opbevaring af patroner PÅ våbenet i våbenskab?
-
- Bronze Member
- Interesser: Intet primært
- Geografisk sted: Dk - Sjælland og øerne; øst og sydøst
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 4 times
opbevaring af patroner PÅ våbenet i våbenskab?
Er der nogen der kan fortælle mig om det er tilladt at opbevare patroner i våbenskabet sammen med våbnene, altså ikke i særligt aflåst skab inden i våbenskabet? Enten på fx våbenet i en sidesaddle/holder på skæftet, eller i en æske i døren/bunden af skabet?
My Tuppence Worth
mvh
Ulyng
mvh
Ulyng
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Re: opbevaring af patroner PÅ våbenet i våbenskab?
I loven står der at læse:
Derfor: Du kan sådan set anbringe dine våben og ammunition som du har lyst, så længe der sker i et sikringsskab der opfylder krav til skabet ( stk 3 og 4, se nedenfor ) Om du kyler det hele i en bunke, eller har pistol liggende med opladet magasin monteret betyder intet (udover det med pistolen er direkte tåbeligt !! )Bekendtgørelse om våben og ammunition mv.
§ 22. Våben og ammunition mv., der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-d, og i denne bekendtgørelses § 16, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende.
Stk. 2. Opbevaring af ammunition til skydevåben skal ske i sikringsskabe, boksrum mv., som opfylder betingelserne i stk. 3 og 4. Opbevaring kan ske sammen med skydevåben.
Stk. 3. Opbevaring af indtil 25 af de våben, der er nævnt i våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, eller indtil 10 særligt farlige skydevåben, jf. stk. 8, skal ske i et sikringsskab, der er godkendt i mindst EN 1143-1 grade 0 eller et sikringsniveau, der svarer hertil. Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- Bronze Member
- Interesser: Intet primært
- Geografisk sted: Dk - Sjælland og øerne; øst og sydøst
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 4 times
Takker og bukker! Jeg mener, at det for år tilbage - da loven om sikringsskabe til våben kom - ikke var tilladt at opbevare tingene sammen, med mindre ammo lå i skabet i et særskilt aflåst rum
My Tuppence Worth
mvh
Ulyng
mvh
Ulyng
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Jeg mener at det var INDEN loven om sikringsskabe, at der stod at våben og ammunition skulle opbevares særskilt. og våben skulle opbevares, uden bundstykke.Ulyng skrev:Takker og bukker! Jeg mener, at det for år tilbage - da loven om sikringsskabe til våben kom - ikke var tilladt at opbevare tingene sammen, med mindre ammo lå i skabet i et særskilt aflåst rum
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Enig.JRexA skrev:Jeg mener at det var INDEN loven om sikringsskabe, at der stod at våben og ammunition skulle opbevares særskilt. og våben skulle opbevares, uden bundstykke.Ulyng skrev:Takker og bukker! Jeg mener, at det for år tilbage - da loven om sikringsskabe til våben kom - ikke var tilladt at opbevare tingene sammen, med mindre ammo lå i skabet i et særskilt aflåst rum
I gamle dage havde jeg min salonriffel stående henne i et hjørne i stuen, og aftrækket(ikke bundstykket) var låst inde i en pengekasse til 100 kr

Hilsen Kenneth
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
For år tilbage havde jeg riffel og haglgevær hængende på væggen i en lås til formålet, og bundstykket låst ned i en skrivebordsskuffe. Det må have virket lige så godt som det nuværende system, jeg har ihvertfald aldrig fået stjålet våben.
...men det havde selvfølgelig den ulempe at jeg, som alle andre, lige skulle prøve én gang at stå på jagten langt hjemmefra og komme i tanker om, at bundstykket stadig lå hjemme i skuffen

...men det havde selvfølgelig den ulempe at jeg, som alle andre, lige skulle prøve én gang at stå på jagten langt hjemmefra og komme i tanker om, at bundstykket stadig lå hjemme i skuffen

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Det er da bedre end ham jeg hørte om det havde taget luftgeværet med på vildsvinejagt
Det var vist gået lidt for hurtigt med pakningen...
/Kenneth

Det var vist gået lidt for hurtigt med pakningen...
/Kenneth