Kenneth Jensen skrev:HappyNanoq skrev:...
Jeg kan også vælge at være ligeglad, da det er skyttebutikken (sportsskytter/skytteunion)... men da konsekvenserne rammer ALLE i Dk, herunder jægere, hvor smart er det så lige at springe over hvor gærdet er lavest - eller kravle igennem det smuthul man selv digter op..?
....
Jeg ved ikke om du refererer til det jeg skrev, men der er jo ikke tale om at man selv digter et smuthul op. Der er tale om at fragtfirmaet siger "hvis du gør sådan og sådan, så må vi godt fragte det". Jeg synes der er en stor forskel.
Jeg kan heller ikke rigtigt se konsekvenserne af at lade GLS (eller andre) bryde reglerne, hvis alternativet er at de bare slet ikke håndterer våben.
Hilsen Kenneth
Det var ikke påmøntet nogen speciel, men mere en generel betragtning.
At GLS accepterer at våbnet deles og sendes i to pakker, synes for mig at være lidt en omgåelse af kravene.
Det kan også godt ske at de ER våben-godkendte, og DERES krav er at våbnet sendes i én pakke - og én vital del sendes i en anden pakke. Det er måske ikke lovkrav, men et krav for at de overhovedet vil røre ved det.
Men du VED måske de ikke er godkendte. Og da de selv anbefaler at dele den op i to pakker - hvilket ikke er nødvendigt med nogen andre som ER godkendte! Det tyder bare på at de er ude på et skråplan, hvor de gerne vil sende to pakker og tjene penge - og dog samtidig gøre det så sikkert som muligt, uden dog at være i kontrol over om afsenderen nu også DELER våbnet i to.
De har kun afsenderens glatte ansigt at tro på at .... "Der kommer også en pakke i morgen som skal samme sted hen".
Og man kan godt regnes som "medskyldig", hvis man er vidende om at der sker noget som ikke (måske ikke) er efter reglerne, men bare lader stå til og chancer den for at spare.
Men gud bevares - personligt er jeg splitterravende på området.
Folk sender da også våben med postdanmark, indenfor landets grænser hvor der ikke skal deklareres hvad der er i pakkerne.
Jeg håber bare ikke at der forsvinder en pakke, og nogen så må forklare sig om hvordan én eller anden kom i besiddelse af et våben som de ikke burde have haft adgang til - for så har vi netop samme situation igen, at ALLE måske mister tilladelserne, reglerne strammes og der skal genansøges.
Konsekvenserne kommer den dag et våben forsvinder fra GLS. Uanset hvem der så startede den med at våbnet kunne deles i to... lige på dette område er jeg egentlig ret ligeglad, da jeg som oftest henter våbnene selv, eller får butikken til at indlevere det til nogen som jeg personligt VED er godkendte.
I dette tilfælde er jeg egentlig også ret ligeglad, da jeg sikkert også i fremtiden enten henter selv - eller får bragt med nogen som er godkendte.
Jeg ser bare nødig mere negativ omtale for nogen som helst skytter - sportsskytter, eller jægere.
Et gammelt ordsprog siger, at der skal 10 gode oplevelser til for at slette én dårlig.
Jægere har svært ved at udbrede de gode, da mange i forvejen mener vi bare er til for at slå søde dyr ihjel, hvor vi lige så godt kunne være gået i butikken (og ladet slagteren slå et andet dyr ihjel for os.)
Så det er enormt svært at få "slettet" de dårlige oplevelser, og dårlige omtaler.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.