og du ved hvad prisen er, fordi?EGJ skrev: Serviceoplysning til tudekoret: Jeg tror der er tilbud på Tudekiks i Rema 1000 i denne uge

og du ved hvad prisen er, fordi?EGJ skrev: Serviceoplysning til tudekoret: Jeg tror der er tilbud på Tudekiks i Rema 1000 i denne uge
Problemet er bare, at der ikke er en eneste god grund, andet end at begrænse jægeren og gøre det hele mere besværligt, at man laver det her forslag. For hvorfor skal man indberette?EGJ skrev:Forundeligt som tingene kan vendes og drejes. Jeg er helt enig i, at mange regler, stramninger og ændringer i jagt - og våbenlogivningen ofte virker aldeles tåbelige. Men jeg forstår simpelthen argumenterne mod at knytte den pligtige indberetning sammen med muligheden for at forny sit jagttegn. Man behøver jo ikke pr. automatik være modstander af alt fra myndighederne.![]()
- Har det ikke "altid" været et krav at skulle indberette vildtudbytte?
- Er der ikke ca 25.000 jægere der hidtil har "glemt" dette krav?
- Er det ikke begavet at stramme op på sløseri fra samfundets side?
- Ligger det ikke til højrebenet at koble ydelse og nydelse sammen for at sikre ingen bare læner sig tilbage?
- Er det ikke muligt at indberette på få minutter via nettet, for at minimere besvær og administration for alle?
- Står der ikke i lovforslaget, at man får påmindelser hvis man glemmer i første omgang?
Serviceoplysning til tudekoret: Jeg tror der er tilbud på Tudekiks i Rema 1000 i denne uge
Er meget modsat en anden tråd, helt enig med dig her[emoji5]️Nicolasd skrev:Er der noget problem i, at der ikke bliver angivet af alle? Altså ud over, at der sidder en embedsmand og mangler noget nice-to-know data? Fører det til nogle reelle problemer ude i virkeligheden med for lidt eller for meget jagt eller regulering?
Det er jo helt almindeligt, at der er sorte tal og manglende indberetninger. Og hvis man får alle til at indberette, så har man jo stadig ingen garanti for, at der bliver indberettet korrekt, så der skal alligevel korrigeres i tallene. Som alle andre steder hvor man indsamler statistik tør jeg vædde på, at de har en fin statistisk model, som gennem mange års brug stemmer fint overens med virkeligheden, og at deres estimat af vildtbestanden ikke bliver signifikant bedre af, at der indføres den ordning her.
Det er mere administration, mere bøvl, flere folk der får bøder, nogle der mister deres jagttegn, og formentlig for ingen verdens nytte, andet end at et par embedsmænd kan glæde sig over, at de får 99% indberetninger.
Informationer bliver indsamlet for at blive misbrugt. Det er eneste årsag til at de nidkært indsamler disse hvert år.MadsenRex skrev:Er meget modsat en anden tråd, helt enig med dig her[emoji5]️Nicolasd skrev:Er der noget problem i, at der ikke bliver angivet af alle? Altså ud over, at der sidder en embedsmand og mangler noget nice-to-know data? Fører det til nogle reelle problemer ude i virkeligheden med for lidt eller for meget jagt eller regulering?
Det er jo helt almindeligt, at der er sorte tal og manglende indberetninger. Og hvis man får alle til at indberette, så har man jo stadig ingen garanti for, at der bliver indberettet korrekt, så der skal alligevel korrigeres i tallene. Som alle andre steder hvor man indsamler statistik tør jeg vædde på, at de har en fin statistisk model, som gennem mange års brug stemmer fint overens med virkeligheden, og at deres estimat af vildtbestanden ikke bliver signifikant bedre af, at der indføres den ordning her.
Det er mere administration, mere bøvl, flere folk der får bøder, nogle der mister deres jagttegn, og formentlig for ingen verdens nytte, andet end at et par embedsmænd kan glæde sig over, at de får 99% indberetninger.
Det kommer da sandelig an på hvordan.Er det ikke begavet at stramme op på sløseri, fra samfundets side?
Ja , undskyld, men hvad er forskellen?Timber skrev: Det gør jeg så ikke... Vi er fuldstændig enige om at man skal indberette udbyttet. Men sgutte på bekostning af ens jagttegn... Hvis der skulle laves noget om, kunne man jo bare gøre sådan at du ikke kan indbetale dit jagttegn før du har indberettet... Det andet er for groft..
