Hvad tilladt om ta med i fly fra U.S.A.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben og knive og jagt
Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
Geografisk sted: Skjern området

Hvad tilladt om ta med i fly fra U.S.A.

Indlæg af Speedman » 7. apr 2014, 00:59

Hej Alle...Nu jeg på lykkelig vis kommet i den heldige sitiuation og skal med mit arbejde hos Vestas en tur til guds eget land USA, landet med alle hvad hjertet behager indenfor skyde våben :mrgreen: :eek: Og kunne godt tænke mig og få lidt genladningsgrej med hjem i kufferten hvis det er lovligt vel og mærket...Kan die sæt til 45 Long Colt og kuglestøbe forme godt tages med i flyet hjem til Danmark :what: er noget i tvivl om det da det jo ikke decideret er våbendele men værktøj....

Hvad med træ/gummi greb til revolver kan det tages med i fly..?
mvh. speedman

Livet er meget sjovere med en ½ automat

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Re: Hvad tilladt om ta med i fly fra U.S.A.

Indlæg af Caspian1911 » 7. apr 2014, 07:41

Du må tage alle de dele, som du har nævnt, med hjem.

Som du selv skriver, bliver det først et problem, når vi snakker våbendele eller stumper, som er på USA's terrorliste. Det kan f.eks være rødpunktssigte mm.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 384 times
Been thanked: 290 times

Indlæg af Slettes3 » 7. apr 2014, 11:15

Speedman skrev:Hej Alle...Nu jeg på lykkelig vis kommet i den heldige sitiuation og skal med mit arbejde hos Vestas en tur til guds eget land USA, landet med alle hvad hjertet behager indenfor skyde våben :mrgreen: :eek: Og kunne godt tænke mig og få lidt genladningsgrej med hjem i kufferten hvis det er lovligt vel og mærket...Kan die sæt til 45 Long Colt og kuglestøbe forme godt tages med i flyet hjem til Danmark :what: er noget i tvivl om det da det jo ikke decideret er våbendele men værktøj....

Hvad med træ/gummi greb til revolver kan det tages med i fly..?

Hvis det drejede sig om et større parti, så send pakken til dig selv med egen tilhørende regning. Men for de småting du omtaler er det bare ned i baglommen på vejen hjem.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 304 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 7. apr 2014, 12:53

Nu er der jo den fordel ved at tage det med som rejsegods, frem for at sende en pakke, at du må have for betydeligt større beløb i kufferten end i pakken.

Da jeg var henne i Amerika købte jeg en RCBS chargemaster combo. Den kostede mig det halve af, hvad jeg skulle have betalt i DK, og den er alle pengene værd. Du kan også kigge på almindelig jagtoptik fra f.eks. Leupold, men der er vist noget bøvl med de taktiske LR kikkerter. Lad være med at købe europæisk optik som f.eks. Zeiss, Swarovski og S&B. Det er om muligt dyrere derovre, hvorimod Leupold og de andre amerikanske mærker er ca. halv pris.

Ladepresser, dies, støbeforme, håndtag og skæfter er ikke tilladelsespligtige hverken der eller her, så det kan du bare tage ned fra hylderne af. Ammunition, fænghætter, krudt og projektiler skal du nok lade stå. Ellers starter der ihvertfald en større papirkrig, hvor den danske importtilladelse er det mindste problem. Piber, låsestole og bundstykker bør du glemme alt om.

http://www.cabelas.com/product/RCBS-reg ... 741110.uts
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Speedman » 8. apr 2014, 00:37

Lassescout skrev:Nu er der jo den fordel ved at tage det med som rejsegods, frem for at sende en pakke, at du må have for betydeligt større beløb i kufferten end i pakken.

Da jeg var henne i Amerika købte jeg en RCBS chargemaster combo. Den kostede mig det halve af, hvad jeg skulle have betalt i DK, og den er alle pengene værd. Du kan også kigge på almindelig jagtoptik fra f.eks. Leupold, men der er vist noget bøvl med de taktiske LR kikkerter. Lad være med at købe europæisk optik som f.eks. Zeiss, Swarovski og S&B. Det er om muligt dyrere derovre, hvorimod Leupold og de andre amerikanske mærker er ca. halv pris.

Ladepresser, dies, støbeforme, håndtag og skæfter er ikke tilladelsespligtige hverken der eller her, så det kan du bare tage ned fra hylderne af. Ammunition, fænghætter, krudt og projektiler skal du nok lade stå. Ellers starter der ihvertfald en større papirkrig, hvor den danske importtilladelse er det mindste problem. Piber, låsestole og bundstykker bør du glemme alt om.

Hvad med gaschecks til og sætte på støbt projektiler, kan det tages med mon?
mvh. speedman

Brugeravatar
Speedman
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Speedman » 30. apr 2014, 04:18

Lassescout skrev:Nu er der jo den fordel ved at tage det med som rejsegods, frem for at sende en pakke, at du må have for betydeligt større beløb i kufferten end i pakken.

Hvad med en speedloader til en revolver er det tilladt og tage med i flyet..?
mvh. speedman

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 30. apr 2014, 08:06

Ja, den hører under dimser og gadgets.
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Bjarne H
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt, riffelskydning
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Bjarne H » 30. apr 2014, 08:20

Husk blot at der er en beløbsgrænse for hvad du må indføre toldfrit i Danmark på 3.250 kr. inden du går shop-amok :biggrin:

Besvar