mig tilladelsen.
Riflen er som sagt plomberet og lovlig og det fremgår også af den tilladelse den allerede er på hos sælger. MEN jeg fik af vide at politiet skulle kontrollere den når den skal sælges videre da det er en halvautomat! Dette har jeg aldrig hørt om før.
Okay, så kunne jeg jo bare tage den med til den lokale og få den kigget på men da jeg jo ikke har tilladelsen endnu bliver det sælger der skal stå for denne del. Dette er dog forholdvis bøvlet for sælger.
Kan de tillade sig dette eller skal jeg bare prøve igen og håbe på det er en anden betjent der står bag skranken?
Christian
Kan våbenkontoret tillade sig det!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Re: Kan våbenkontoret tillade sig det!
De sidste krampetrækninger fra småkongerne !
Du skal bare aflever ansøgningsblanketten og betale, så må de give tilladelse eller afslag. Eller vente til efteråret, når udstedelsen af tilladelser centraliseres, så får de ikke tid til at opfinde særregler efter eget hovede.
Du skal bare aflever ansøgningsblanketten og betale, så må de give tilladelse eller afslag. Eller vente til efteråret, når udstedelsen af tilladelser centraliseres, så får de ikke tid til at opfinde særregler efter eget hovede.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Kan våbenkontoret tillade sig det!
Hører Hillerød ind under København? Hvis ja, så kan du indsende din ansøgning (indscannet) på mail til våbenkontoret ved Københavns Politi samt overføre pengene til deres konto. Så laver de tilladelsen - de har nok bedre styr på det end en lokal skrankepave i Hillerød.
Når det så er sagt, så foreligger der et notat fra Rigspolitiet (fra gl. tid) om at US Carabin ikke anses som "velegnet" til omdannelse/plombering til 2-skuds halvauto.
Sådan af ren interesse; hvordan er den omdannet/plomberet til 2 skud? Magasinet svejset fast eller?
Når det så er sagt, så foreligger der et notat fra Rigspolitiet (fra gl. tid) om at US Carabin ikke anses som "velegnet" til omdannelse/plombering til 2-skuds halvauto.
Sådan af ren interesse; hvordan er den omdannet/plomberet til 2 skud? Magasinet svejset fast eller?
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Hvis omdannelsen/plomberingen er foretaget af en bøssemager, så bør sælger være i besiddelse af en bøssemagererklæring på plomberingen. Denne kan vedlægges ansøgningen.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt og guns
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det vil jeg lige undersøge
Remington 700 XCR Tactical Long range .308
- Timsen
- Gold Member
- Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
- Geografisk sted: Odense SØ
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 55 times
- Kontakt:
Alternativt er den vel bare til "jagt i udlandet" ?
Hvis du har lyst til (og mulighed for) at skyde Kaniner i Sverige med en US Carabin, så er det vel okay?
Det bliver godtnok "pink mist" men der burde da ikke være noget til hinder for det.
...men på mig lyder det også som de sidste krampetrækninger fra en lille Kanonkejser, som lige vil vise hvem der bestemmer...
Hvis du har lyst til (og mulighed for) at skyde Kaniner i Sverige med en US Carabin, så er det vel okay?
Det bliver godtnok "pink mist" men der burde da ikke være noget til hinder for det.
...men på mig lyder det også som de sidste krampetrækninger fra en lille Kanonkejser, som lige vil vise hvem der bestemmer...
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.
- PWS
- Silver Member
- Geografisk sted: 3050
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Har aldrig haft problemer med Hillerød - men har oplevet at blive spurgt om jeg nu også var sikker på at det ikke var en halvautomat (Det var en salonriffel, Savage Mk II F .22 LR. - intet halvauto over den). Så de er helt sikkert meget obs. på halvautomater i Hillerød.
Hillerød hører ikke ind under Kbh, det er nordsjællands politi.
Hillerød hører ikke ind under Kbh, det er nordsjællands politi.