Politiet undrer sig over øget erstatning for uberettiget fæn
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Politiet undrer sig over øget erstatning for uberettiget fæn
Fantastisk
Nu undrer politiet sig over at der skal betales flere penge for uberettiget friheds berøvelse.
Ekstra bladet
Måske de enten skal højne kvaliteten af efterforskningen eller lade være med at fængsle folk når bevismaterialet ikke er godt nok/tilstede.
Hvornår mon tiden til at de får tæsk for totalkontrollerne ?
Nu undrer politiet sig over at der skal betales flere penge for uberettiget friheds berøvelse.
Ekstra bladet
Måske de enten skal højne kvaliteten af efterforskningen eller lade være med at fængsle folk når bevismaterialet ikke er godt nok/tilstede.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Gold Member
- Interesser: skydning, genladning
- Geografisk sted: Jylland-nordvest
- Been thanked: 8 times
Re: Politiet undrer sig over øget erstatning for uberettiget
totalkontrolRaptor357 skrev: Hvornår mon tiden til at de får tæsk for totalkontrollerne ?
er de de razzia'er der foretages hvor flere myndigheder er involveret på een gang -
f.eks. politi+Told&Skat- ?
den slags overgreb får de først "tæsk" for den dag en person med både tid og penge får afprøvet dette overgreb ved en domstol
at holde trafikanter hvis eneste "mistænkelige" adfærd er at de tilfældigvis befinder sig lige der hvor myndighederne begår deres overgreb an, hører ikke hjemme i et demokratisk frit land
men måske bør man omdøbe disse myndigheder til Gestapo og Stasi
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt
-
- Gold Member
- Interesser: skydning, genladning
- Geografisk sted: Jylland-nordvest
- Been thanked: 8 times
gennem årtier er danske myndigheder gang på gang blevet anklaget i Amnesty International's rapporter netop for alt for mange og ALT for lange varetægtsfængslinger,Raptor357 skrev:Fantastisk
Ekstra bladet
gad vide hvilken politiker man skal stemme på for at få stoppet sådanne overgreb?
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt
- Armand
- Silver Member
- Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Isbjørnehannen Ivan i Københavns Zoo. Jeg tror også han er den bedst kvalificerede til stillingen.5317 skrev:
gennem årtier er danske myndigheder gang på gang blevet anklaget i Amnesty International's rapporter netop for alt for mange og ALT for lange varetægtsfængslinger,
gad vide hvilken politiker man skal stemme på for at få stoppet sådanne overgreb?
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Jeg kan godt forarges over denne sætning:

Hvad fan¤#& ligner det at lægge fuldt lovlig tavshed til grund for at nægte erstatning for uberettiget frihedsberøvelse ? Jeg kan måske forstå, at en halvdårligt uddannet gadebetjent kan finde på at argumentere på den måde, men når det er politiets fremmeste jurister???? Herrejemini en bananstat vi har skabt osI en periode havde han nægtet at udtale sig til politiet. Blandt andet af den grund påstod anklagemyndigheden, at han selv havde været årsag til frihedsberøvelsen.

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
En sag lidt i samme stil:Lassescout skrev:Jeg kan godt forarges over denne sætning:Hvad fan¤#& ligner det at lægge fuldt lovlig tavshed til grund for at nægte erstatning for uberettiget frihedsberøvelse ? Jeg kan måske forstå, at en halvdårligt uddannet gadebetjent kan finde på at argumentere på den måde, men når det er politiets fremmeste jurister???? Herrejemini en bananstat vi har skabt osI en periode havde han nægtet at udtale sig til politiet. Blandt andet af den grund påstod anklagemyndigheden, at han selv havde været årsag til frihedsberøvelsen.![]()
![]()
Jeg husker en sag hvor en person der var anklaget for 'et eller andet' ikke ville oplyse password til hans PC. Politiet fik ved hjælp af eksperthjælp brudt krypteringen, og den anklagede kom til at hænge på regningen, som var i omegnen af 50.000.
Jeg troede ikke at man som sigtet var forpligtet til at hjælpe politiet i en sag mod én selv, men ovennævnte viste mig at det ikke reelt forholder sig sådan.
Hilsen Kenneth
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Hvis de har haft en dommerkendelse til computeren, så skal de jo ind, evt. med eksperthjælp. Hvis det så viser sig at man er skyldig, så ja, så ville man selv hænge på den. Er man derimod uskyldig, hænger politiet selv på omkostningerne, skulle man synes. Det kan dog sagtens være anderledes i det tilfælde de har en kendelse, fordi man da er lovpligtig til at 'lukke dem ind', ligesom med ransagningskendelse til huset, der ville man givetvis også skulle betale for en låsesmed?Kenneth Jensen skrev:En sag lidt i samme stil:Lassescout skrev:Jeg kan godt forarges over denne sætning:Hvad fan¤#& ligner det at lægge fuldt lovlig tavshed til grund for at nægte erstatning for uberettiget frihedsberøvelse ? Jeg kan måske forstå, at en halvdårligt uddannet gadebetjent kan finde på at argumentere på den måde, men når det er politiets fremmeste jurister???? Herrejemini en bananstat vi har skabt osI en periode havde han nægtet at udtale sig til politiet. Blandt andet af den grund påstod anklagemyndigheden, at han selv havde været årsag til frihedsberøvelsen.![]()
![]()
Jeg husker en sag hvor en person der var anklaget for 'et eller andet' ikke ville oplyse password til hans PC. Politiet fik ved hjælp af eksperthjælp brudt krypteringen, og den anklagede kom til at hænge på regningen, som var i omegnen af 50.000.
Jeg troede ikke at man som sigtet var forpligtet til at hjælpe politiet i en sag mod én selv, men ovennævnte viste mig at det ikke reelt forholder sig sådan.
Hilsen Kenneth

