Principielt er jeg enig med dig, men vi ved også begge to hvor alvorligt det danske retssystem ser på selvforsvar som en undskyldning for at begå vold. Det er en ekstremt fin balance som ikke altid nødvendigvis er realistisk i en voldelig situation.Lasse68 skrev:Det er vel det der forståes ved en voldsdom, altså at man ikke magtede at styre sig og gik for langt. Det kan jeg altså godt forstå kan være lidt problematisk i forhold til at få våben i hænderne. At man i fuldskab eller under pres ikke magter at styre ens temperament er i min verden diskvalificerende.
Sent from my iPhone using Fat fingers
Jeg mener, 100% ingen tvivl om at folk der begår umotiveret vold, eller har et meget svagt forsvar for hvorfor de begik vold, skal da aldrig have et våben imellem hænderne, men verden er ikke helt så sort/hvid, og derfor er jeg personligt lidt skeptisk overfor fremgangsmåden, hos straffede folk der søger medlemskab eller allerede har det.
Jeg håber i det mindste at foreninger der smider straffede folk ud, i det mindste lader dem forklare sig inden de gør det, ønsker de ikke at forklare sig, eller lyder det usandsynligt/mystisk osv. så kan man sagtens smide folk ud efter min mening.
For at gøre det kort: Lidt trælst at stryge alle over med en kam, med den logik kunne man jo udelukke samtlige grupper af befolkningen, for hvad der skulle være tilgængeligt for alle, alt andet lige.