Eller må de kun bruges til regulering.. Og hvis man må bruge den på bane er det så muligt at få den med hjem i skabet på en SKV?
På forhånd Taaak Ps kanon side vil jeg glæde mig til at bruge

Nej desværre ingen halv auto på SKV.... :shame:Mr Birk skrev:Hej ville høre om der er nogen der har erfaring omkring halvautomater på skydebane kan det lade sig gøre?
Eller må de kun bruges til regulering.. Og hvis man må bruge den på bane er det så muligt at få den med hjem i skabet på en SKV?
På forhånd Taaak Ps kanon side vil jeg glæde mig til at bruge
Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis det appellerer til dig at skyde med halvautomatisk salonriffel, så tag et jagttegn. Når du har det, kan du få tilladelse til salonriflen og træne alt det du vil på skydebanen. Der er såmænd ingen der forlanger at du går på jagt/regulering med det. Med jagttegnet i hånden kan du også købe større jagtrifler og haglgeværer.Man må da heller intet i vores herlige forbuds land
Det er helt perfekt udtrykt!Lassescout skrev:... og det ser ikke ud til, at Justitsministeriet bekymrer sig om enkeltpersoners ønsker. Det skal komme som et massivt ønske fra de store forbund før der sker noget.
Er der nogen der ved om man må skyde med en halvautomatisk riffel på Københavns Skyttecenter? f.eks. en SIG 716 i .308 win.En anden ting er instruksen for banen, hvor der kan være begrænsninger i hvad banen er godkendt til a.h.t. miljø og sikkerhed. Ikke at jeg har en 1/2 auto, og jeg tror ikke at nogen af de baner jeg har skudt på har haft restriktioner m.h.t. 1/2 auto.
Jeg træner jævnligt med sig 516 på KSC - kan ikke forestille mig 716 skulle være anderledes.Parfait skrev:Hej
Er der nogen der ved om man må skyde med en halvautomatisk riffel på Københavns Skyttecenter? f.eks. en SIG 716 i .308 Win.En anden ting er instruksen for banen, hvor der kan være begrænsninger i hvad banen er godkendt til a.h.t. miljø og sikkerhed. Ikke at jeg har en 1/2 auto, og jeg tror ikke at nogen af de baner jeg har skudt på har haft restriktioner m.h.t. 1/2 auto.
Riflen bruges til jagt i udlandet, men vil gerne træne herhjemme. Har jagttegn og medlemskab af en skytteforening der bruger de baner.
Mvh Jakob
Hej ChristianChrstn_Olsen skrev: Jeg træner jævnligt med sig 516 på KSC - kan ikke forestille mig 716 skulle være anderledes.
Kun positivt at folk er nysgerrige og gerne vil høre lidt om hvad det er.Parfait skrev:Hej ChristianChrstn_Olsen skrev: Jeg træner jævnligt med sig 516 på KSC - kan ikke forestille mig 716 skulle være anderledes.
Tak skal du have.![]()
Vil du dele om du har oplevet noget negativt i den henseende, smagsdommeri eller lign?
Mvh Jakob
Den fortjener ros!Finn Scheibye skrev:Fra Skyttecentrets side har vi forsøgt at gardere os, så alle våben der er lovlige i Danmark også må benyttes. Det gælder uanset om det er våben på jagttilladelse eller på SKV:
Jo alle luftrifler 5.5mm...Fast Fumble skrev:Den fortjener ros!Finn Scheibye skrev:Fra Skyttecentrets side har vi forsøgt at gardere os, så alle våben der er lovlige i Danmark også må benyttes. Det gælder uanset om det er våben på jagttilladelse eller på SKV:
Der udelukkes ingenting, og alt holdes indenfor lovgivningen, så den er så flot og fleksibel som det kan laves!
Selv 5,5mm luftriffel er med!
Og .30Timber skrev:
Hvorfor er kalibre over 5.5mm luftriffel egentlig undtaget? Der er der masser der går på jagt med en .25 f.eks.. Jeg gør da..
Vi spørger ved Politiet, om der er nogen særlig grund til, at større kalibre på luftriffel ikke er med, når vi skal have sikkerhedsbestemmelserne fornyet næste gang.Timber skrev: Jo alle luftrifler 5.5mm...
Men ellers rigtigt godt initiativ...![]()
Hvorfor er kalibre over 5.5mm luftriffel egentlig undtaget? Der er der masser der går på jagt med en .25 f.eks.. Jeg gør da..