Fik 25.8.et reminder fra Våbenkontoret i Sønderborg om at det var tid til fornyelse af våbentill., hvorfor man bad mig endossere reminderen og returnere det sammen med den gamle våbentill.(udløb28.9.2014) samt indbetale kr 840, såfremt den skulle fornyes. Returadresse var våbenkontoret, Sønderborg, jvf reminderens opfordring
Som skrevet, så gjort, således at den gl våbentill var dem i hænde fredag29.8., samt pengene indbetalt.
Nu er det kommet mig for øre, at våbenkontoret er flyttet til Holstebro or 1.9. og korrespondancen måske er gået tabt i flytterodet, hvilket er øh træls....da riflen er at betragte som ulovlig om 17 dage!
Nogen, der er i samme klemme? Skal jeg kontakte Jægerforbundets advokat?
Fornyelse af våbentilladelse - kaos i Etaten?!?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1123 times
Re: Fornyelse af våbentilladelse - kaos i Etaten?!?
Det er da smartere at kontakte politiet. Pengene kan de sikkert snildt se at de har modtaget, så hvis hele miseren kan løses ved at du indsender en ny ansøgning, er det både det hurtigste, letteste og billigste.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Platin Member
- Interesser: støverjagt
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Tak for hurtigt svar!
Nu er problemet, at reminderen på bagsiden var udformet som en ansøgning om fornyelse. Denne blev som tidl skrevet, signeret, jvf vejledningen på reminderebrevet samt den udgående våbentill vedlagt - ligeledes som beskrevet i vejledningen.
Ergo er jeg ikke længere i besiddelse af denne våbentill(kun en fotokopi....just in case)
Pengene er jvf Danske Bank overført 28.8.
Nu kender jeg ikke forretningsgangen; men hvis ansøgningen blev bedt returneret til Sønderborg, er det vel dér, man retter henv., uanset flytningen til Holstebro 7 dage senere eller hvad?
Jeg har en ide om tlf henv kræver oceaner af tid - hvilket jeg ikke har - og er derfor tilbøjelig til at overlade sagen til Jægerforbundets jurist subsidiært min egen advokat ud fra devisen " ude af øje, ude af sind"
Nu er problemet, at reminderen på bagsiden var udformet som en ansøgning om fornyelse. Denne blev som tidl skrevet, signeret, jvf vejledningen på reminderebrevet samt den udgående våbentill vedlagt - ligeledes som beskrevet i vejledningen.
Ergo er jeg ikke længere i besiddelse af denne våbentill(kun en fotokopi....just in case)
Pengene er jvf Danske Bank overført 28.8.
Nu kender jeg ikke forretningsgangen; men hvis ansøgningen blev bedt returneret til Sønderborg, er det vel dér, man retter henv., uanset flytningen til Holstebro 7 dage senere eller hvad?
Jeg har en ide om tlf henv kræver oceaner af tid - hvilket jeg ikke har - og er derfor tilbøjelig til at overlade sagen til Jægerforbundets jurist subsidiært min egen advokat ud fra devisen " ude af øje, ude af sind"
-
- Bronze Member
- Interesser: pistolskydning, jagt
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 29 times
Hvorforfor er det lige du tror det er gået galt?
Vent et par dage og se om ikke din tilladelse kommer, den er nok bare sendt videre til dem der nu skal behandle ansøgningen.
Vent et par dage og se om ikke din tilladelse kommer, den er nok bare sendt videre til dem der nu skal behandle ansøgningen.
Hilsen Siggy
Hoplofobi er den frygtligste angst af alle!!
Hoplofobi er den frygtligste angst af alle!!
- Nicolasd
- Silver Member
- Interesser: Jagt, skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 29 times
Telefonhenvendelse kan sagtens gå hurtigt. Jeg vil umiddelbart tro, at det her er sket flere gange, og at de gerne vil hjælpe med at få sagen ud af verden og har en simpel procedure for det. Worst case er at du skal lave noget andet mens telefonen ligger på højtaler i køen, og så bruge et par minutters samtale på at få afklaring på, at der skal køres større kanoner i stilling. Din næste post her kræver formentlig mere indsats :)
Jeg har prøvet at glemme at betale jagttegn, og få et brev om jeg havde overtrådt våbenloven fordi det var en betingelse for min våbentilladelse som derfor ikke var gyldig længere, og det blev klaret på fem minutter. Du har stadig 17 dage at løbe på og en noget bedre undskyldning en min, så mon ikke det går?
Jeg har prøvet at glemme at betale jagttegn, og få et brev om jeg havde overtrådt våbenloven fordi det var en betingelse for min våbentilladelse som derfor ikke var gyldig længere, og det blev klaret på fem minutter. Du har stadig 17 dage at løbe på og en noget bedre undskyldning en min, så mon ikke det går?
- MadsenRex
- Platin Member
- Interesser: Jagt, ældre våben
- Geografisk sted: Ullerup
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 82 times
Den slags henvendelser ville jeg kun lave på skrift med kopi af brev og fremsendt anbefalet, hvis mail ikke er miligt
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Chrstn_Olsen skrev:Send dem en mail..
Jeps, vedlagt scannet du tog af din ansøgning da du sendte den.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: støverjagt
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Talt med Sønderborg Politi, der meddelte, at en fornyet till. var afsendt den 8. fra Holstebro som Bpost
;-)
;-)