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Manden blev dømt, kan jeg huske - det kan naturligvis godt være at det var det der gjorde udfaldet, men det er da et skråplan at man reelt tvinges til at samarbejde med politiet i en sag mod én selv...Senserazer skrev:Hvis de har haft en dommerkendelse til computeren, så skal de jo ind, evt. med eksperthjælp. Hvis det så viser sig at man er skyldig, så ja, så ville man selv hænge på den. Er man derimod uskyldig, hænger politiet selv på omkostningerne, skulle man synes. Det kan dog sagtens være anderledes i det tilfælde de har en kendelse, fordi man da er lovpligtig til at 'lukke dem ind', ligesom med ransagningskendelse til huset, der ville man givetvis også skulle betale for en låsesmed?Kenneth Jensen skrev:En sag lidt i samme stil:Lassescout skrev:Jeg kan godt forarges over denne sætning:Hvad fan¤#& ligner det at lægge fuldt lovlig tavshed til grund for at nægte erstatning for uberettiget frihedsberøvelse ? Jeg kan måske forstå, at en halvdårligt uddannet gadebetjent kan finde på at argumentere på den måde, men når det er politiets fremmeste jurister???? Herrejemini en bananstat vi har skabt osI en periode havde han nægtet at udtale sig til politiet. Blandt andet af den grund påstod anklagemyndigheden, at han selv havde været årsag til frihedsberøvelsen.![]()
![]()
Hilsen Kenneth
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Det tror jeg er hvad der gjorde udfaldet, men som sagt kan det også have været fordi de havde en kendelse.Kenneth Jensen skrev: Manden blev dømt, kan jeg huske - det kan naturligvis godt være at det var det der gjorde udfaldet, men det er da et skråplan at man reelt tvinges til at samarbejde med politiet i en sag mod én selv...
Det er jo også at "hjælpe" politiet hvis man lukker dem ind når de har en dommerkendelse, men det skal jo ifølge loven, og hvis man nægter tror jeg an selv hænger på at betale ny dør.

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
han blev dømt... så var det ok han skulle betale for expertbistand ved opklaringen! hvad med politiet biler som han er blevet transporteret i? skal han også betale dem?
MVH søren
MVH søren
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Nu kan politiet mig bekendt ikke holde folk fængslet ud over de første døgn, det skal der en dommer til.Raptor357 skrev:Fantastisk
Ekstra bladet
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Men de skal stadig stå og love dommeren at de er igang med efterforskning og fremvise beviser der ikke kan skydes ned.Gråskæg skrev:Nu kan politiet mig bekendt ikke holde folk fængslet ud over de første døgn, det skal der en dommer til.Raptor357 skrev:Fantastisk
Ekstra bladet
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Lasse68
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Girls, guns and rock'n roll
- Geografisk sted: Kjøwenhavns Vestegn
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 59 times
At få forlænget anholdelsen til 3 døgn kræver ikke nogle beviser. Politiet skal blot sandsynliggøre at anholdelsen i yderligere to dage vil sikre ro til efterforskningen. Det er først når vi snakker varetægtsfængsling, at der stilles egentlige krav til bevismateriale.
Sent from my iPhone using Fat fingers
Sent from my iPhone using Fat fingers
Lasse
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19
GV M/95 - AP COMP M2
Parker Hale 30.06 Bauer 2.5-10 x 50
Hatsan Marine Guard 12/76
AYA S/S 12/70
Remington 67 12/70
Dumoulin16/65
SPS Plus 9x19
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Magthaverne stritter imod når de mærker grænserne for deres magt. Det er vel som sådan meget naturligt, men også et udtryk for at de har glemt hvad deres opgave er.
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk