Kan jeg få jagttegn? jeg har en overtrædelse af våbenloven.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
AlexPH
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jyllinge
Kontakt:

Kan jeg få jagttegn? jeg har en overtrædelse af våbenloven.

Indlæg af AlexPH » 23. mar 2014, 21:40

Hej alle på NVF.

Er i fuld gang med at tage jagttegn, og jeg glæder mig som et lille barn til at få lov at gå på jagt :smile:

Der r bare den lille hage vd det, at jeg er blevet i tvivl om jeg overhovedet kan få tilladelse til jagttegnet.

Har ventet i 5 år på at tage det, da jeg tilbage i 2008, blev snuppet med 3 samuraisværd og en nunchaku i en bil. Der blev ikke fældet nogen dom, da jeg ikke på nogen måde er kendt for noget kriminelt eller på anden måde er kendt hos politiet. Jeg fik en stor bøde for overtrædelse af daværende paragraf 43 i våben bekendtgørelsen, men ellers skete der intet. Så efter at have læst meget på nettet, valgte jeg at vente minimum 5 år, før det var sikkert at komme igennem, herunder fuldstændig straffri.

Nu er jeg bare blevet meget i tvivl om, det alligevel vil få indflydelse på min accept hos den lokale politimester (bor på Amager)

Mit spørgsmål er til jer herinde. Er der nogen som kender til gængse regler eller retningslinjer for overtrædelse af våbenloven med bøde og udstedelse af jagttegn.?
Senest rettet af Refraktorius 24. mar 2014, 13:13, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Re: Overtrædelse af våbenloven

Indlæg af Slettes3 » 23. mar 2014, 21:56

..Jeg tror næppe det vil få en direkte negativ indflydelse på din fremtid som kommende jæger.

Held & Lykke med jagttegnet :thumbup:

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1073 times

Indlæg af Agamemnon » 23. mar 2014, 22:01

AlexPH skrev:da jeg tilbage i 2008, blev snuppet med 3 samuraisværd og en nunchaku i en bil.
Sådan nogle smålige skiderikker. Du er jo tydeligvis ninja (eller sushikok) og brugte de nævnte effekter i dit erhverv.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 50 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 23. mar 2014, 22:16

Agamemnon skrev:
AlexPH skrev:da jeg tilbage i 2008, blev snuppet med 3 samuraisværd og en nunchaku i en bil.
Sådan nogle smålige skiderikker. Du er jo tydeligvis ninja (eller sushikok) og brugte de nævnte effekter i dit erhverv.
TYDELIGVIS :rock:

Hvis din straffeattest er ren nu, efter 5 år, så tror jeg ikke der burde blive nogen problemer. :razz:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 56 times
Been thanked: 54 times

Indlæg af Carsten Bo » 24. mar 2014, 01:15

Det lokale våbenkontor bliver spurgt om der er noget til hindrer for at udstede jagttegn til dig når du har bestået jagttegnsprøven. Så du kan starte der. Altså ringe til kontoret og spørge om der er noget som forhindrer dig i at få jagttegn.

Via sky
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Indlæg af Lassescout » 24. mar 2014, 07:12

AlexPH skrev:Hej alle på NVF.

Er i fuld gang med at tage jagttegn, og jeg glæder mig som et lille barn til at få lov at gå på jagt :smile:

Der r bare den lille hage vd det, at jeg er blevet i tvivl om jeg overhovedet kan få tilladelse til jagttegnet.

Har ventet i 5 år på at tage det, da jeg tilbage i 2008, blev snuppet med 3 samuraisværd og en nunchaku i en bil. Der blev ikke fældet nogen dom, da jeg ikke på nogen måde er kendt for noget kriminelt eller på anden måde er kendt hos politiet. Jeg fik en stor bøde for overtrædelse af daværende paragraf 43 i våben bekendtgørelsen, men ellers skete der intet. Så efter at have læst meget på nettet, valgte jeg at vente minimum 5 år, før det var sikkert at komme igennem, herunder fuldstændig straffri.

Nu er jeg bare blevet meget i tvivl om, det alligevel vil få indflydelse på min accept hos den lokale politimester (bor på Amager)

Mit spørgsmål er til jer herinde. Er der nogen som kender til gængse regler eller retningslinjer for overtrædelse af våbenloven med bøde og udstedelse af jagttegn.?
jeg vil sige det samme som altid i denne type spørgsmål: Det er ikke det du gjorde for 5 år siden, men det du har gjort bagefter der kommer til at afgøre det.

Hvis du havde våbnene i bilen fordi du var hangaround for en rockerbande, som du i mellemtiden er blevet fuldgyldigt medlem af, så glem det. Alene din omgangskreds kan få politimesteren til at skønne, at det ikke er tilrådeligt at udstyre dig med jagttegn og våbentilladelser. Men hvis det bare var lidt ungdommelig letsindighed, og du siden har holdt dig langt væk fra anden kriminalitet, så betyder hændelsen for 5 år siden intet, og så får du vandelsgodkendelsen uden problemer.

Så du skal i grunden bare tænke over hvor du har været, og sammen med hvem de seneste 5 år, så har du svaret.

(P.S. Du må undskylde hvis mit indlæg støder dig. Jeg antyder bestemt ikke at du har banderelationer eller andet, men du skriver ikke selv noget om hverken din baggrund eller din begrundelse for at have våben i bilen dengang, så jeg må jo holde alle muligheder åbne).
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

AlexPH
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jyllinge
Kontakt:

Indlæg af AlexPH » 24. mar 2014, 08:46

Lassescout skrev:
AlexPH skrev:Hej alle på NVF.

jeg vil sige det samme som altid i denne type spørgsmål: Det er ikke det du gjorde for 5 år siden, men det du har gjort bagefter der kommer til at afgøre det.

Hvis du havde våbnene i bilen fordi du var hangaround for en rockerbande, som du i mellemtiden er blevet fuldgyldigt medlem af, så glem det. Alene din omgangskreds kan få politimesteren til at skønne, at det ikke er tilrådeligt at udstyre dig med jagttegn og våbentilladelser. Men hvis det bare var lidt ungdommelig letsindighed, og du siden har holdt dig langt væk fra anden kriminalitet, så betyder hændelsen for 5 år siden intet, og så får du vandelsgodkendelsen uden problemer.

Så du skal i grunden bare tænke over hvor du har været, og sammen med hvem de seneste 5 år, så har du svaret.

(P.S. Du må undskylde hvis mit indlæg støder dig. Jeg antyder bestemt ikke at du har banderelationer eller andet, men du skriver ikke selv noget om hverken din baggrund eller din begrundelse for at have våben i bilen dengang, så jeg må jo holde alle muligheder åbne).
Helt i orden med dit indlæg. Har på ingen måde nogen kriminel fortid eller omgangskreds, og det værste jeg har gjort i de 5 år (og for den sags skyld hele mit liv), er at køre uden lys på cykel en enkelt gang. Ang. Våbene i bilen, vil jeg mene det kan tilskrives ungdommelig letsindighed, og jeg fik en lærestreg for livet. (Har ikke leget Ninja siden)

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Indlæg af Gråskæg » 24. mar 2014, 09:59

Alle der skal have udstedt jagttegn, lige meget om det er første gang eller den årlige fornyelse, bliver automatisk checket hos politiets register. Selv om du bor på Amager, så er det våbenkontoret hos Københavns Politi, der skal godkende dig og give grønt lys til Naturstyrelsen, som så udsteder dit jagttegn. I dit tilfælde, hvor der er tale om en fem år gammel sag, der er afgjort med en bøde og ingen dom, så vil du sandsynligvis blive godkendt, (medmindre der ligger noget andet snavs, som flere herinde har været inde på). Så det burde se godt ud for dig.
Held og lykke med din fremtid som jæger.

Besvar