Der er vel to måder, man kan gøre det på:300win skrev:Ja , undskyld, men hvad er forskellen?Timber skrev: Det gør jeg så ikke... Vi er fuldstændig enige om at man skal indberette udbyttet. Men sgutte på bekostning af ens jagttegn... Hvis der skulle laves noget om, kunne man jo bare gøre sådan at du ikke kan indbetale dit jagttegn før du har indberettet... Det andet er for groft..
Mvh Anders
Så er det jo godt der er indkaldt til offentlig høring om lovforslaget:Timber skrev:Jamen altså og for pokker da!!![]()
Man må da håbe at dette lovforslag ikke bliver til noget.. Jeg kan ikke lige se begrundelsen for at fratage jagtegnet blot p.g.a. en glemt indberetning... Total hjerneblødning, undskyld mit franske...
Læs her..http://jaegernesmagasin.dk/artikler/ing ... t-jagttegn
Direkte til lovforslaget...http://prodstoragehoeringspo.blob.core. ... 8-0001.pdf
Jeg har en app som hedder Jagt. Den er ret fix, har jagttider, kort med afstandsmåler, kompas, schweissregister, og en journal, hvor man kan registrere udbytte og tilføje noter og billeder, osv., og så kan den eksportere det hele til indberetning. Det er ikke helt automatisk indberetning, men det er supersmart.Carsten Bo skrev:Forskellen er hvis du glemmer at indberette jagttegn så bliver det udleveret når du har indberettet og indbetalt. Med den sanktion der er igang her, da mister du retten til at løsne jagttegn.
Jeg har ofte tænkt på hvorfor man ikke gør jagtjournalen nemmere tilgængelig. Vi kan jo betale med mobilen i dag, så kunne vi vel også indberette nedlagt vildt i løbet af jagtdagen, evt sammen med et billede hvis man har været særlig heldig.
Jeg kan se at både Nicolasd og Carsten Bo har så glimrende svaret på det, så jeg undlader yderligere kommentarer..300win skrev:Ja , undskyld, men hvad er forskellen?Timber skrev: Det gør jeg så ikke... Vi er fuldstændig enige om at man skal indberette udbyttet. Men sgutte på bekostning af ens jagttegn... Hvis der skulle laves noget om, kunne man jo bare gøre sådan at du ikke kan indbetale dit jagttegn før du har indberettet... Det andet er for groft..
Mvh Anders
Du kan skam også få frataget din bil, ved vedvarende grelle overskridelser af færdselsloven.Tonnytot skrev:Jeg hilser IKKE forslaget velkomment, for straffen er fuldstændig fascist-overdrevet i forhold til forbrydelsen, og på ingen måde et retssamfund værdigt.Radis skrev:Endelig!
Jeg har i flere år tænkt på lige præcis denne løsning. Jeg syntes det er svinsk at folk ikke gider at indbette deres vildtudbytte, uanfægtet at man intet har nedlagt.
"Det gider jeg sku ikke, det må de selv regne sig frem til. Et par stykker vildt fra eller til..."
Jeg hilser forslaget velkomment og håber at det bliver vedtaget!!!
Med den holdning, ville det vel også være helt i orden, hvis bilen blev taget, hvis man kører for hurtigt? "For man kan jo bare..."
Det kan hurtigt blive et vammelt samfund, hvis alt skal på spidsen. Især hvis man selv er med til at skære salamipølsen.
Hvordan kan en plet på straffeattesten af den mest karriereødelæggende slags og op til 1 års ubetinget fængsel, være en rimelig sanktion for at undlade at bruge "5-10 min på at udfylde sit vildtskema"?Radis skrev:Hvordan kan det så være så forfærdelig at bruge 5-10min på at udfylde sit vildtskema?
Udfyld dit skema, eller lad være med at være jæger.Kalthoff skrev:Hvordan kan en plet på straffeattesten af den mest karriereødelæggende slags og op til 1 års ubetinget fængsel, være en rimelig sanktion for at undlade at bruge "5-10 min på at udfylde sit vildtskema"?Radis skrev:Hvordan kan det så være så forfærdelig at bruge 5-10min på at udfylde sit vildtskema?
Være sit ansvar bevidst overfor hvem? Overfor en eller anden tilfældig embedsmand? Ham er jeg "rent ud sag pisse ligeglad" med, og det er jeg vel i min gode ret til at være.Radis skrev: Udfyld dit skema, eller lad være med at være jæger.
Ellers er du ikke dit ansvar bevidst.
Man kan jo gøre op med sig selv (sådan som du har stilt det op): Ville jeg gå på jagt og være rent ud sagt pisse ligeglad.
Eller ville man beholde sit arbejde, sin frihed og følge loven? (måske kommende lov)